Од цвеќарници до производители на слатки, американските бизниси се во срцето на еден од најпопуларните културни празници во САД.
За Денот на вљубените Американците се подготвуваат да потрошат многу. Од класични подароци како цвеќиња и чоколади до екстравагантни ноќевања, потрошувачката на потрошувачите за празникот се предвидува да достигне рекордни 27,5 милијарди долари, според Националната федерација за малопродажба (NRF). NRF проценува дека 56% од потрошувачите планираат да го прослават Денот на вљубените во 2025 година или околу 188,81 долари по лице, што е значително повеќе од минатата година.
Додека романтичните партнери остануваат главниот фокус, истражувањето на NRF покажа дека Американците исто така трошат на пријатели, колеги, па дури и на домашни миленици.
КАДЕ ОДАТ ПАРИТЕ?
Според бројките, трошоците за Денот на вљубените ќе бидат распоредени во неколку популарни категории:
Накит (6,5 милијарди долари): Врвен избор за многумина, со 22% од потрошувачите кои планираат да подарат накит.
Вечера во ресторан (5,4 милијарди долари): рестораните очекуваат пораст на резервациите, особено кога празникот паѓа во петок.
Цвеќиња (2,9 милијарди долари): Букети рози, лилјани и лалиња остануваат главна побарувачка за вљубените. Здружението на американски цвеќарници известува дека околу 250 милиони рози се подготвени од американски цвеќари
Слатки подароци (2,5 милијарди долари): Чоколадите во облик на срце продолжуваат да доминираат на полиците на продавниците. Слатките се најпопуларниот подарок, со 56% од Американците кои планираат да купат бонбони.
Честитки (1,4 милијарди долари): Секоја година се разменуваат над 145 милиони картички за Денот на вљубените.
ШТО ЌЕ БИДЕ РАЗЛИЧНО ГОДИНАВА?
Трговците на мало и рестораните се подготвуваат за уште поголем поттик оваа година во споредба со 2024 година. Со празникот во петок годинава очекувањата се за уште поголема побарувачка.
Накитот останува еден од најголемите пофалби за Денот на вљубените, а трговците на мало како Tiffany & Co., Kay Jewelers и Blue Nile нудат специјализирани колекции за оваа пригода. Во меѓувреме, цвеќарите ги засилуваат операциите, при што онлајн трговците на мало како 1-800-Flowers го гледаат својот најпрометниот период од годината.
ШТО Е ВО ТРЕНД ЗА ДЕНОТ НА ВЉУБЕНИТЕ 2025?
Потрошувачите исто така истражуваат нетрадиционални подароци, како што се подароци засновани на искуство, персонализирани предмети, па дури и подароци за себе. Истражувањето од OpenTable покажа дека 61% од сингл Американците се отворени за вечера за прв состанок на Денот на вљубените, додека 51% рекле дека можеби ќе одат на двоен состанок.
За оние кои бараат уникатни опции за подароци, брендовите нудат креативни алтернативи – како што е нова соработка со сладолед со вкус на путер од кикирики, наменета за оние што го поминуваат одморот сами.
Трошоците за Денот на вљубените продолжуваат да растат, покажувајќи дека Американците остануваат посветени на славењето на љубовта во сите форми – без разлика дали со значајни други, пријатели или дури и со домашни миленици. Со оглед на тоа што потрошувачките трошоци се очекува да достигнат највисоко ниво на сите времиња, трговците на мало се подготвуваат за една од најпрометните сезони на вљубените досега.
ЉУБОВТА Е ВО ВОЗДУХОТ
Но, Денот на вљубените е многу повеќе од картички и чоколадо – време е Американците да им покажат на посебните луѓе во нивните животи колку им значат, а американските бизниси помагаат да се овозможи тоа.
Додека децата почнуваат да ги пишуваат и да ги запечатуваат своите картички, паровите прават резервации за јадење и планираат вечери со пријателите, бизнисите во големите и малите заедници се во полн ек за да обезбедат совршен подарок или искуство за да го направат Денот на вљубените во 2025 година посебен.
Истражувањето за Денот на вљубените на WalletHub за 2025 година забележува дека на 14 февруари секоја година се даваат шест милиони предлози за брак и 36% од Американците се согласуваат дека запросувањето на Денот на вљубените е романтично.
Не заборавајте за домашни миленици! Денот на вљубените не е само време да ги опсипете вашите соученици, значајни личности или семејството со подароци. Capital One Shopping известува дека сопствениците на домашни миленици потрошиле 1,5 милијарди долари за подароци за Денот на вљубените за нивните миленици минатата година: 31,24 долари за кучиња и 27,42 долари за мачки.
РЕСТОРАНИТЕ СО ОГРОМЕН ЌАР
Јадењето надвор на Денот на вљубените претставува голем дел од потрошувачката, позитивно влијаејќи на работниците и бизнисите преку повеќе совети и поголеми целокупни проверки за јадење.
Според податоците од истражувањето од Тост, Денот на вљубените во 2024 година бил голем бизнис за рестораните, иако празникот паднал во средината на неделата. Во споредба со типична среда, во 2024 година:
Вкупните трансакции се зголемија за 41% во рестораните со целосна услуга.
Продажбата на готовина е зголемена за 46%.
Оние кои излегуваат на вечера за Денот на Вљубените, обично се излезени подоцна со најфреквентно време во 19 часот.
Истата анкета ги наведе стек, морска храна, суши и тестенини како врвни прехранбени производи на Денот на вљубените во 2024 година во споредба со типична среда во ресторан со целосна услуга.
Националната асоцијација на ресторани вели дека Денот на вљубените е одлично време за установите да им понудат на своите клиенти специјални понуди, вклучително и поволности за картички за подароци и меѓуделовни промоции.
ПОСТ-ВАЛЕНТАЈН КРЕДИТНИ ГЛАВОБОЛКИ
Сепак, зголемените трошоци поврзани со таксите за трансакции со кредитни картички може да го зголемат финансискиот товар на купувачите, предупредуваат експертите од индустријата.
Коалицијата за плаќања на трговци (MPC) проценува дека надоместоците за обработка на картички – честопати наречени такси за „повлекување“ – може да изнесуваат и над 600 милиони американски долари во вкупните трошоци на потрошувачите овој месец.
Овие надоместоци, кои банките ги наплаќаат од трговците на мало за обработка на плаќањата со кредитни и дебитни картички, обично се апсорбираат во крајната цена на стоките и услугите.
Со истражувањето на NRF кое проценува дека просечниот потрошувач ќе потроши 188,81 долари за Денот на вљубените, MPC пресметува дека таксите за „повлекување“ ќе додадат приближно 4,27 долари на секое купување.
Оваа бројка се заснова на стандардната стапка од 2,26% што ја наплаќаат големите даватели на картички како што се Visa и Mastercard, приближно еднаква на цената на честитката.
Федерацијата за малопродажба на Кентаки, која ги претставува бизнисите низ државата, изрази загриженост за влијанието на овие скриени такси. Претседателот Тод Грифин изјави дека иако силните продажби за Денот на вљубените се охрабрувачки, зголемувањето на трансакциските трошоци останува предизвик и за трговците на мало и за потрошувачите.
Организацијата се залага за регулаторни промени кои ќе го олеснат финансискиот товар предизвикан од трошоците за обработка на картички.
Според MPC, таксите за банкарски картички се зголемени за 50% од пандемијата Ковид-19, достигнувајќи рекордни 172 милијарди долари во 2023 година.
Овие такси сега се вториот по големина оперативен трошок за многу трговци на мало по трошоците за работна сила и се проценува дека ќе додадат над 1.100 американски долари на годишните трошоци на просечно домаќинство.