Саудиската компанија Арамко го престигна Епл како највредна компанија во светот, нагласувајќи го неодамнешниот пораст на цените на нафтата што го поттикна енергетскиот гигант оваа година. Арамко сега вреди околу 2,43 трилиони долари, во споредба со 2,37 трилиони долари на Apple, според податоците на Refinitiv.
Пазарната капитализација често флуктуира: на почетокот на оваа година, Епл ја достигна границата од 3 трилиони долари, со што стана првиот што го направи тоа и стана убедливо највредната компанија на планетата. Арамко во еден момент, исто така, ја држеше таа титула по историската иницијална јавна понуда во 2019 година, што доведе до нејзината вредност на 2 трилиони долари.
Но, најновите потези на пазарот укажуваат на тоа како побарувачката за производителите на енергија и технологија се сменија во последно време. Оваа година, цените на нафтата се искачија на рекордно високо ниво, особено поради загриженоста од прекин на снабдувањето од Русија по нејзината инвазија на Украина.
Суровата нафта „брент“, глобалниот репер, се искачи за околу 36 отсто досега оваа година и последно се тргуваше по 106,2 долари за барел.
Тоа ги поттикна играчите како Сауди Арамко, чии акции се зголемија за 27% досега оваа година. Во меѓувреме, акциите на Епл паднаа за повеќе од 17% од јануари. Производителот на iPhone неодамна беше оптоварен од големи главоболки во синџирот на снабдување, особено во Кина, каде што неколку фабрики на неговите добавувачи беа привремено фатени во заклучувањето на Ковид во земјата.
Минатиот месец Епл предупреди на огромни загуби поврзани со тековната ситуација, велејќи дека проблемите со производството и логистиката би можеле да ја погодат неговата продажба од 4 до 8 милијарди долари овој квартал. Ограничувањата на Apple беа „првенствено насочени околу коридорот во Шангај“, рече извршниот директор Тим Кук во повикот за заработка.
Ден Ајвс, управен директор за истражување на капиталот во Wedbush Securities, го нарече влијанието на локдауните во Кина – „албатрос за јунскиот квартал“, велејќи во извештајот дека проблемите со синџирот на снабдување на Епл во Кина најверојатно ќе останат „врвната грижа“ за инвеститорите во куси патеки.
Но, загриженоста може да „спадне“ во втората половина од годината, кога се очекува компанијата да лансира го лансира својот нов производ, iPhone 14, додаде тој.