ПОВЕЌЕ

    СЛОВЕНЕЧКИОТ ПРОИЗВОДИТЕЛ „АЛПИНА“ ПРЕД КОЛАПС: Затворање на фабрики, отпуштање на вработени и пад на продажбата

    Време зa читање: 3 минути

    „Алпина“, словенечки производител на спортски обувки во чешка сопственост, планира да отпушти 60 вработени на својата главна локација во Жири до крајот на годината, одлуката доаѓа по една од двете нејзини производни единици во Босна и Херцеговина која беше затворена на крајот на јули.

    Планот за отпуштање на 60 од 228 работници во Жири е дел од поширок план за реорганизација и оптимизација на групата, кој ќе биде претставен пред работниците и внатрешниот синдикат по колективното отсуство, кое завршува на 15 август.

    Компанијата изјави дека дел од производните линии, вклучително и монтажни линии за скијање, крос-кантри скијање и планинарски чевли, ќе бидат преместени во производствена единица во Босна и Херцеговина.

    Алатката и машинската постројка и единицата за калапи за вбризгување на пластика ќе останат во седиштето на компанијата во Жири, како и сите работни места со висока додадена вредност – секторите за развој, маркетинг и продажба.

    Реорганизација ќе има во сите оддели, а откако предлогот ќе биде презентиран пред претставниците на работниците и внатрешниот синдикат, ќе се утврдат работните места кои ќе бидат технолошки вишок до крајот на годинава.

    Групацијата Алпина, која од средината на 2022 година е во сопственост на чешката групација К&Х, на крајот на минатата година вработила 1.012 лица. На крајот на овој јуни бројката е намалена на 948.

    По затворањето на една производна единица во Босна и Херцеговина, во која беа вработени 90 лица, на крајот на јули и по најавените отпуштања во Жири, групата на крајот на 2024 година ќе има приближно 800 работници.

    Минатата година Алпина оствари 38,8 милиони евра приход од продажба, додека забележа загуба од 1,7 милиони евра. За оваа година менаџментот планира продажба од 28 до 29 милиони евра или 25% под првичниот план и загуба од 3 милиони евра.

    Компанијата бара можности за финансирање во форма на заеми од различни финансиски институции. Раководството се распрашало и во Министерството за економија за кредити, а не за субвенции. Досега не се склучени договори“, рече Алпина.

    Директорката Амадеа Кавчич Јесеновец изјави дека најавените чекори се тешки и непопуларни, но неопходни за да се одржи компанијата во живот.

    Причините се намалената потреба за производствен капацитет, високите трошоци за енергија, транспорт и одржување, зголемувањето на минималната плата и огромниот притисок од конкуренцијата во однос на ниските производни цени.

    Бројот на пара чевли произведени во Алпина опаѓа од 2017 година, кога беа произведени 642.000 пара. Во 2019 година бројката изнесувала 403.000, а лани само 141.000. Оваа година компанијата треба да произведе само 46.000 пара.

    Оттука, од минатата година, Алпина целосно се фокусираше на развој и производство на спортски обувки, при што долгорочната стратегија на групацијата е да остане водечки производител на ски-чизми за скијање и повторно да расте на пазарот на алпски ски чизми.

    И покрај финансиските проблеми и технолошки вишок во производството, компанијата соопшти дека нема недостиг од иновативни идеи. „Менаџментот и сопствениците се свесни дека различните и иновативни производи се единствениот вистински начин за зголемување на продажбата.

    Раководството исто така истакна дека натамошниот развој немаше да биде можен без финансиската поддршка од сопствениците во изминатата година и половина, кои ги обезбедија потребните средства за изработка на нова скијачка копачка.

     

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично