Стратегијата на Apple за лансирање на нова серија уреди со повисока нумерација секоја година не го донесе посакуваниот резултат откако компанијата објави разочарувачки бројки на продажби за серијата iPhone 16 во текот на првиот викенд по лансирањето.
Според познатиот аналитичар на Apple, Минг-Чи Куо преку Медиум, целата серија на iPhone 16 продаде 37 милиони во првиот викенд ширум светот, за околу 12,7 отсто пониска од продажбата на серијата iPhone 15 една година претходно.
„Клучниот фактор е помалата побарувачка од очекуваната за серијата iPhone 16 Pro“, објаснува Куо. Помалите продажби се и покрај тоа што Apple работи понапорно да ги испорача уредите со iPhone 16 побрзо до потенцијалните клиенти, како и да ја зголеми пратката, можеби со поголем оптимизам за новата палета на паметни телефони.
Интересно, во Индија продажбата на најновите ајфони доживеа бум, со тоа што серијата iPhone 16 се продаде за 16 до 20 проценти повеќе на денот на лансирањето од iPhone 15 во земјата, според Times of India.
Куо објаснува дека еден од факторите, настрана од големата барана цена, за помалата од очекуваната побарувачка за серијата iPhone 16 Pro е тоа што Apple Intelligence, генеративниот пакет на функции за вештачка интелигенција на компанијата силно се продава и е вклучен во промоцијата на уредите напојуван од моделите на OpenAI, сè уште не е достапен.
Apple Intelligence нуди обработка на природен јазик слична на ChatGPT, која може да компајлира и резимира е-пошта, да генерира и уредува слики, а можеби и најголемото подобрување – го претвора Siri во способен асистент со вештачка интелигенција, а Apple ветува дека корисниците можат да му дадат упатства на Siri како „испраќање фотографии од скара во сабота до Малија“, а Сири „ќе се погрижи за тоа“, објасни компанијата во јуни.
Но, ниту една од овие напредни генеративни карактеристики на вештачката интелигенција сè уште не е излезена на пазарот. Apple ветува дека функциите прво ќе дојдат во САД околу октомври, а потоа на англиските пазари како Австралија, Канада, Нов Зеланд, Јужна Африка и Велика Британија дури во декември.
Ова е откако гигантот од Купертино го одложи планираниот датум за објавување во септември, а новиот декемвриски прозорец не се смета за можеби најголемиот пазар за iPhone на Apple – Кина, каде што ја изгуби наклонетоста против домашните ѕвезди како Huawei во последниве години и каде англискиот не е јазик. по избор.
И покрај послабите перформанси во првиот викенд, во споредба со серијата iPhone 15, Куо вели дека сè уште не е доцна Apple да ја сврти продажбата.
„Apple сè уште има можности да ја подобри продажбата преку објавување на Apple Intelligence и промоции за врвна сезона (сезона на празници на крајот на годината во Америка и Европа и Double 11 во Кина). Овие фактори ќе бидат клучни точки за следење на промените во побарувачката на iPhone“, додаваат тие.