ПОВЕЌЕ

    Најголемите ЕУ производители на автомобили незадоволни со високите царини за кинеските електрични возила: „Преговарајте со Кина!“

    Време зa читање: 3 минути

    Најголемите производители на автомобили во ЕУ се побунија против високите царини кои Европската комисија ги наметна за увоз на електрични возила произведени во Кина, а кои стапија на сила на 4 јули годинава. Германскиот автомобилски гигант Фолксваген соопшти дека потезите на ЕУ за воведување привремени дополнителни давачки до 38 отсто на увозот на кинески електрични автомобили поради загриженоста за субвенции се „штетни“ за европскиот пазар.

    „Контравентните давачки генерално не се соодветни за зајакнување на конкурентноста на европската автомобилска индустрија на долг рок – ние ги отфрламе“, се вели во соопштението на Фолксваген.

    „ПРЕГОВАРАЈТЕ СО КИНА“

    И шефот на БМВ, Оливер Зипсе, рече дека тарифната битка меѓу ЕУ и Кина „води во ќорсокак“.

    „Тоа не ја зајакнува конкурентноста на европските производители. Напротив: му штети на бизнис моделот на глобално активните компании“, се вели во соопштението на Zipse.

    Германското здружение за автомобилска индустрија VDA соопшти дека постои „реален ризик од ескалација на трговскиот конфликт со Кина“ доколку ЕУ продолжи со зголемувањето на царините.

    „Кинеските контрамерки може сериозно да ја погодат европската економија“, особено секторите со голем извоз во Кина, соопшти ВДА.

    Здружението на индустријата ја повика ЕУ да го откаже зголемувањето на царините и да најде „решение преку преговори“ со Пекинг.

    Брисел минатата година започна истрага против кинеските производители на електрични возила за да испита дали државните субвенции неправедно ги намалуваат европските производители на автомобили.

    КИНЕСКА ОДМАЗДА

    Откако го објави планираното зголемување на царините минатиот месец, покрај сегашните увозни давачки од 10 отсто, Европската комисија започна разговори со Пекинг за да се обиде да го реши проблемот, при што Кина се закани со одмазда.

    „Нашата истрага заклучи дека електричните возила со батерии произведени во Кина имаат корист од нефер субвенционирање, што предизвикува закана од економска повреда на сопствените производители на електрични автомобили во ЕУ“, рече шефот за трговија на ЕУ, Валдис Домбровскис.

    Овој потег доаѓа и покрај разговорите меѓу кинеските и трговските претставници на ЕУ на 22-ри јуни, но Брисел ќе продолжи „интензивно да се ангажира со Кина за заемно прифатливо решение“, според Домбровскис.

    Пекинг веќе ја сигнализираше својата подготвеност да возврати со покренување антидампинг истрага минатиот месец за увозот на свинско месо, заканувајќи му се на извозот од Шпанија. Кинеските медиуми сугерираат дека Пекинг ќе покрене дополнителни истраги.

    Кинеските власти, исто така, се побунија против истрагите насочени кон државните субвенции во зелениот технолошки сектор, вклучувајќи турбини на ветер и соларни панели.

    „Јасно е за сите да видат кој ги ескалира трговските судири и поттикнува „трговска војна““, рече портпаролот на кинеското Министерство за трговија на 21-ви јуни.

    Но, во веројатниот обид да ги намали тензиите, кинескиот претседател Си Џинпинг упати повик со честитки до идниот претседател на Европскиот совет Антонио Коста само неколку часа пред да стапат на сила ограничувањата на Европската комисија за кинеските електрични автомобили.

    Според кинеските државни медиуми, Кси рече дека „придава големо значење на развојот на односите Кина-ЕУ“ и дека Кина „е посветена на развојот на сеопфатното стратешко партнерство Кина-ЕУ“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично