ПОВЕЌЕ

    ОВАА СОСЕДНА ЗЕМЈА Е ТРЕТА НАЈБРЗО РАСТЕЧКА ТУРИСТИЧКА ИНДУСТРИЈА ВО СВЕТОТ: Албанија стана една од најбараните дестинации за туристите

    Време зa читање: 5 минути

    Албанија е најбрзорастечката дестинација за одмор во Европа. Албанска Влада објави дека очекува до 30 милиони странски посетители до 2030 година. Државата во последниве години забележа брз раст во туристичката индустрија. Отворени се нови хотели, а нејзините песочни плажи станаа омилени меѓу влијателните лица на социјалните медиуми.

    На глобално ниво, Албанија го завзеде трето место по раст на туризмот, веднаш зад Катар и Порторико. Катар забележа пораст од 89% на посетителите помеѓу 2019 и 2023 година. Бројките во Порторико се зголемија за 58%, малку пред Албанија.

    Во 2015 година, над 3 милиони туристи ја посетија Албанија. Бројот се зголеми на 4 милиони во 2017 година и 6 милиони во 2019 година. Од пандемијата, бројките нагло се зголемија. Во 2023 година, околу 10 милиони луѓе ја посетија – зголемување од 56% во споредба со бројките пред пандемијата.

    Туристичкиот бум на Албанија има тенденција да ги надмине сегашните бројки за туристички посети во Португалија и Хрватска.

    Туристичкиот бум на нашиот западен сосед не остана незабележан и кај инвеститорите, кои најавуваат големи инвестициски зафати посебно на албанското морско крајбрежје. И зетот и ќерката на американскиот претседател Доналд Трамп, Џаред Кушнер и Иванка Трамп неодамна добија одобрение за луксузен хотел вреден 1,4 милијарди долари на островот Сазан.

    ТУРИЗМОТ ОТВОРИ РАБОТНИ МЕСТА И ГИ ПОТТИКНА ОСТАНАТИТЕ СЕКТОРИ

    Според неодамна објавените податоци, туризмот во Албанија пораснал за импресивни 7,7% во споредба со претходната година, а сега е речиси двојно поголем од оној во 2019 година. Овој извонреден раст во голема мера се должи на порастот на посетителите во текот на летните месеци, што значително ја зголеми туристичката потрошувачка и вкупната побарувачка за албански туризам. Впечатливите пејзажи на земјата, богатото културно наследство и сè помодернизираната инфраструктура привлекоа патници од целиот свет, што ја прави Албанија една од најатрактивните дестинации во Југоисточна Европа.

    Зголемувањето на бројот на странски туристи, исто така, имаше длабоко влијание врз локалните бизниси. Како што се шири туристичкиот сектор, тој продолжува да поддржува бројни индустрии, од угостителство и малопродажба до угостителски услуги и транспорт. Ова обезбеди значителна економска поддршка за градовите и населените места во Албанија, особено во областите кои зависат од туризмот за нивната егзистенција. Растот на туристичкиот сектор, исто така, придонесе за зголемување на платите во индустријата, подобрувајќи го квалитетот на живот за многу работници поврзани со туризмот.

    Туризмот сега стана значаен работодавач во Албанија, директно поддржувајќи 21,8% од вкупната вработеност. Ова е значајна бројка, која го нагласува растечкото влијание на секторот врз пазарот на трудот во земјата. Со повеќе работни места создадени во различни туристички потсектори, туристичката индустрија придонесува за создавање работни места, особено за млади професионалци кои влегуваат во работната сила.

    Високата стапка на вработеност во туристичкиот сектор не само што го поттикнува економскиот просперитет, туку помага и во решавањето на регионалните нерамнотежи, при што многу рурални и крајбрежни области имаат корист од приливот на домашни и меѓународни посетители. Бидејќи Албанија продолжува да инвестира во својата туристичка инфраструктура, вклучувајќи хотели, ресторани и транспортни системи, секторот е подготвен за понатамошен раст, привлекувајќи и локални таленти и странски инвестиции.

    ДОЈДОА И СТРАНСКИТЕ ИНВЕСТИЦИИ

    Додека туризмот продолжува да напредува, Албанија стана сè поатрактивна дестинација за странски инвестиции. 4,8 милијарди долари странски трошења се доказ за растечкиот меѓународен интерес за потенцијалот на земјата како туристичка дестинација. Овој прилив на инвестиции не е само корисен за економијата на Албанија, туку и го подобрува нејзиниот меѓународен углед како врвна дестинација за патниците.

    Понатаму, брзиот раст на туристичкиот сектор им користи на локалните бизниси, поттикнувајќи го развојот на нови потфати и можности. Албанските претприемачи го искористија порастот на побарувачката за уникатни културни искуства, автентична храна и опции за одржливо патување, помагајќи земјата да се најде на глобалната туристичка мапа. Локалните производители, занаетчии и даватели на услуги исто така доживуваат пораст, имајќи корист од зголемената изложеност на меѓународните пазари.

    Фокусот на одржливиот туризам во Албанија придонесе за зачувување на локалните традиции и природните убавини, правејќи ја земјата привлечен избор за еколошки свесни патници. Како што созрева туристичката индустрија во Албанија, веројатно е дека ќе продолжи да привлекува инвестиции што поддржуваат одржливи практики, што дополнително ќе придонесе за долгорочниот успех на секторот.

    Изненадувачка, но значајна последица од растечката туристичка индустрија во Албанија е високата стапка на сопственост на домот во земјата. Премиерот Еди Рама спомена дека 94% од жителите на Албанија поседуваат имот, и покрај зголемените кирии во одредени области. Оваа импресивна бројка сугерира дека сопственоста на недвижности е значаен дел од животот на Албанците, а процутот на туристичкиот сектор придонесе за поголема побарувачка за инвестиции во недвижности во областите центрирани за туризам.

    Зголемувањето на странските посетители, особено во летните месеци, предизвика побарувачка за куќи за одмор, имоти за изнајмување и други инвестиции во недвижнини кои ја поддржуваат туристичката инфраструктура. Инвеститорите од целиот свет сè повеќе ја гледаат Албанија како потенцијална дестинација за втори куќи и имоти за одмор, поттикнати од прифатливите цени на недвижностите во земјата и растечката привлечност на туризмот.

    Овој пораст на трошењето и инвестициите во туризмот го истакнува поширокиот глобален тренд на зголемување на побарувачката за патувања за дестинации во развој како Албанија. Бидејќи патниците бараат нови и помалку посетени алтернативи на традиционалните европски дестинации, земјите како Албанија се позиционирани да имаат корист од променливите трендови на пазарот за патувања. Растечкиот интерес за природните убавини на земјата, богатата културна историја и достапниот луксуз привлекуваат разновиден спектар на туристи, од баратели на авантури до културни ентузијасти.

    (Фото: RTSH)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично