ПОВЕЌЕ

    SpaceX остана без 900 милиони долари државни субвенции. Дали лудориите на Маск, конечно, ќе му се удрат од глава?

    Време зa читање: 6 минути

    Се чини дека мистиката на Илон Маск – без оглед на комбинацијата на богатство, внимателно култивираниот шарм и А-плус адвокатите кои му помогнаа да излезе неповреден од безброј скандали – почнува да се губи. Еве го договорот: американското федерално регулаторно тело штотуку објави дека приватната компанија за вселенски туризам на Маск, SpaceX, повеќе нема да добие речиси 900 милиони долари субвенции што ѝ ги додели минатата година, бидејќи компанијата „не успеа да покаже дека може да ја испорача“ интернет услугата која вети, пишува Си-Ен-Ен.

    Уште во декември, американската Федералната Комисија за комуникации ФЦЦ лицитираше 9 милијарди долари субвенции за давателите на интернет услуги како дел од планот да се донесе брз интернет во руралните области на кои им е потребен. Фактот дека SpaceX доби една од најголемите транши од таа програма за субвенционирање беше контроверзен бидејќи мрежата Starlink во основа беше сосема нова и недокажана.

    Системот на Starlink е многу различен од традиционалниот брз интернет, кој се потпира на подземни кабли со оптички влакна. Сепак, Starlink се потпира на илјадници сателити кои работат во тандем за да го пренесат интернет пристапот до земјата.

    ФЦЦ во суштина играше на картата дека Starlink ќе биде подготвен за акција во најнаскоро време. Но, се чини дека проценката била погрешна, бидејќи ФЦЦ си ги повлекува субвенциите, велејќи дека услугата Starlink „сè уште развива технологија“ и дека нејзините брзини се намалуваат. SpaceX не одговори на барањето за коментар, како што е вообичаено случај во компаниите управувани од Маск.

    Федералната комисија за комуникации ФЦЦ ги одвои средствата за интернет услугата Starlink на SpaceX како дел од досега најголемата програма за субвенционирање на агенцијата, дизајнирана за брз пристап до интернет на луѓето низ рурална Америка, каде што три од пет луѓе се без пристап до брз интернет. „По внимателен правен, технички и преглед на политиките, ги отфрламе овие апликации“, рече во изјавата претседателката на FCC, Џесика Розенворсел. „Потрошувачите заслужуваат сигурен и достапен брз широкопојасен интернет. Мораме да ги искористиме оскудните [субвенции] долари на нивната најдобра можна употреба додека се движиме во дигитална иднина која бара уште помоќни и побрзи мрежи. Не можеме да си дозволиме да субвенционираме вложувања што не испорачуваат ветените брзини или веројатно нема да ги задоволат програмските барања“.

    ФЦЦ, исто така, забележа податоци кои „покажуваат дека брзините на Starlink се намалуваат од последниот квартал на 2021 година до вториот квартал од 2022 година“.

    Кога аплицираше за државните пари, SpaceX соопшти дека веќе има повеќе од 400.000 клиенти ширум светот, а компанијата вложила ресурси за изградба на услугата. Веќе лансираше речиси 3.000 сателити, кои работат во тандем за да пренесат интернет пристап до земјата. Тоа е многу поинаков пристап од традиционалниот брз интернет, кој се потпира на подземни кабли со оптички влакна.
    Како дел од истата објава, FCC, исто така, соопшти дека ја негира наградата од 1,3 милијарди долари наменета за LTD Broadband, наведувајќи го фактот дека давателот на интернет услуги не успеал да добие соодветен статус и одобренија за услуга во седум држави.

    И самата дозвола SpaceX да учествува во државната програма за субвенционирање на прво место беше предмет на контроверзи. Традиционалните телекомуникациски компании и некои поборници за широкопојасен интернет тврдеа дека мрежата Starlink на SpaceX е премногу нова и недокажана. Во суштина, доделувањето субвенции на компанијата беше облог дека услугата Starlink на SpaceX ќе работи исто како што ветува компанијата и ќе биде прифатлива за руралните Американци.

    „Технологијата на Старлинк има вистински ветувања“, вели Розенворсел. „Но, прашањето пред нас беше дали јавно да ја субвенционираме нејзината сè уште развиена технологија за широкопојасен интернет за потрошувачи – што бара од корисниците да купат чинија од 600 долари – со речиси 900 милиони долари во фондови за универзална услуга до 2032 година.

    Пакетот за субвенции на ФЦЦ од 9 милијарди долари, наречен Фонд за дигитални можности за рурални средини, беше финансиран од такси кои рутински се земаат од корисниците на интернет во САД. Идејата е да се искористат средствата од урбаните области каде што поврзувањето е обилно и да се искористи тоа за субвенционирање на големите трошоци за проширување на интернет инфраструктурата на пооддалечени локации.

    Федералната комисија за комуникации проценува дека 21 милион Американци – околу 1 од 15 луѓе – сè уште немаат пристап до брз интернет. Вистинската бројка може да биде далеку поголема, можеби дури и двојно поголема од проценката на FCC, според студијата на BroadbandNow. Од своја страна, SpaceX успеа да собере повеќе од двојно повеќе од 900 милиони долари преку рутинско собирање средства досега во 2022 година. со слетување, компанијата се проценува на повеќе од 125 милијарди долари, според аналитичката компанија Pitchbook.

    SpaceX не одговори на барање за коментар, ниту вообичаено одговара на прашања од печатот.

    Дел од целата идиосинкратска-визионерска-мега-милијардерска личност на Илон Маск (без разлика дали верувате во тоа или не) е тоа што тој раководи со повеќе компании со високи амбиции – како колонизација на Марс, во случајот со SpaceX. Дури и ако сметате дека неговите лудории – премногу ветувачки, твитови со тролање, непромислените корпоративни потфати, именувањето на едно од неговите деца X Æ A-12 – се неуспешни, сепак треба да ја цените дрскоста. Но, сега се чини дека лошото однесување на Маск можеби конечно ќе му се удри од глава.

    Во последните денови Маск продаде акции на Тесла вредни речиси 7 милијарди долари во случај да ја изгуби правната битка со Twitter и да биде принуден да ја купи компанијата, која повеќе не ја сака. Во исто време, претставници на Калифорнија поднесоа жалба во која се тврди дека Тесла лажел во рекламите за својата технологија за автопилот и целосно самостојно возење (кои, и покрај нивните имиња, не се целосно автономни).

    Во јуни, кога неколку вработени во SpaceX потпишаа писмо во кое го критикуваа однесувањето на Маск, компанијата отпушти најмалку пет од инволвираните луѓе. Еден месец подоцна, масивен прототип на ракетата SpaceX експлодираше при лансирањето. Одговорот на Маск на тоа на Твитер? „Да, всушност не е добро“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично