Време е да се збогуваме со Форд Фокус. По речиси три децении како еден од најпрепознатливите европски автомобили, финалниот модел ја напушти производствената линија во саботата. Ова го остава Форд без традиционален семеен автомобил за прв пат во својата понуда, бидејќи купувачите се повеќе се насочуваат кон теренските возила.
Откако е направен последниот Фокус, вниманието на Форд се префрла на електричните возила. Ова го означува крајот на она што некогаш беше најпродаваниот автомобил во Европа по 27 години и четири генерации.
Веста ја споделија вработените во Форд на социјалните медиуми, иако не е изненадување бидејќи плановите за прекин на производството на Фокус оваа година беа објавени во 2022 година.
Фокус е второто познато име што Форд го повлече од производство во последниве години, по повлекувањето на Фиестата во 2023 година.
Тоа значи дека, со исклучок на Мустангот и голем број комерцијални возила, Форд сега е бренд само за теренски возила. Но, тоа исто така значи дека без Фокус или Фиеста, изгуби два од своите најпродавани модели.
И двата автомобили се жртви на преминот кон електрични возила пред забраните за продажба на нови бензински и дизел автомобили од 2030 година во Велика Британија и 2035 година на европските пазари. Преминувањето од традиционалните хечбеци кон кросовери и теренски возила исто така придонесе – теренскиот модел Пума е најпопуларниот Форд меѓу купувачите на нови автомобили и е најпродаваниот автомобил во 2025 година досега.
Засега, празнината во понудата на Форд ефикасно е пополнета со Explorer и Capri, два електрични теренци, но на долг рок овие ќе бидат дополнети со уште еден семеен теренец кој ќе се продава заедно со застарената Ford Kuga.
Овој потег првпат беше најавен во 2022 година, кога Форд планираше премин во ерата на електричните автомобили. Последната генерација на Focus беше напојувана исклучиво со бензински и дизел мотори со блага хибридна технологија за заштеда на гориво.
Фокус стана познат во текот на речиси три децении, па затоа е лесно да се заборави влијанието што го имаше оригиналниот автомобил кон крајот на 1990-тите. Тоа беше огромен скок напред во однос на Ескорт што го замени, и во начинот на возење и во радикалниот стил. Првата генерација на Фокус беше прогласена за Европски автомобил на годината во 1999 година, победувајќи со убедлива разлика.
Иако идните генерации немаа исто влијание како оригиналот, тие ја зацврстија репутацијата на Фокус како семеен хечбек по избор на страсните возачи.
Иако повеќе не е достапен за нарачка како нов автомобил, Фокус сигурно ќе биде популарен половен хечбек уште многу години.
(Фото: Wikipedia)
Аналитика








