Кога ќе мислите дека веќе мизерната 2024 година на Боинг не може да биде полоша. Но, во понеделникот, 787 Dreamliner ненадејно почна да понира сред лет, при што беа повредени десетици патници, откако пилот изјави дека привремено ја изгубил контролата над леталото.
Пилотот успеал да се опорави и безбедно да го приземји авионот, но сè уште не е јасно што предизвикало толку драматично пад на летот LATAM од Австралија до Нов Зеланд. ЛАТАМ го нарече „технички настан“. Боинг рече дека работи на собирање повеќе информации. Но, тоа не е новост што му е потребна на менаџментот на Боинг (или на летечката јавност) во моментов, се вели во сторијата на Си-Ен-Ен за проблемите на овој некогашен технолошки гигант за производство на авиони.
ИНЦИДЕНТОТ СО ВРАТАТА КОЈА ОТПАДНА СРЕДЕ ЛЕТ
Континуираната серија на лоши вести за компанијата започна првиот викенд од годината, кога дел од авионот 737 Max на Alaska Airlines избувна од страната на авионот веднаш по полетувањето. Прелиминарната федерална истрага откри дека Боинг веројатно не ги ставил завртките во таканаречениот приклучок за врата што е дизајниран да спречи делот да излета од авионот среде лет.
Тој инцидент резултираше со привремено заземјување на одредени авиони 737 Max на национално ниво, проследено со конгресни сослушувања, доцнење на производството и испораката, повеќе федерални истраги – вклучително и кривична истрага – и залиха што изгуби четвртина од својата вредност оваа година, “бричејќи“ повеќе од 40 милијарди долари од пазарната вредност на компанијата.
Поради тужбите, потенцијалните казни и загубениот бизнис, Боинг може да изгуби уште милијарди долари од ударот.
Но, лошите вести не застанаа тука. Во февруари, пилотите на United Airlines 737 Max известија дека контролите на летот се заглавиле кога авионот слетал во Њуарк. Националниот одбор за безбедност на транспортот истражува. Пред две недели, Федералната управа за авијација ги означи безбедносните проблеми со опремата за одмрзнување на моделите 737 Max и 787 Dreamliner што може да предизвикаат моторите да ја изгубат силата. ФАА им дозволува на авионите да продолжат да летаат, а Боинг рече дека проблемот не претставува директен безбедносен ризик.
СЕРИОЗНИ ПРОПУСТИ ВО БЕЗБЕДНОСНИТЕ ПРАКТИКИ
Потоа, минатата недела, Боинг доби уште лоши вести: НТСБ рече дека Боинг сè уште не ги доставил записите на компанијата во кои се документираат чекорите преземени на монтажната линија за замена на приклучокот на вратата на авионот на Алјаска ерлајнс. Причината за Боинг: тие записи всушност не постојат.
И FAA рече дека проблемите со безбедноста и квалитетот на Боинг се прошируваат надвор од неговата неспособност да произведува документи. Разгледувајќи го производствениот тек и стандардите на Боинг, администраторот на ФАА Мајк Витакер во понеделникот рече дека регулаторот открил проблеми со „навистина важни“ аспекти на производствената и монтажната линија на Боинг.
„Не се работи само за проблеми со документите“, рече Витакер на прес-конференција. „Понекогаш, во прашање е наредбата да се заврши. Понекогаш тоа е управувањето со алатите. Звучи малку преедноставно, но навистина е важно во фабриката да имате начин да ги следите вашите алатки ефективно за да ја имате вистинската алатка и да знаете дека не сте ја оставиле зад себе“.
Боинг соопшти дека работи на неколку од проблемите што Витакер ги идентификуваше. ФАА му наложи на производителот на авиони да поднесе план за решавање на проблемите со производството до крајот на мај.
„Врз основа на ревизијата на FAA, нашите прекини за квалитетот и неодамнешниот извештај на експертската комисија, продолжуваме да спроведуваме непосредни промени и развиваме сеопфатен акционен план за зајакнување на безбедноста и квалитетот и градење доверба кај нашите клиенти и нивните патници“, рече Боинг. во соопштение. „Ние сме целосно фокусирани на преземање значајна, покажана акција со транспарентност на секој чекор“.
Акциите на Boeing (BA), кои паднаа за 3% во понеделникот по веста за застрашувачкиот лет LATAM, паднаа за уште 4,5% во вторникот. Тоа е вториот најлош изведувач во S&P 500, полош е само Tesla.
Но, ужасниот почеток на Боинг во 2024 година е многу повеќе од цената на акциите. Компанијата влезе во годината со веќе нарушена репутација. Враќањето на довербата на авиокомпаниите, регулаторите и патниците станува потешко со секој нов инцидент и лош наслов.