Инженер на Тесла бил нападнат од робот за време на брутален и крвав инцидент во фабриката на компанијата Гига Тексас во близина на Остин, Тексас, во САД, пишува британски Дејли Мејл. Двајца сведоци, наводно, во ужас гледале како нивниот колега вработен бил нападнат од машината дизајнирана да ги грабне и преместува свежо излеените алуминиумски автомобилски делови.
Роботот го закачил човекот, кој тогаш програмирал софтвер за двајца роботи на Тесла со посебни потреби во близина, пред да ги потоне неговите метални канџи во грбот и раката на работникот, оставајќи „трага од крв“ по површината на фабриката.
Инцидентот – кој ја остави жртвата со „отворена рана“ на левата рака – бил откриен во извештајот за повреда од 2021 година поднесен до округот Тревис и федералните регулатори, кој бил разгледан од новинар на DailyMail.com.
Иако во 2021 или 2022 година не беа пријавени други повреди поврзани со роботи кај регулаторите од страна на Тесла во фабриката во Тексас, инцидентот доаѓа во време на повеќегодишна загриженост за ризиците од автоматизираните роботи на работното место.
Извештаите за зголемени повреди поради роботизираните соработници во центрите за испорака на Амазон, хирурзите убијци, автомобилите кои сами управуваат, па дури и насилството од роботи кои играат шах, наведоа некои да се сомневаат во брзата интеграција на новата технологија.
Во извештајот за повреда, кој Тесла мора да го достави до властите со закон за да ги одржи профитабилните даночни олеснувања во Тексас, тврди дека инженерот не барал одмор од работа.
ИЗВЕШТАИ ЗА ПОВРЕДЕНИ, ПОЧИНАТИ РАБОТНИЦИ СОКРИЕНИ ОД ЈАВНОСТА
Но, една адвокатка која ги застапува работниците со договор на Тесла, Гига Тексас, изјави за DailyMail.com дека верува дека, врз основа на нејзините разговори со работниците таму, дека бројот на повреди претрпени во фабриката е недоволно пријавен. Ова недоволно известување, рече адвокатот, ја вклучило дури и смртта на градежен работник на 28 септември 2021 година, кој бил договорен да помогне во изградбата на самата фабрика.
„Мојот совет би бил да го прочитате тој извештај со резерва“, изјави за DailyMail.com адвокатката Хана Александар од непрофитниот Workers Defense Project. „Имавме повеќе работници кои беа повредени“, рече Александар, „и еден работник кој почина, чии повреди или смрт не се во овие извештаи што Тесла треба точно да ги комплетира и да ги достави до округот за да добие даночни олеснувања.
Тој градежен работник, изведувач по име Антелмо Рамирез, умрел од топлотен удар додека помагал во изградбата на фабриката на Тесла, Гига Тексас, долга преку 2.000 хектари, според извештајот на медицинскиот преглед во округот Тревис.
Минатата година, Workers Defense Project поднесе жалба во име на работниците во Giga Texas до американската Администрација за безбедност и здравје при работа (OSHA), тврдејќи дека изведувачите и подизведувачите на Tesla на некои вработувања им дале лажни безбедносни сертификати.
„Работниците известуваат дека кога им била потребна обука, едноставно им биле испраќани PDF-датотеки или слики од сертификати преку текст или WhatsApp за неколку дена“, изјави Александар за локалната филијала на NBC KXAN. „Не постои можност работниците да ја поминат потребната обука“.
Наводите на Александар за недоволно пријавени повреди на работното место на локацијата на Тесла, доколку се точни, ќе го следат трендот на слични наоди од државните регулатори и непрофитните непрофитни организации од истражувачко новинарство.
Истражувачите на OSHA во Калифорнија, на пример, открија дека Тесла изоставил 36 повреди во потребните владини документи само во 2018 година – потврдувајќи го претходниот извештај на тимот Reveal на Центарот за истражувачко известување, кој откри дека компанијата погрешно класифицирала голем број на – несреќи и повреди на работа како „лични медицински“ случаи за да се избегнат регулаторите во Калифорнија.
Пред наодите на Калифорнија OSHA, Тесла изјави дека тврдењата на Reveal се „целосно лажни“ и ја обвини групата дека тајно соработувала со работници кои тогаш се обидувале да ја синдикатизираат фабриката на производителот на автомобили во Калифорнија.
„КРВАВИ ТРАГИ“
Копија од Годишниот извештај за усогласеност на Тесла за 2021 година за Гига Тексас, сепак, барем го документира крвавиот роботски напад на софтверскиот инженер, иако со мали детали.
Кусата белешка од 10 ноември 2021 година опишува како на „инженерот“ му била нанесена „расцеп, исеченица, отворена рана“ за која „предметот на причината“ бил „робот“. Според Тесла, раните на инженерот, кои му биле нанесени на левата рака, барале „нула“ слободни денови од работа за закрепнување.
Сепак, двајцата очевидци на настанот – кој се случи во делот на подот во фабриката во Тексас, каде прво се склопува шасијата на возилата – им кажаа на новинарите за The Information пострашна приказна.
„Додека раскрвавениот инженер на Тесла се обидувал да се избори да се ослободи од рацете на роботот за склопување, друг работник го притиснал копчето „стоп“ за итни случаи за да го прекине нападот.
Откако бил ослободен, инженерот паднал „неколку метри надолу од каналот дизајниран да собира отпад од алуминиум, оставајќи трага од крв зад него“, според The Information, веб-страница за технолошки вести базирана на претплата.
Инцидентот го нагласува поголем тренд, кажан во самопријавените податоци на Тесла за повреди на владините власти: фабриката на Тесла во Гига во Тексас го надминува остатокот од автомобилската индустрија и во вкупни несреќи и во несреќи доволно сериозни за да бараат одмор.
Сооднос од речиси еден од секои 21 работник во фабриката на Тесла Гига Тексас бил повреден на работа во 2022 година, според прегледот на The Information, во споредба со просечната стапка во индустријата од еден на секои 30 работници.
За потешки повреди на работното место, тој сооднос се искачи на приближно еден на секои 26 работници во фабриката на Тесла во Тексас, по поднесување податоци за повреди во 2022 година што доведоа или до пропуштени денови на работа или префрлување на други работни должности.
За споредба, просечната стапка со која се случуваат такви повреди во други големи американски фабрики за автомобили изнесуваше еден на секои 38 работници.
За да се коригира и да се компензира обемот, само американските погони за автомобили со 250 работници или повеќе беа споредени со огромната фабрика на Тесла во Гига во Тексас за анализа на овие податоци на веб-страницата за вести – кои беа доставени од самиот Тесла до OSHA преку задолжителните извештаи од Формуларот 300.
Според извори кои зборувале за The Information, брзата двегодишна изградба на објектот Гига Тексас ја зголемила слабата безбедност и ги зголемила повредите.
Навивачите на Tesla или блоговите „инсајт“, како Tesmanian, го нарекоа „Elon Speed“ во тоа време, фалејќи се дека „Tesla одобри три смени на екипажот да работат 24 часа на ден, 7 дена во неделата“.
„Сега изградбата всушност се одвива без прекин“, објасни локацијата, „и ќе биде завршена многу побрзо од очекуваното“.
Самопријавените повреди на работниците на Тесла го опфаќаат опсегот од траума со тапа сила до хемиска изложеност на машински несреќи што оставија некои работници да закрепнуваат со месеци.
Извештаите на OSHA на Tesla вклучуваат исчашувања, исеченици и скршеници од работници кои биле фатени на машини, како и болести кои произлегуваат од контакт со токсини како амонијак.
Еден производствен соработник не бил во можност да работи 127 дена (над четири месеци) откако глуждот му бил фатен од количка во движење во август 2022 година.
Набргу потоа, еден ракувач со материјал бил погоден во главата од метален предмет, оставајќи повреда на која и биле потребни 85 дена за да се опорави, според записите на OSHA.
Додека покривањето на вестите и сопствените новинарски материјали на Тесла често ја опишуваат фабриката како со седиште во Остин, фабриката Гига е попрецизно лоцирана во блиската „неинкорпорирана“ област позната како Дел Вале во истата област.
Според Блумберг, Тесла постигнал преку 60 милиони долари даночни олеснувања од округот Тревис и независниот училишен округ Дел Вале за изборот на локацијата.
Но, тие даночни олеснувања требаше да дојдат со строги барања кои компанијата на Маск можеби нема да ги следи, според Александар, адвокатот на Проектот за одбрана на работниците.
„Постои ова барање Tesla да составува извештај за усогласеност секоја година за целите на овој договор за поттикнување на „економскиот развој“, изјави Александар преку телефон за DailyMail.com.
„НА СЕКОИ ТРИ ДЕНА УМИРА ПО ЕДЕН ГРАДЕЖЕН РАБОТНИК“
„Она што го открив – со многу градежни работници со кои разговарав, кои имаа повреди – е дека нивните повреди не се наведени во извештајот“, рече Александар. „Како и работникот кој почина, Антелмо Рамирез, неговата смрт не беше регистрирана“, продолжи адвокатот од Остин, „и договорот помеѓу округот [округот Тревис] и Тесла – или со, знаете, проектот за реката Колорадо, ДОО. , субјектот дека Tesla „работи како“ овде — беше многу јасен.
„Тие треба да ја пријават секоја повреда или смрт на градежниот работник, а не само повредите и смртта на луѓето директно вработени во Тесла, туку и секој градежен работник што работел на локацијата“.
Точниот јазик за ова прашање се појавува на страница 12 од договорот од 14 јули 2020 година, сега достапен за јавноста на веб-страницата на округот Тавис.
„Компанијата [Тесла] ќе достави извештај до округот на годишно ниво до 31 март [2021] во кој ќе се специфицира бројот на повреди и смртни случаи, доколку ги има, што може да се случиле при изведбата на изградбата на проектот за реката Колорадо [Тесла’s Фабрика Гига]“, се вели во договорот.
Но, иако Тесла може да биде неограничена во однос на повредите во автомобилската индустрија, компанијата е дома во државата Lone Star, која е рангирана како најсмртоносното место за градежен работник во САД.
Според американското биро за статистика на трудот, градежните работници во Тексас имале 22 отсто поголеми шанси да умрат на работа во Тексас отколку на кое било друго место во земјата.
„Градежен работник умира на секои три дена во Тексас“, изјави Александар за DailyMail.com.
„Поттикот за доаѓањето на Тесла во Тексас, врз основа на други извештаи, беше тоа што компанијата не беше задоволна од здравствената и безбедносната заштита што Калифорнија ја имаше во тоа време“, рече таа.
Тие извештаи, вклучително и покривање во Dallas Morning News, сугерираат дека Маск го преселил седиштето и производството на Tesla „откако се фрустрирал со ограничувањата во Калифорнија за време на пандемијата“.
Поради, делумно, големата големина на Giga Texas – преку 10 милиони квадратни метри површина или речиси 100 фудбалски игралишта во вкупна површина – компанијата одлучи да стави делови од фабриката во функција додека остатокот се уште се гради. Ова, тврди адвокатот, можеби придонело за натпросечните стапки на повреди на работниците во фабриката.
DailyMail.com побарал коментар до Тесла, кој го распушти американскиот тим за односи со медиумите во октомври 2020 година,но компанијата не одговорила.