Националната федерација за малопродажба (НРФ) на САД процени дека околу 157,2 милиони потрошувачи биле на предпразничен шопинг само во саботата пред Божиќ, уште наречена и „супер сабота“. Тоа е околу 15 милиони купувачи повеќе споредено со ланската „супер сабота“.
Супер сабота, позната и како Панична сабота, е последната сабота пред Божиќ, и претставува главен ден за генерирање приходи за трговците на мало и традиционалната последна шанса на купувачите за сериозно купување подароци во Соединетите Американски држави. Како таква, Супер сабота има големи попусти, продолжено работно време на продавниците и, за многу трговци на мало, еден од најдобрите продажни денови во целата година.
Супер сабота историски, поверојатно ќе слета на 17, 19, 21 или 23 декември отколку другите датуми „близу Божиќ“. Супер сабота не е официјален празник, но спаѓа во група други широко признати шопинг денови како што се Црн петок, Мал деловна сабота и Сајбер понеделник.
За разлика од другите датуми за купување во празничната сезона, се чини дека Супер сабота нема јасно потекло. Употребата на терминот „Супер сабота“ може да се најде уште во 2007 година. Што се однесува до паничното купување во последен момент непосредно пред Божиќ, кој знае кога тоа започнало.
Националната федерација за малопродажба на САД (NRF) првпат започна да ја следи продажбата во Супер сабота во 2016 година. Во 2020 година, NRF објави дека очекува до 150 милиони онлајн и купувачи во продавниците во Супер сабота. Тоа е второ само по 155,7 милиони купувачи кои се појавија во Супер сабота 2016 година.
Во 2019 година, пред да се појави ковид, Супер Сабота ги победи и Саботата за мали бизниси (19,6 милијарди долари) и Сајбер Понеделникот (9,1 милијарди долари) како прв најголем продажен ден во годината со продажба од 34,4 милијарди долари.
Црниот петок се најде на блиску второ место со 31,2 милијарди долари. Всушност, Супер сабота 2019 година беше, и останува, единствениот најголем продажен ден во историјата на малопродажбата во САД.
Годинава Федерацијата процени дека околу 157,2 милиони американски купувачи купувале на тој ден на интернет или во продавниците на мало за нивните празнични купувања во последен момент. Тоа е приближно 46% од населението на САД.
„Без разлика дали купувачите го испланирале својот список за купување или чекаат до последен момент, на повеќето купувачи им останува да купат пред 25 декември“, рече извршниот потпретседател за стратегија на Prosper Insights & Analytics Фил Рист во соопштението за вести на NRF. „Како и минатата година, повеќе од половина од потрошувачите очекуваат дека ќе го завршат купувањето во неделата пред Божиќниот празник“.
Во изминатите осум години, NRF процени поголема толпа само еднаш: 158,5 милиони во 2022 година. Оваа година, 49,4 милиони (скоро една третина од сите очекувани купувачи) се очекува да ги направат своите купувања исклучиво во продавницата. Еден од 4 ќе купува исклучиво онлајн. Заеднички, американските трошачи може да паднат до 989 милијарди долари оваа празнична сезона.
„Супер сабота е една од последните можности за време на празничната сезона за потрошувачите да ги добијат преостанатите артикли на нивната шопинг листа“, рече потпретседателката на NRF за индустрија и увид на потрошувачите Кетрин Кален во извештајот на федерацијата. „Со скратениот период помеѓу Денот на благодарноста и Божиќ оваа година, потрошувачите ќе одат во продавници и ќе купуваат онлајн за да ги добијат последните подароци и да ги искористат специјалните промоции и зделки“.
Во Анкетата на потрошувачите за празници во декември 2024 година на NRF, 50% од испитаниците рекле дека планираат да купат облека. Околу 32% ќе добијат играчки, а 26% купуваат картички за подароци.