Во текот на првите осум месеци од оваа година, околу 12,5 милиони електрични возила на батерии и хибридни возила со приклучок пронајдоа домови низ целиот свет. Ова претставува значителен скок од 25 проценти во однос на претходната година и е предводен од зголемената побарувачка на најважните пазари.
Во 2025 година, се очекува 1 од 4 продажби на нови автомобилски возила во светот да бидат електрични возила – или целосно електрични или plug-in хибридни.
СВЕТОТ СЕ ЕЛЕКТРИФИЦИРА, АМЕРИКА ЗАОСТАНУВА
Тоа е значителен пораст во споредба со само пет години, кога продажбата на електрични возила изнесуваше помалку од 1 од 20 продажби на нови автомобили, според Меѓународната агенција за енергија, меѓувладина организација што ја испитува употребата на енергија низ целиот свет.
Меѓутоа, во САД, продажбата на електрични возила заостанува, достигнувајќи само 1 од 10 во 2024 година. Спротивно на тоа, во Кина, најголемиот пазар на автомобили во светот, повеќе од половина од продажбата на нови возила се електрични.
Во САД, продажбата на електрични возила се соочува со некои големи пречки. Тарифите, укинатите стимулации и предрасудите придонесуваат за намалување на моментумот на продажба. И покрај сето тоа, вкупната продажба на електрични возила е зголемена во споредба со 2024 година. Всушност, најновите податоци сугерираат дека електричните возила стануваат сè попопуларни не само во Америка, туку и на повеќето други големи пазари низ целиот свет.
Според податоците од Rho Motion, оваа година вкупно 1,3 милиони BEV и PHEV возила се продадени во Северна Америка, што е зголемување од само 6 проценти во однос на минатата година. За споредба, продажбата во Европа е зголемена за 31 процент, онаа во Кина е зголемена за 25 проценти, а продажбата низ остатокот од светот скокна за 44 проценти на приближно 1 милион единици.
Канада го влече остатокот од Северна Америка надолу. Откако попустот на iZEV беше паузиран претходно во годината, продажбата на BEV и PHEV возила во Канада опадна за една третина од почетокот на годината. За споредба, продажбата е зголемена во Соединетите Американски Држави и доживеа посебен пораст во август поради претстојниот крај на федералниот даночен кредит за електрични возила на 30 септември.
Само во август, глобалната продажба на BEV и PHEV се зголеми за 15 проценти во однос на претходната година, но оваа стапка беше најнискиот скок од јануари. Вкупно, 1,7 милиони BEV и PHEV беа продадени во август, што претставува скок од 5 проценти во однос на јули.
КИНА – НАЈГОЛЕМ ПРОИЗВОДИТЕЛ И КОНЗУМЕНТ НА ЕВ
Кина, најголемиот пазар на електрични возила во светот, го илустрира забавувањето. Продажбата сепак се искачи за 6 проценти во споредба со август 2024 година, но порастот не ги исполни очекувањата. Минатогодишните бројки беа зголемени од необичните скокови во јули и август, кога Кина ја прошири својата шема за размена на нови енергетски возила, што ги направи перформансите оваа година да изгледаат послаби во споредба.
Меѓународната агенција за енергија објави дека две третини од целосно електричните автомобили во Кина сега се поевтини за купување од нивните бензински еквиваленти. Со трошоците за работа и одржување кои се веќе поевтини од бензинските модели, електричните возила се привлечни за купување.
Повеќето електрични возила купени во Кина се произведуваат таму, од низа различни компании. NIO, Xpeng, Xiaomi, Zeekr, Geely, Chery, Great Wall Motor, Leapmotor и особено BYD се познати имиња во Кина.
Кинеските производители на автомобили произведуваат цела низа електрични возила, од субкомпактни возила, како BYD Seagull, до теренски возила со полна големина, како Xpeng G9, и луксузни автомобили, како Zeekr 009.
Неодамнешните европски проценки на тестови за судир им дадоа највисоки оценки за безбедност на кинеските електрични возила, а многу од нив чинат помалку од слични модели произведени од други компании во други земји.
(Фото: AP)