ПОВЕЌЕ

    САД ГИ ЗГОЛЕМУВА ЦАРИНИТЕ ЗА ЧЕЛИК НА 50% – ЕУ стравува од евтин увоз и загуби

    Време зa читање: 4 минути

    Американскиот претседател Доналд Трамп ги изненади пазарите со најава дека ќе ги зголеми царините за увоз на челик од 25% на 50% во среда.

    Но, иако се очекува инфлациското влијание врз домашните цени во САД да биде сериозно, ефектот во Европа ќе биде помешан, според аналитичарите – при што некои купувачи и производители ќе можат да имаат корист од пониските цени.

    „Ова беше апсолутно изненадување. Цените на челикот во САД веќе се повисоки од било каде на друго место, а тоа е нето увозник кој има потреба од обем на увоз. Сето ова само ги зголемува цените таму“, изјавил за CNBC во понеделникот Џош Спурс, раководител на анализата на челикот во Америка во CRU.

    Канада и Мексико се најголемите извозници на челик во САД , а други големи извори се Бразил, Јужна Кореја и Германија.

    Најновите вести за царините би можеле да го пренасочат челикот кон други пазари како што е Европа, рече Спурс, што ќе изврши притисок врз цените надолу.

    „Некои производители во Европа би можеле да произведуваат подобри градежни производи кои се интензивни во однос на челикот дома и да ги извезуваат во САД како што цените растат таму“, посочи тој. „Автомобилските производи, градежните производи и апаратите се производи кои ќе го почувствуваат влијанието.“

    Тој нагласил дека во Европа, купувачите на челик се потенцијални победници, но дека не се очекува сите компании да имаат корист.

    Рела Сускин, аналитичар за акции во Морнингстар, во коментарите испратени по е-пошта забележа дека германскиот БМВ го издвои очекуваното влијание на различните тарифи во своите резултати од 2024 година и означи негативен ефект – во висина од „висок трицифрен милионски износ“ – од постојните давачки за челик и алуминиум од 25%.

    Акциите на BMW беа за 1,8% пониски во раните попладневни зделки во понеделник, при што поширокиот европски автомобилски сектор се намали за 1,8%. Саскин продолжи дека дел од влијанието на царините од 50% ќе биде компензирано за BMW со неодамнешното олабавување на ограничувањата за автомобили од страна на Трамп , а исто така го истакна и потенцијалот за иден договор меѓу Белата куќа и германските производители на автомобили.

    Најновите потези на Трамп ќе имаат големо влијание врз европската челична индустрија – која сè уште се опоравува од царината од 25% воведена во март – според Каје Ајуб, раководител на анализа и прогнози на цените во британската консултантска компанија за пазар на челик MEPS International.

    „Побарувачката за челик е веќе ниска низ цела Европа, што ги еродира цените и профитните маржи на домашните производители на челик. Ова ги принуди многу производители да го намалат производството и да затворат фабрики додека се борат да се натпреваруваат со увозот на челик со ниска цена произведен во земји каде што трошоците за производство се многу пониски“, рече Ајуб.

    Европската Унија остро ја критикуваше најавата на Трамп за време на викендот , заканувајќи се со контрамерки и тврдејќи дека одлуката „додава дополнителна неизвесност во глобалната економија и ги зголемува трошоците за потрошувачите и бизнисите од двете страни на Атлантикот“.

    Секое намалување на 3,89 милиони метрички тони челик произведен во ЕУ што беше извезен во САД во 2024 година поради трговски бариери „веројатно би го влошило прекумерното снабдување со челик во Европа, применувајќи зголемен притисок врз продажните цени“, забележа Ајуб.

    Таа се согласи дека дел од евтиниот челик со азиско потекло наменет за САД ќе биде пренасочен кон Европа. „Дури и со мерките за трговска одбрана на ЕУ и Велика Британија, ова би можело да ги поткопа обидите на домашните производители да ја одржат профитабилноста.“

    Спротивно на тоа, американските производители на челик може да имаат корист од повисоките продажни цени ако сега се случат понатамошни зголемувања, дури и кога трошоците се зголемуваат за американските производители и ја поттикнуваат инфлацијата, додаде таа.

    Останува нејасно што би можело да значи последното потресување на пазарот од страна на Трамп за Велика Британија, која објави нацрт-верзијата на трговскиот договор со САД во мај, но сè уште не обезбедила ослободување од царините за челик.

    Гарет Стејс, раководител на индустриското тело „Ју-Еј Стил“, во соопштението изјави дека домашните компании за челик „се плашат дека нарачките сега ќе бидат откажани, од кои некои веројатно се испорачуваат преку Атлантикот“.

    Генерално, најновото соопштение на Трамп додава на растечката главоболка за речиси сите бизниси како резултат на нестабилната трговска политика, рече Џош Спурс од CRU.

    „Не очекувам ова да стане политика за три месеци. Дури и за три недели е нејасно“, изјави тој за CNBC.

    „Овие царини се на толку високо ниво и во САД ќе влијаат на огромна заедница на производители кои даваат огромен придонес кон БДП и вработеноста, па затоа ќе има лобирање за ова.“

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично