Јули 2025 ја претвори Македонија во препознатлива туристичка сцена. Градовите беа полни со странски посетители, езерата и планините со групи од Европа, дури и статистиката покажува рекорден број на гости – 209.932 туристи и 770.733 ноќевања во само еден месец.
Според најновите податоци на Државниот завод за статистика, иако бројот на домашните туристи во овој месец изнесува 42,1 проценти од вкупниот број, сепак странските со удел од 57,9 проценти ја имаат водечката улога. Интересно е што во бројот на ноќевањата сликата изгледа поинаку: дури 69,2 проценти од нив се реализирани од домашните туристи, додека странските учествуваат со 30,8 проценти.
Најмногубројни посетители во јули биле туристите од Турција, кои во земјава пристигнале 55.129, со што далеку го надминуваат бројот на гости од останатите земји. По нив следуваат Србија со 9.898 туристи, Полска со 4.304 и Холандија со 3.989 гости.
Во пошироки рамки, во периодот јануари – јули годинава во Македонија престојувале повеќе туристи отколку во истиот период минатата година. Вкупниот број бележи раст од 10,2 проценти, при што кај странските туристи порастот е значителен – 15,1 процент, додека кај домашните се забележува минимално намалување од 0,1 процент. Слична динамика се гледа и кај ноќевањата: вкупниот број е зголемен за 5,5 проценти, но додека кај странските има раст од 11,5 проценти, кај домашните е забележан пад од 0,5 проценти.
Ако се направи споредба со минатата година, може да се види дека Македонија во јули 2024 година имала 204.336 туристи и 756.831 ноќевање. Од нив 58,2 проценти биле странски посетители, а 41,8 проценти домашни, додека во ноќевањата доминирале домашните со 70,6 проценти наспроти 29,4 проценти странски. Ова покажува дека годинава бројот на туристите е поголем за околу 5.600, а и бројот на ноќевањата е зголемен за речиси 14.000, што ја потврдува позитивната тенденција.
Податоците укажуваат дека главниот двигател на туризмот во Македонија сè повеќе стануваат странските гости. Тие не само што го носат растот на вкупниот број туристи, туку и значително придонесуваат кон зголемувањето на ноќевањата. Домашните туристи и натаму се клучни во структурата на ноќевањата, но бележат благ пад, што може да се толкува како резултат на промени во туристичките навики, финансиските услови или пак зголемениот интерес за патувања во странство.
Фактот дека Турција е убедливо најсилен изворен пазар со повеќе од 55 илјади туристи во само еден месец отвора прашања и можности за дополнително јакнење на соработката со турскиот туристички сектор. Сепак, присуството на Србија, Полска и Холандија на листата на најбројни посетители говори за тоа дека интересот за Македонија како туристичка дестинација расте во различни делови на Европа.
Трендот од последните две години покажува постепено закрепнување и стабилен раст на туризмот во земјава. Ако минатата година бројките сè уште се приближуваа до оние пред пандемијата, годинава јасно се гледа дека Македонија повторно го наоѓа своето место на туристичката мапа на Балканот и Европа.