Венецуела ги суспендираше новите пратки на сурова нафта во Европа според договорот нафта за долг и побара од италијанската Ени и шпанската компанија Репсол да ѝ обезбедат гориво во замена за идните товари, рекоа три лица запознаени со ова прашање. Венецуелската нафтена компанија PDVSA повеќе не е заинтересирана за зделките нафта за долг што американскиот Стејт Департмент ги одобри во мај, велат изворите, што ѝ овозможи на државната компанија да продолжи со испораките во Европа по двегодишната суспензија предизвикана од американските санкции.
Вашингтон ги овласти пратките се додека приходите од товарот беа искористени за отплата на акумулираниот долг што PDVSA го должи на заедничките вложувања со Ени и Репсол. „PDVSA сака да се врати на размена на нафта, а тоа сè уште не е можно“, рече лице вклучено во товари кои претходно беа испорачани во Европа. „Има нула интерес за зделките нафта за долг“.
Пратките на нафта од Венецуела, особено оние испратени во рафинериите во Шпанија, ѝ помогнаа на Европа да го намали купувањето на руска нафта од инвазијата на Украина. Но, условите на договорот не ги обезбедија потребните пари или гориво за PDVSA, чии сопствени рафинерии се борат да произведуваат бензин и дизел по долгогодишно недоволно инвестирање и недостаток на поправки. PDVSA , Ени, Репсол и Стејт департментот на САД не одговорија веднаш на барањата за коментар.
Според распоредот за испорака на PDVSA, нема прозорци за товарење доделени на Eni или Repsol за товари во Европа во август, иако залихите на разредена сурова нафта (DCO) на пристаништето Хозе се зголемија на речиси 5 милиони барели од 8 август.
PDVSA сака да добие гориво во замена за својата сурова нафта, додека користи дел од вредноста на товарот за да надомести долгови од милијарди долари кон партнерите во заедничко вложување, вклучувајќи ги Шеврон, Ени и Репсол, според изворите. Реконструкцијата на договорот може да ѝ помогне на венецуелската компанија да ги реанимира своите операции со екстра тешка нафта Ориноко Бет, на кои им се потребни увезени разредувачи, како што е тешката нафта, и да го олесни дефицитот на моторното гориво во земјата.
Од минатата година, PDVSA најмногу се потпира на ирански разредувачи за да ја претвори својата екстра тешка сурова нафта во квалитетна за извоз.
Од јуни, Eni доби вкупно 3,6 милиони барели венецуелски DCO, според документите на PDVSA и податоците за следење на танкери. Поголемиот дел од тој волумен подоцна го испорача Ени на Репсол, кој има поголем капацитет за рафинирање на тешкита сирова нафта во јужноамериканската земја.
Извршниот директор на Репсол, Јосу Јон Имаз, на крајот на јули рече дека враќањето на товарот од Венецуела е „добра вест“ за нејзините рафинерии, бидејќи квалитетот на суровата нафта совршено се совпаѓа со нејзиниот систем за рафинирање.
Продолжувањето на испораката на нафта во Европа и помогна на PDVSA да ја зголеми продажбата во јуни и јули, при што вкупниот извоз достигна 545.000 барели дневно во периодот од 60 дена, според документите и мониторингот на бродовите.
Подоцна оперативните проблеми го неутрализираа зголемувањето на извозот. Но, PDVSA планира да го рестартира третиот надградувач на тешка сурова нафта, во заедничкото вложување Петромонагас, што ќе го зголеми производството и капацитетот за извоз на сурова нафта. Минатиот месец, таа продолжи со работа на станицата за мешање нафта и две постројки за рафинирање кои беа погодени од прекини на струја и гас.