Мета платформи во вторникот ги претстави своите слушалки за виртуелна и мешана реалност Quest Pro, означувајќи пресвртница за пробивањето на главниот извршен директор Марк Цукерберг на пазарот од повисоко ниво за компјутерски уреди со проширена реалност.
Слушалките, претставени на годишната конференција Connect на Мета, ќе се појават на полиците на 25 октомври по цена од 1.500 долари и ќе им понудат на потрошувачите начин за интеракција со виртуелните креации прекриени со целосен приказ на физичкиот свет околу нив.
Лансирањето е важен чекор за Цукерберг, кој минатата година ги објави плановите за уредот – тогаш наречен Project Cambria – во исто време кога го смени името на својата компанија од Facebook во Meta за да ја сигнализира својата намера да го рефокусира гигантот од социјалните медиуми во компанија која управува со заедничко компјутерско искуство познато како метаверс.
Цукерберг оттогаш вложи милијарди долари во таа визија. Reality Labs, единицата Мета одговорна за оживување на метаверс, загуби 10,2 милијарди долари во 2021 година и загуби речиси 6 милијарди долари досега оваа година. Во говорот на настанот, Цукерберг, делумно снимен во видео, а делумно како аватар, рече тој очекува спојувањето на физичкиот и дигиталниот свет да доведе до нови намени за компјутерите.
„Ќе видите како се градат сосема нови категории на работи“, рече тој.
Quest Pro има неколку надградби во однос на постојните слушалки Quest 2 на Meta, кои доминираат на пазарот за виртуелна реалност на потрошувачите. Највпечатливо е што има камери свртени кон надвор што снимаат еден вид 3D пренос во живо на физичката средина околу сопственикот, овозможувајќи новини во мешана реалност како способноста да закачите виртуелна слика на ѕид од реалниот свет или виртуелната топка да отскокне од вистинска маса.
Споредено со нив, Quest 2 нуди порудиментирана верзија на оваа технологија во сиви тонови, наречена passthrough.
Quest Pro е полесен и потенок од неговите претходници, со тенки леќи и преместена батерија што се наоѓа на задниот дел од слушалките, распределувајќи ја нејзината тежина порамномерно, а истовремено намалувајќи ја вкупната маса.
За целосно извонредна виртуелна реалност, Meta додаде сензори за следење на Quest Pro кои можат да ги реплицираат движењата на очите и изразите на лицето на корисниците, создавајќи чувство дека аватарите остваруваат контакт со очите.
Мета го претставува Quest Pro како уред за продуктивност, наменет за дизајнери, архитекти и други креативни професионалци. Покрај тоа што нуди свои социјални и работни платформи на Horizon, компанијата исто така направи достапни виртуелни верзии на работните производи на Microsoft Corp како Word, Outlook и Teams, партнерство кое извршниот директор на Microsoft, Сатја Надела, му се придружи на Цукерберг.
Метју Бол, менаџер на ризични фондови чиишто пишувања за метаверзумот ги привлекоа пофалбите на Цукерберг, рече дека ги смета таквите партнерства за значајни бидејќи тие ја сугерираат посветеноста на компаниите за интероперабилност или идејата дека различни системи треба да се поврзат еден со друг.
„Има многу скептицизам на пазарот за тоа дали е возможен интероперабилен и отворен метаверс, а камоли веројатно“, рече тој, истакнувајќи дека Мајкрософт и Мета се натпреваруваат на неколку производи во проширениот простор на реалноста.
На промоцијата на Quest Pro неколку дена пред неговото лансирање, Мета на новинарите им даде увид на типот на корисник што го има на ум за неговиот терен за продуктивност со прикажување на апликации како Tribe XR, виртуелна средина за обука за диџеи.
Tribe XR е веќе достапен во виртуелната реалност, но демонстрацијата покажа како технологијата за проодност може да им овозможи на диџеите да ја користат апликацијата за да играат свирки во реалниот свет, бидејќи тоа значи дека тие можат да гледаат покрај нивната виртуелна опрема кај вистинските посетители на забава.
Мета планира да го продава Quest Pro за почеток преку потрошувачките канали, а притоа ќе додаде можности на претприемачко ниво, како што се управување со мобилни уреди, автентикација и премиум услуги за поддршка следната година, изјавија директорите на прес-настанот. Тие рекоа дека уредот е наменет да го надополни наместо да го замени почетниот Quest 2, кој се продава за 399,99 долари.
Засега, тоа значи дека Quest Pro нема да ги овозможи сложените комерцијални апликации што Мета предложи дека сака да ги поддржува неговата метаверзна технологија.
Компанијата сè уште работи на искуство со мешана реалност за својата апликација Horizon Workrooms што ќе направи аватарот на една личност да изгледа дека е присутен во реална конференциска сала со други корисници, која ја нарекува Magic Rooms.
Исто така, планира да им додаде нозе на своите аватари, кои моментално се прикажани од половината нагоре, рече Цукерберг.
Сепак, цената на Quest Pro го става под цената на постоечките уреди фокусирани на претпријатијата како што е Hololens 2 на Microsoft, кој беше пуштен за комерцијална употреба во 2019 година и веќе е присутен во операционите сали и на фабричките подови.
Хололенс 2 на влезно ниво се продава за 3.500 долари.