Вкупните трошоци за изборите во САД оваа година, вклучувајќи ги претседателските и конгресните трки, ќе се приближат на 14 милијарди долари, повеќе од последните два изборни циклуса заедно, според Центарот за политика на САД (ЦРП).
ЦРП проценува дека претседателските избори во 2020 година, закажани за 3 ноември, ќе чинат повеќе од 6,63 милијарди долари. Тоа е за 2,39 милијарди долари повеќе отколку во последниот изборен циклус. Во исто време, донациите во трката за места во Конгресот ќе надминат 7,25 милијарди долари, наспроти 4,12 милијарди долари во 2016 година.
Демократскиот кандидат за претседател Џо Бајден ќе биде првиот кандидат во историјата што собра милијарда долари од донатори. Неговата кампања донесе рекордни 938 милиони долари до 14 октомври, додека претседателот Доналд Трамп собра 596 милиони долари.
„Донаторите вметнаа рекордни суми пари за 2018 година и се чини дека 2020 година е продолжение на тој тренд – но зголемен“, рече Шила Крумхолц, извршна директорка на ЦРП.
Во 2010 година, Врховниот суд на САД донесе одлука дека ограничувањата за независно трошење за кампањи од страна на корпорациите, синдикатите и поединците се неуставни.
Патем, само во октомври, т.н. странските трошоци беа скоро 1,2 милијарди долари. Овие интересни групи трошат многу повеќе за да го охрабрат Бајден отколку за да му помогнат на Трамп, дополнително помагајќи во кампањата за перење пари од демократите.
„Пред десет години беше тешко да се замисли претседателски кандидат вреден милијарда долари“, додаде Крумхолц.
Патем, Џо Бајден потроши повеќе пари за рекламирање на телевизија и дигиталните платформи отколку кој било кандидат во историјата. Сметката за рекламирање на Бајден достигна 582 милиони долари, а за последните десет дена од кампањата, неговиот изборен штаб резервираше простор на телевизиските мрежи во вредност од уште 57 милиони долари.
Противник, американскиот претседател Доналд Трамп потроши 342 милиони долари за рекламирање во последните две години, но издвои уште 50 милиони долари за „спринтот“ пред изборите.
Трамп потроши 14 милиони долари за рекламирање на Фејсбук во последната недела, во споредба со 12,7 долари издвоени од седиштето на неговиот ривал.