Капетанот на авионот на Ер Индија што пред повеќе од еден месец се урна во Индија кусо по полетувањето, веројатно го прекинал снабдувањето со гориво пред авионот да се сруши во Ахмедабад, веруваат американските власти. Како што се дознава од црните кутии на авионот, првиот офицер, кој летал со Боингот 787-9, го прашал капетанот зошто ги префрлил прекинувачите во позиција за исклучување, според американската проценка на податоците од црната кутија.
Првиот офицер наводно изразил изненадување и паника, додека капетанот останал смирен.
Сите освен еден од 242 патници на авионот „Боинг 787 Дримлајнер“ загинале кога авионот се урна врз студентски дом за медицина во населено предградие минатиот месец, помалку од една минута по полетувањето од аеродромот во Ахмедабад, Индија, на 12 јуни. Вкупниот број на загинати во несреќата, вклучувајќи ги и жртвите на местото на ударот, изнесува 260 луѓе.
Снимка од кокпитот од дијалогот меѓу двајцата пилоти на летот на Ер Индија што се урна минатиот месец укажува дека капетанот ги исклучил прекинувачите што го контролирале протокот на гориво до моторите на авионот, објави Ројтерс, повикувајќи се на извештајот на Волстрит џурнал во среда.
Според Ројтерс, извештајот на Волстрит џурнал цитира луѓе запознаени со раната проценка на американските власти за доказите откриени во истрагата за падот, во кој загинаа 260 лица.
Снимката од пилотската кабина сугерира дека првиот офицер, кој го управувал авионот Боинг 787 Дримлајнер, го прашал другиот капетан, кој бил поискусен, зошто ги преместил прекинувачите во „гранична“ положба откако се симнале од пистата, се вели во извештајот. Првиот офицер изразил изненадување, а потоа се испаничил, додека капетанот се чинел дека останал смирен, објави Ројтерс, повикувајќи се на WSJ.
Генералниот директорат за цивилно воздухопловство на Индија (DGCA), Боинг и Ер Индија сè уште не одговориле на извештајот.
Двајцата пилоти биле капетанот Сумит Сабхарвал и првиот офицер Клајв Кундер, кои имале вкупно искуство во летање од 15.638 часа и 3.403 часа, соодветно.
Ова следи по прелиминарниот извештај објавен од Бирото за истрага на несреќи со авиони (AAIB) во кој се открива дека прекинувачите што го контролираат протокот на гориво до двата мотори на авионот биле исклучени, што довело до катастрофално губење на потисокот при полетувањето.
Според извештајот, се слуша како еден од пилотите го прашува другиот зошто „го прекинал“ снабдувањето со гориво во пронајдениот гласовен запис од пилотската кабина. Другиот пилот одговорил дека „не го прекинал“.
Претходно не беше јасно кој што рекол. Сепак, извори во САД кои ги прегледале снимките од гласот во пилотската кабина за „Волстрит џурнал“ изјавија дека капетанот бил прашан зошто го исклучил горивото на моторите.
Според извештајот, прекинувачите биле поместувани последователно, со разлика од една секунда. Околу 10 секунди подоцна, прекинувачите биле повторно вклучени. Во извештајот не се наведува дали прекинувачите можеби биле исклучени случајно или намерно.
Во неделата, „Телеграф“ откри дека истражителите на несреќата на „Ер Индија“ ги испитуваат медицинските картони на г-дин Сабарвал, поради тврдењата дека тој страдал од депресија и проблеми со менталното здравје.
Капетанот Сабарвал, 56, размислувал да ја напушти авиокомпанијата за да се грижи за својот постар татко по смртта на неговата мајка во 2022 година.
Во моментите пред катастрофата, Сабарвал издал предупредувачки повик. Сепак, откако авионот достигна максимална надморска височина од едвај 400 стапки над пистата, целиот контакт беше изгубен. Потоа авионот падна кон земјата и експлодираше при ударот.
Кембел Висон, извршен директор на Ер Индија, во меморандум до персоналот изјави дека извештајот „предизвикал нова рунда шпекулации во медиумите“.
Вилсон рече дека извештајот не идентификувал причина, ниту дал никакви препораки и ги повика луѓето да избегнуваат донесување предвремени заклучоци бидејќи истрагата е далеку од завршена.
Индиските медиуми, сепак, објавија дека истражителите испитуваат потенцијални електрични и дигитални грешки што би можеле да предизвикаат „некомандирани“ дејствија.
Само неколку часа пред полетувањето, пилот кој го летал истиот авион од Делхи до Ахмедабад забележал во техничкиот дневник „дефект на трансдуцерот за позиција на стабилизаторот“, објави весникот.
Стабилизаторот на позицијата е сензор кој го контролира движењето нагоре и надолу на носот на авионот и ги пренесува податоците до системите за контрола на летот. Службеникот рече дека дефектот е проверен и дека инженерот го решил проблемот.
„Дефектот е критично прашање бидејќи може да предизвика неточни одговори во контролата на летот, вклучително и ненамерен сигнал за прекин на доводот на гориво“, беше цитиран службеникот.
Весникот објави дека имало уште најмалку два слични инциденти на авионот во неделите пред несреќата.
Едниот вклучувал лажно предупредување за системот за гориво што трепкало на екранот на контролната табла на авионот. Друг бил електричен дефект што довел до откажување на летот.
Службеникот додаде дека авионот претходно имал два големи проблеми, вклучително и итно слетување во 2015 година поради проблем со компресорот за воздух во кабината.
Федерацијата на индиски пилоти изрази незадоволство од тоа што претставниците на пилотите биле исклучени од истражниот процес, велејќи: „Исто така, цврсто се спротивставуваме на начинот на кој прелиминарниот извештај е толкуван и презентиран јавно.“
Од Федерацијата изјавија: „Извештајот, како што е објавен, нема сеопфатни податоци и се чини дека селективно се потпира на парафразирани гласовни снимки од пилотската кабина за да сугерира грешка на пилотот и да ја доведе во прашање професионалната компетентност и интегритет на екипажот на летот. „Овој пристап не е ниту објективен ниту целосен. Припишувањето вина пред темелна, транспарентна и истрага базирана на податоци е и прерано и неодговорно.“
Несреќата беше првата фатална несреќа во која беше вклучен Dreamliner на Боинг. Сепак, авиокомпанијата веќе претрпе штета на репутацијата по низа проблеми со безбедноста и квалитетот.
Дримлајнерот, кој влезе во употреба во 2011 година, е популарен меѓу комерцијалните авиокомпании и најчесто се користи на меѓународни линии на долги релации.