ПОВЕЌЕ

    Тесла се подготвува да го претстави роботот „Оптимус“, стручната јавност не е воодушевена

    Време зa читање: 5 минути

    Главниот извршен директор на Тесла, Илон Маск, порано го критикуваше преголемото потпирање на фабричките роботи во производството на електрични автомобили, велејќи дека луѓето се подобри во одредени работи.Но, времињата се сменија.

    Тексашката компанија на Маск сега има амбициозни планови да распореди илјадници хуманоидни роботи, познати како Тесла Бот или Оптимус, во своите фабрики, кои на крајот ќе се прошират на милиони ширум светот, според огласите за работа. Buzz се гради во рамките на компанијата бидејќи Тесла има повеќе внатрешни состаноци за роботи, рече лице запознаено со ова прашање.

    На својот „Ден на вештачката интелигенција“ на 30 септември, Tesla ќе претстави прототип од својот проект Optimus, алузија на моќниот и добронамерен лидер на Autobots во серијата Transformers. Производството би можело да започне следната година, рече Маск.

    Подолгорочно, рече Маск на својот најнов настап на TED Talk, роботите може да се користат во домовите, да прават вечера, да косат трева и да се грижат за постарите луѓе, па дури и да станат „другар“ или „catgirl“ секс партнер. Бизнисот со роботи на крајот може да вреди повеќе од приходите од автомобилите на Tesla, според Маск, кој сега промовира визија за компанијата што оди подалеку од производството на електрични возила со самоуправување.

    Компанијата се соочува со скептицизам дека може да покаже технолошки напредок што би го оправдале трошокот за роботите за „општа намена“ во фабриките, домовите и на други места, според експертите за роботика, инвеститорите и аналитичарите интервјуирани од Ројтерс. Тесла веќе вработува стотици роботи дизајнирани за одредени работни места за производство на своите автомобили.

    Хуманоидните роботи се развиваат со децении од страна на Honda Motor Co и Hyundai Motor Co на Boston Dynamics единицата. Како и самоуправувачките автомобили, роботите имаат проблеми со непредвидливи ситуации. „Се покажа дека самоуправувачките автомобили навистина не се толку лесни како што некој мислеше. А истото е и со хуманоидните роботи до одреден степен“, изјави за Ројтерс водачот на тимот на НАСА за вешти роботици, Шон Азими. „Ако се случи нешто неочекувано, да се биде флексибилен и робустен на тие видови промени е многу тешко“.

    На настанот „Автономија“ во 2019 година, Маск вети 1 милион роботакси до 2020 година, но допрва треба да испорача таков автомобил.

    Роботите на Маск можеби ќе можат да ги покажат основните способности на настанот, но би им било тешко да ги импресионираат очекувањата на јавноста за роботите кои се способни како луѓето, велат експертите.

    За да успее, Тесла ќе треба да покаже како роботи прават повеќекратни дејства, незапишани, рече Ненси Кук, професорка по инженерство на човечки системи на Државниот универзитет во Аризона. Таквиот доказ може да даде поттик за акциите на Tesla, кои се намалени за 25% од својот врв во 2021 година. „Ако тој само го натера роботот да оди наоколу или ги натера роботите да танцуваат, тоа е веќе направено. Тоа не е толку импресивно“, рече таа.

    Тесла не одговори на барањето на Ројтерс за коментари, но Маск во минатото се покажа дека скептиците не се во право, го поттикна пазарот на електрични автомобили и изгради ракетна компанија SpaceX, иако некои лансирања на производи беа задоцнети.

    ВНАТРЕШНА ЕКСПЕРТИЗА

    Првично, Optimus ќе врши здодевни или опасни работи, вклучувајќи подвижни делови околу неговите фабрики, според Маск. Маск призна дека хуманоидните роботи немаат доволно интелигенција за да се движат низ реалниот свет без да имаат експлицитни инструкции.

    Но, тој рече дека Тесла може да ја искористи својата експертиза во вештачката интелигенција и клучните компоненти за да развие и произведе паметни, но сепак поевтини, хуманоидни роботи во обем.

    Тој твитна во понеделникот дека неговиот тим за автоматско возење работи и на својот робот Optimus, кога беше прашан за поправки на она што го нарекува „Full Self-Driving beta“ – тест верзија на новиот софтвер за автоматско возење.

    Тесла има над 2 милиони возила на патиштата.

    Џонатан Херст, главен офицер за технологија во Agility Robotics, компанија за хуманоидни роботи основана во 2015 година, рече дека технологијата „во моментов се појави зад аголот“. „Секако, важна мерка за успех е дали тие заработуваат пари од тоа“, изјави тој за Ројтерс, мислејќи на напорите на хуманоидните роботи на Тесла.

    ЧОВЕЧКА ПОМОШ?

    Аналитичарите гледаат повеќе натпревар отколку производ. „Сето тоа е дел од одвлекување на вниманието на луѓето и да им се даде следниот сјаен предмет за бркање“, рече аналитичарот на Guidehouse Insights, Сем Абуелсамид.

    „Инвеститорите не се возбудени за Optimus“, рече Џин Манстер, управен партнер во фирмата за ризичен капитал Loup Ventures, која поседува акции на Tesla. „Мала е веројатноста дека ќе функционира во поголем обем“, смета тој, велејќи дека е „бескрајно потешко од самоуправувачките автомобили“.

    А потоа, тука е и сопственото искуство на Маск со роботите во фабриката.

    За време на пеколот за производство во 2018 година, Маск конкретно ги забележа проблемите на „fluff bot“, робот за склопување кој не успеа да изврши едноставни задачи што човечките раце можат да ги направат – да ги собере парчиња „пена“ и ги става на батерии.

    Тој рече дека трошоците за одржување на комплицираниот робот од страна на техничарите далеку ги надминуваат трошоците за ангажирање некого да го склопува.

    Флуф-ботот е „смешен пример, но води до поентата дека автономната роботика често не се генерализира добро, и дека ракувањето со мек материјал кој не е толку предвидлив како крут дел предизвикува огромен проблем“, Арон Џонсон,рече механичар професор по инженерство на Универзитетот Карнеги Мелон. „Човечките раце се многу подобри во тоа“, рече Маск.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично