Има рани знаци на претпазливост за највредниот производител на автомобили во светот, вклучително и за неговите сè попремиум цени. Неодамна во јули, главниот извршен директор на Tesla, Илон Маск, рече дека производителот на електрични автомобили нема проблем со побарувачката на клиентите, туку едноставно има проблем со правењето и испораката на сите потрошувачи на Model Ys и Model 3s кои се подготвени да ги купат.
Но, аналитичарите гледаат рани знаци на претпазливост за највредниот производител на автомобили во светот, вклучително и за неговите сè попремиум цени, во време кога глобалната економија забавува и очекувањата за глобална продажба на автомобили се враќаат назад.
Тесла се справи со предизвиците на синџирот на снабдување подобро од повеќето негови ривали и аналитичарите очекуваат дека ќе забележи силен раст до следната година, бидејќи ќе го прошири производството, но исто така има и индикации дека е принудена да одговори на построгиот пазар.
Најголема грижа на Тесла е тоа што направила повеќе од 22.000 електрични возила (ЕВ) повеќе отколку што испорача на клиентите во третиот квартал, покажаа податоците објавени оваа недела. Тоа е прв пат да мора да финансира толку многу автомобили во инвентар.
Во поголемиот дел од изминатите три години, Tesla продаваше повеќе електрични возила за една четвртина отколку што може да произведе. Еден забележлив исклучок беше на почетокот на 2020 година, кога пандемијата Ковид-19 ги прекина испораките. Ако Tесла треба да задржи повеќе залихи во наредните квартали за да ги ублажи испораките и да го избегне брзањето на крајот на кварталот, што беше негова норма, тоа би додало на 1,2 милијарди долари во неиспорачаните автомобили што ги чуваше на крајот на вториот квартал.
Аналитичарите веруваат дека Тесла сè уште има поголема побарувачка отколку што може да испорача, што е основната претпоставка зад нејзиниот агресивен план за проширување во текот на следната година, бидејќи го зголемува производството во фабриките во Шангај, Берлин и Остин, Тексас.
Просечната цена на трансакцијата со возила на Tesla скокна за 31 отсто на 69.831 долари во август, во споредба со 53.132 долари на почетокот на 2021 година, според Kelley Blue Book. Тоа го надмина зголемувањето на цените на новите автомобили во индустријата за 18 отсто на 48.301 долари во истиот период.
Времето на чекање со кое се соочуваат клиентите на Тесла помеѓу нарачката и испораката, исто така опаѓа и во Соединетите Американски Држави и во Кина, најголемите пазари на Тесла. Во Кина, тоа заостанување, еден показател за билансот на понудата и побарувачката, е намалено четири пати од август на минимум една недела за испорака.
Самиот Маск во јули рече дека цените на Тесла достигнуваат „срамни нивоа“ и дека „побарувачката паѓа“ кога цените се зголемуваат на „произволно високо ниво“.
Додека Tesla го турка сопствениот проширување на капацитетот, наидува на бран на нови ЕВ конкуренција, особено во Кина од BYD, Nio и XPeng.
Маск понуди еволутивен поглед за економските ризици. Во јуни, тој му кажа на персоналот на Тесла дека има „супер лошо чувство“ за економијата, причина што ја наведе за да го прекине вработувањето во тоа време. Во август, тој им рече на инвеститорите дека очекува „блага рецесија“ која може да трае до 18 месеци.
Аналитичарот на Guidehouse Insights, Сем Абуелсамид, рече дека Тесла треба да добие поголемо производство од своите понови фабрики во Остин и Берлин. Маск претходно го спореди почетокот на производството во тие погони со „гигантски печки за пари“.„Тесла може да наиде на некои финансиски предизвици во третиот и четвртиот квартал (од 2023 година), доколку тие фабрики продолжат да се недоволно искористени“, рече Абуелсамид.
Fitch Solutions, која обезбедува истражување за ризикот во земјата и индустриите, во вторникот соопшти дека очекува глобалната продажба на автомобили да се намали за 5,4 отсто во 2022 година, пред да се врати само делумно во 2023 година.