Google можеби ќе биде принуден да го продаде својот прелистувач Chrome, и иако е тешко да се замисли некој друг да го управува бродот, има голем интерес од конкуренцијата на Google во OpenAI, Perplexity и Yahoo.
Веста доаѓа во време кога Google наскоро може да биде принуден да се откаже од Chrome. Минатата година, судијата Амит Мехта пресуди дека „Google е монопол и дека дејствувал како еден за да го одржи својот монопол“ во областа на пребарувањето, користејќи антиконкурентски практики во процесот. Иако продажбата сè уште не е потврдена, тоа е еден од неколкуте предложени лекови што моментално се на маса.
Опасност за едниот, а можност за другиот. Прогласен за виновен за антиконкурентски практики, Google се соочува со американските антимонополски власти на суд веќе од крајот на април. Како резултат на ова судење, калифорниската компанија би можела да биде принудена да се откаже од својот прелистувач Chrome.
Брајан Провост, генерален директор на Yahoo Search, рече дека Chrome е „веројатно најважниот стратешки играч на интернет“ на неодамнешното сослушување, првично објавено од Bloomberg. Yahoo „ќе може да продолжи“ со аквизицијата со поддршка на Apollo Global Management, фирма за приватен капитал што ја купи Yahoo во 2021 година, вели Провост. Јаху уште во 2002 година безуспешно се обиде да го купи Гугл Хром за износ од тогаш неверојатни три милијарди долари.
Конечно, сега е откриено дека Yahoo е повторно заинтересиран за купување на Chrome, бидејќи компанијата очигледно работи на свој проект за веб-прелистувач. „Прототип“ на тој прилагоден прелистувач очигледно е во изработка, но Провост вели дека купувањето на Chrome би било побрзо во однос на зголемувањето на обемот, додавајќи дека Chrome е „веројатно најважниот стратешки играч на интернет“ и проценува дека пазарниот удел на Yahoo во пребарувачите би можел да скокне на „двоцифрена“ бројка доколку го купи Chrome.
Веста доаѓа откако раководителот на производите на ChatGPT, Ник Терли, изјави дека OpenAI е заинтересиран за купување на прелистувачот и му кажа на судот како пристапот до технологијата на Google би помогнал во подобрувањето на квалитетот на производите на OpenAI. OpenAI сè повеќе дава приоритет на сопствената понуда за пребарување од лансирањето на SearchGPT минатата година.
Иако нивните патишта се разделија, Yahoo и Google имаат долга заедничка историја во светот на веб-пребарувањето. Yahoo во еден момент беше најпопуларниот пребарувач во светот, пред полека да го изгуби својот пазарен удел од Google во раните 2000-ти.
Сепак, правниот тим на Google не го пушта ценетиот прелистувач без борба. Google тврди дека продажбата на Chrome би ја загрозила иднината на Chromium, прелистувачот со отворен код кој служи како основа за Microsoft Edge, Opera и Samsung Internet. Исто така, се тврди дека би можеле да се појават проблеми со безбедноста на податоците ако Chrome се префрли на нов или странски сопственик.
Се појавија и други, понезаинтересирани кандидати за Chrome, вклучувајќи го и стартапот за вештачка интелигенција Perplexity, кој исто така започна со мала понуда за TikTok. Но, не е јасно како компанија од таа големина би можела да го финансира купувањето на толку популарен веб-прелистувач.
Perplexity потоа откри дека е заинтересирана да го купи Chrome, како што објавува The Verge. Дмитриј Шевеленко од Perplexity рече дека „[мисли] дека можеме да го направиме тоа] како одговор на прашањето на судијата во врска со тоа дали некој друг може да го користи Chromium на исто ниво како Google без да го намали квалитетот или да наплаќа за тоа.