ПОВЕЌЕ

    РОБОТАКСИТО СТАНУВА РЕАЛНОСТ: Waymo ја стартуваше услугата во Детроит, Лас Вегас и Сан Диего, до крајот на 2026 возила без возачи и во Лондон, Сиетл и Вашингтон

    Време зa читање: 4 минути

    Компанијата Waymo го објави лансирањето на услугата роботакси во неколку американски градови како Детроит, Лас Вегас и Сан Диего, потврдувајќи го стремежот на Alphabet да се прошири во просторот за автономен транспорт.

    Оваа иницијатива го нагласува преминот на Waymo од развивач на технологии во полноправен оператор за градски транспорт. Овие зборови ги повторува и ко-извршниот директор Текеда Маквана. „До крајот на 2026 година, можете да очекувате дека ќе обезбедиме милион патувања неделно“, изјави Текеда Маквана.

    Waymo LLC, порано позната како Проектот за автономни автомобили на Google, е американска компанија за технологија за автономно возење со седиште во Маунтин Вју, Калифорнија. Таа е подружница на Alphabet Inc., матичната компанија на Google.

    WAYMO ГИ ШИРИ РОБОТАКСИЈАТА НИЗ САД

    Проширувањето додава повеќе населби, предградија и аеродроми во системот и за прв пат го поврзува Заливот во еден коридор што се протега до Сан Хозе.

    Сега Waymo ги насочува своите такси без возачи кон автопатите во Лос Анџелес, Сан Франциско и Феникс, долгоочекуван потег за кој компанијата вели дека го намалува времето на патување за половина.

    Waymo вели дека неговата непрекината територија сега покрива околу 260 милји низ целиот Полуостров, достигнувајќи до Сан Хозе. Тоа ја елиминира постојаната болна точка за патниците кои морале да поминат повеќе градски линии или да состават мапи на покриеност за да стигнат од точката А до точката Б на едно патување.

    Како дел од оваа иницијатива, Waymo ќе воведе уникатна мешавина од моделиJaguar I-Pace и Zeekr RT – во Детроит, Лас Вегас и Сан Диего оваа недела, иако јавниот пристап нема да биде отворен веднаш.

    Стратегијата за влез на пазарот обично започнува со возачи-оператори кои рачно возат рути и помагаат во мапирањето на градовите. Постепено, безбедносниот оператор се укинува, а автономните автомобили со камери, радар и LiDAR се движат по улиците сами. По фазата на тестирање, Waymo обезбедува пристап за вработените, медиумите и некои клиенти пред да ја отвори услугата за јавноста.

    Waymo веќе ја тестира својата технологија во Силиконската долина и лансираше комерцијално роботакси во Феникс, а се прошири и на одредени населби во областа на заливот Сан Франциско и Лос Анџелес. Во последните 12 месеци, компанијата, исто така, воведе роботакси во Атланта и Остин во партнерство со Uber. До 2026 година, планирано е проширување на неколку нови пазари, вклучувајќи ги Денвер, Мајами, Нешвил, Лондон, Сиетл и Вашингтон.

    Компанијата, исто така, соопшти дека мешаната флота од Jaguar I-Pace и Zeekr RT ќе биде воведена во три градови оваа недела, а јавниот пристап ќе следи подоцна.

    Waymo веќе има искуство во овие три градови: претходно компанијата воведе автономни автомобили во Детроит, Лас Вегас и Сан Диего, а исто така има и инженерски оддел во областа на Детроит. Компанијата вели дека се подготвува за снежни услови во Детроит по обемно тестирање во урбани средини и на полуостровот.

    Патувањата по автопатите ќе се воведуваат постепено. Патниците можат да се пријават преку апликацијата Waymo, и не сите улици ќе вклучуваат делови од автопатот – совпаѓањето зависи и од соодветноста на рутата и од достапноста на возилата. Откако ќе се додели патувањето, системот би можел да се одлучи за рутирање на автопатот ако е побрзо или подиректно, а потоа да се врати на површински улици во близина на дестинацијата.

    Внатре во возилото, приказната е конзистентна: перцепција со повеќе сензори со лидар, камери, радар и конзервативни растојанија за следење; јасни, сигнализирани промени на лентите. За возачите, промената е видлива во постабилно темпо при поголеми брзини, добро темпирани спојувања и рани позиции на излези – навики кои често ја зголемуваат удобноста, заедно со ефикасноста на патувањето.

    Waymo вели дека го зголемил возењето на јавни патишта со тестирање на затворена патека и обемна симулација за да го изложи својот систем на настани што не се случуваат често во реалниот свет.

    Главниот акцент е на интегриран пристап кон системите за самостојно возење што ја зајакнува позицијата на Waymo на пазарот на роботски такси, додека конкурентите исто така работат на проширување на своите можности.

    Меѓу конкурентите е и Zoox, кој исто така нуди бесплатна услуга за роботакси во Лас Вегас и ги развива своите технологии со години. Tesla има своја услуга за роботакси, но во делови од Остин возачот останува во кабината.

     

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично