Групацијата Фолксваген предупреди дека може да ја затвори фабриката за склопување во Брисел на својот бренд Ауди поради остриот пад на побарувачката за електрични автомобили од висока класа што го погоди врвниот европски производител на автомобили, принудувајќи го да ја намали својата цел за маржа за тековната година.
Ова е првпат VW да затвори фабрика откако ја затвори локацијата Вестморленд во Пенсилванија, во САД, во 1988 година.
Производителите на автомобили се тешко погодени од пониската од очекуваната побарувачка на ЕВ откако инвестираа многу во развој на капацитетот и технологијата, а Audi претходно оваа година предупреди дека неговата продажба ќе се намали во 2024 година додека работеше на воведување нови модели, а истовремено ги намалуваше трошоците.
VW во соопштението на 9 јули рече дека трошоците за наоѓање алтернативна употреба за фабриката во Брисел или нејзино затворање, како и други непланирани трошоци, ќе имаат влијание до вкупно 2,6 милијарди евра во финансиската 2024 година.
VW Group ја намали прогнозата за оперативен принос на 6,5-7 отсто од 7-7,5 отсто, што го натера Porsche, која поседува нешто помалку од една третина од VW Group, но има најголем дел од гласачките права, да ја намали прогнозата за заработка на 3,5 милијарди евра на евра. 5,5 милијарди.
Побарувачката за Q8 E-tron на Audi, единствениот модел произведен во фабриката во Брисел, нагло опадна и производителот размислуваше целосно да го прекине своето производство, а еден извор близок до компанијата рече дека тоа би можело да се случи во 2025 година. Моделот беше лансиран во 2018 година.
Фабриката во Брисел, која изгради околу 50.000 автомобили минатата година, исто така се соочи со „долготрајни структурни предизвици“, вклучително и тешкотии во менувањето на неговиот распоред поради близината на градот и високите логистички трошоци.
Сега ќе започне процес на консултации за изнаоѓање алтернативни решенија за фабриката, која вработува околу 3.000 луѓе. „Ова може да вклучи и прекин на работата доколку не се најде алтернатива“, се вели во соопштението на Audi.
Оперативниот профит на VW во првиот квартал беше намален за 20 отсто, делумно попречен од доцнењето на испораката во Audi, откако фабриката во Брисел беше затворена две недели поради недостиг на компоненти во февруари.
Портпаролот тогаш рече дека Audi ги проценува опциите за тоа што може да се произведе во фабриката.
Останатите непланирани трошоци што ја оптоваруваат групацијата VW вклучуваа загуби од девизниот курс поради деконсолидацијата на Volkswagen Bank Rus во нејзиниот оддел за финансиски услуги и планираното затворање на бизнисот со гасни турбини на подружницата MAN Energy Solutions.