Целосно електричните возила во Норвешка сочинуваа 88,9% од новите продадени автомобили во 2024 година, од 82,4% во 2023 година, покажаа податоците од Норвешката федерација за патишта (OFV).
Норвешкиот Информативен совет за патишта рече дека податоците ја ставаат Норвешка на пат до нејзината цел во 2025 година, сите нови продадени автомобили да бидат 100% со нула емисии – и ја ставаат далеку пред која било друга нација во таканаречената „трка на електрични автомобили“.
Норвешка има голем број на стимулации кои ги поттикнуваат жителите да купуваат електрични возила наместо автомобили на гас. Норвежаните плаќаат повисоки даноци за автомобилите што ги купуваат што загадуваат, а пониски за автомобилите со ниски и нула емисија. Земјата ги оданочува и поголемите автомобили повеќе од помалите. Возачите на ЕВ често плаќаат пониски такси за паркирање и можат да ги користат и автобуските ленти.
Политиката функционираше затоа што беше конзистентна со текот на времето, одржувана од влади од различно политичко убедување, велат експертите.
„Многу често гледаме во други земји дека некој става даночни олеснувања или ослободувања, а потоа тие повторно се повлекуваат“, рече Кристина Бу, шеф на норвешката асоцијација за електрични возила..
Корисен е и фактот што Норвешка нема лоби за производители на автомобили.
„Ние не сме земја за производство на автомобили… така што во минатото беше едноставно да се оданочуваат автомобилите“, рече Улф Торе Хекнеби, шеф на најголемиот норвешки увозник на автомобили, Харалд А. Молер.
Имањето стимулации, наместо забраната за автомобили со бензин и дизел, беше исто така клучно, рече Бу. „Тоа би ги налутило луѓето. Луѓето не сакаат да им се кажува што да прават“, рече таа.
Европската Унија одлучи да ја забрани продажбата на автомобили што испуштаат јаглерод диоксид до 2035 година, но може да дозволи продажба на автомобили што работат на горива направени од заробен CO2.
Политиките на Норвешка значат дека целосно електричните автомобили минатата година ги претекнаа автомобилите со чист бензин на норвешките патишта. Тие сочинуваат повеќе од 28% од сите автомобили возени во нордиската земја заклучно со декември, според податоците на Јавната управа за патишта.
„Тоа е големата лекција: составете широк пакет (стимуланси) и направете го предвидлив за долг рок“, рече заменик-министерката за транспорт Сесили Книбе Кроглунд.
Сепак, зголемениот удел на ЕВ на норвешките патишта значи дека другите сектори мора да се прилагодат. На бензинските пумпи сè повеќе бензински пумпи се заменуваат со брзи електрични полначи.
„Во следните три години ќе имаме барем онолку штандови за полнење колку што имаме пумпи за гориво“, рече Андерс Клеве Свела, висок менаџер во Circle K, најголемиот продавач на гориво во Норвешка.