ПОВЕЌЕ

    ПРОДАЖБАТА НА ТЕСЛА ВО ЕУ во септември намалена за 18% во однос на лани, на BYD – петкратно зголемена

    Време зa читање: 3 минути

    Продажбата на американскиот гигант за електрични возила Тесла во ЕУ се намали за 18,6% во септември на годишна основа, според податоците објавени во вторник од страна на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).​​​​​​​

    Компанијата за електрични возила на милијардерот Илон Маск, Тесла, продаде 25.656 единици во септември во ЕУ, покажа извештајот на ACEA, додека бројката изнесуваше 31.535 во истиот месец од 2024 година.

    Пазарниот удел на компанијата се намали на 2,9% во септември од 3,9% во истиот месец минатата година.

    Во Европа, вклучувајќи ја ЕУ, Европската асоцијација за слободна трговија и Велика Британија, продажбата на Тесла исто така се намали за 10,5% на годишно ниво на 39.837 единици во септември.

    Во првите девет месеци од годината, продажбата на Тесла падна за 38,7% во споредба со истиот период од 2024 година, на 111.328 единици.

    Во меѓувреме, вкупната продажба на електрични автомобили на батерии скокна за 20% во септември, на 167.586 единици во ЕУ.

    Од друга страна, кинескиот BYD, еден од главните конкуренти на Тесла, забележа пораст на продажбата во ЕУ за 272% во септември, на 13.221 единици.

    Пазарниот удел на BYD во септември, исто така, се зголеми на 1,5% во септември од 0,4% во истиот месец минатата година.

    Продажбата на Тесла брзо опаѓа во Европа во последните месеци поради контроверзните политички ставови на Маск, неговата интервенција во европската политика и брзата конкуренција од кинеските брендови.

    Речиси петкратниот скок на регистрациите на автомобили од страна на BYD во Европа сигнализира структурно преструктуирање на автомобилскиот пазар на континентот. Зголемувањето на продажбата покажува колку брзо се менува рамнотежата на моќта кон кинеските производители на електрични и хибридни возила, пренесувајќи притисок преку акции, валути и пазари на стоки. За инвеститорите, можноста лежи во искористувањето на овој моментум пред европските постоечки компании да можат да одговорат, иако регулаторните ризици остануваат високи.

    Европскиот пазар на автомобили се бори да го врати моментумот поради високите каматни стапки и претпазливите потрошувачи. Сепак, во оваа бавна позадина, уделот на електричните и хибридните возила продолжува да расте. Електричните возила на батерии сега сочинуваат околу 16% од новите регистрации во регионот, додека хибридите зафаќаат повеќе од една третина. Купувачите сигнализираат претпочитање за економични, практични алтернативи, наместо само чисто електрични – и токму тука се истакнува понудата на BYD на plug-in хибриди и достапни електрични возила.

    Регистрациите на кинескиот производител на автомобили достигнаа речиси 25.000 единици минатиот месец, речиси пет пати повеќе од претходната година. Само во Европската Унија, BYD ја зголеми продажбата за трипати на над 13.000 возила. Иако тоа е само дел од 317.000 единици на Volkswagen или 165.000 на Stellantis, стапката на раст го позиционира BYD како најбрзо растечки производител на автомобили во регионот. Ценовната стратегија на компанијата, обемот на производство на батерии и растечкото препознавање на брендот ѝ помогнаа да се пробие на пазарите некогаш доминирани од европските и американските производители.

    Контрастот со Tesla е впечатлив. Регистрациите на Tesla во Европа се намалија за повеќе од 10% минатиот месец и за речиси 20% во рамките на ЕУ, продолжувајќи ја годината на слаби перформанси. Освежувањето на понудата на компанијата и намалувањата на цените не ги компензираа конкурентските пречки. Во исто време, хибридните модели на BYD им се допаѓаат на клиентите кои се претпазливи во однос на празнините во инфраструктурата за полнење, давајќи му предност во сегментите со средна побарувачка на пазарот каде што Tesla има мало присуство.

    (Фото: Ampedautomagazine)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично