ПОВЕЌЕ

    РАСПАД НА GOOGLE: Корисниците да можат да го изберат својот пребарувач преку „екран за избор“ наместо да имаат стандарден

    Време зa читање: 3 минути

    Ова лето не беше најдоброто за Google. Во јули, акциите на Alphabet – матичната компанија на пребарувачот – паднаа откако резултатите од заработката во вториот квартал ги преплавија инвеститорите. „Фајненшл тајмс“ објавил таен договор што го направиле со „Мета“ за рекламирање на тинејџери, што ги прескокна сопствените правила за тоа како треба да се третираат малолетниците онлајн. Но, најголемиот удар за неговиот бизнис најверојатно ќе дојде од пресудата на американскиот федерален судија, Амит Мехта, кој во понеделникот утврди дека гигант го прекршил антимонополскиот закон. Тој открил дека Google троши милијарди долари годишно на договори за ексклузивност со безжични оператори, развивачи на прелистувачи и производители на уреди.

    Техничкиот ривал Apple, производителот на iPhone, беше значаен корисник. Google ѝ платил на компанијата 20 милијарди долари само во 2022 година, како дел од долгогодишниот договор да го направи неговиот пребарувач стандарден на прелистувачот Safari на Apple. Наодите фрлаат светлина врз неправилностите во индустријата за пребарување. Google долго време тврди дека бидејќи неговите услуги за пребарување се бесплатни и водечки на пазарот по квалитет, неговата доминација во секторот не е штетна за потрошувачите. Иако овој случај признава некои од аргументите на Google, помага да се утврди дека фирмите за голема технологија со монополска моќ можат да им наштетат на потрошувачите на пошироки начини.

    Навистина, зделките од милијарда долари на Google му помогнаа да ја зацврсти својата позиција како врвен пребарувач. Тоа го ограничува изборот, ги задушува иновациите и ги спречува другите компании да добијат обем. Во моментов, компанијата контролира 90 отсто од пазарот за пребарување, што се зголемува на 95 отсто за мобилни уреди.

    Овој сообраќај го поткрепува неговиот бизнис модел заснован на реклами и го поттикнува протокот на податоци за подобрување на неговите услуги. Антимонополските случаи против фирмите на Big Tech често траат со години и се обвиени со сложеност. Тоа го прави овој случај уште позначаен. Тоа може да постави преседан со охрабрување на другите судии со технолошки тужби и со одвраќање на компаниите да склучуваат договори за ексклузивност. Тоа може да доведе и до приватни граѓански судски спорови против Google од страна на компании кои сметаат дека се оштетени.

    Пресудата ја отвори вратата за американското Министерство за правда да истражува различни опции за враќање на конкуренцијата, вклучително и принудување на Android и Chrome да се одвојат од Google. Најразумно би било да се ограничи неговата способност да склучува ексклузивни зделки. Иако тоа би го погодило и Apple – плаќањата што ги добива од Google се значителен дел од неговиот бизнис со услуги од 85 милијарди долари годишно – тој би можел да му даде на производителот на iPhone потребниот удар за развој на сопствен бизнис за пребарување.

    Друга опција би била да се осигура дека корисниците можат да го изберат својот пребарувач преку „екран за избор“ наместо да имаат стандарден. Ова е наложено во ЕУ. Може да ги прошири изборите и на нови алатки за пребарување напојувани со вештачка интелигенција. На крајот на краиштата, Google може да открие дека негов најголем непријател е самиот тој, а не регулаторите. Изложена на конкуренција, можеби ќе иновираше повеќе.

    Една неодамнешна студија покажа дека нејзините резултати од пребарување фрлаат повеќе спам и содржина со низок квалитет. Компанијата, исто така, го загуби теренот во трката за вештачка интелигенција. Perplexity, апликација за пребарување на вештачка интелигенција, неодамна се зголеми на популарност.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично