Откако работите тргнаа на лошо во неговата компанија, Елон Маск ги презема одговорностите за продажбата на Тесла во Северна Америка и Европа, откако остана без дел од менаџментот на компанијата, објави Блумберг.
Тоа значи дека извршниот директор преминува од „спиење на фабричкиот под на Тесла“, како што самиот истакнуваше пред неколку години, во сегашно спиење во продажните канцеларии.
Со години, Тесла беше ограничена во производството и се бореше да го зголеми производството за да ја задоволи побарувачката. Во тоа време, Маск тврдеше дека „спиел на фабричкиот под“ за да помогне во производствените напори.
Тие денови сега се далеку зад производителот на автомобили, чиишто фабрики сега работат со капацитет од околу 50% поради проблеми со побарувачката.
Минатата недела, повеќе медиуми објавија дека Маск го отпуштил Омеад Афшар, раководител на продажните и производствените операции на Тесла во Северна Америка и Европа. Отпуштањето наводно се случило во услови на драматичен пад во бизнисот на компанијата за електрични возила. Продажбата на Тесла во Европа и САД опаѓа драстично во последните неколку месеци, бидејќи реакцијата на политичките активности на Маск и зголемената конкуренција од други брендови на електрични возила сериозно му штети на брендот и профитот на Тесла.
Се чини дека Маск ја префрла вината за лошите продажни резултати на Тесла врз Афшар.
Продажбата на компанијата е во опаѓање, делумно поради тоа што Маск ја отуѓи базата на клиенти на Тесла преку неговата вмешаност во политиката и контроверзните изјави на социјалните медиуми.
Тесла ги обвини своите лоши перформанси во првиот квартал за промената на Model Y што го ограничува производството, но компанијата е на пат да ги објави резултатите од испораката во вториот квартал, за кои се очекува да бидат исто толку лоши како и првиот квартал, а Тесла не може да ја користи промената на производството како изговор.
Сега, Маск се чини дека си ја дал работата на Афшар. Блумберг објави дека Маск „презел надзор над продажбата во Европа и САД“. Медиумот забележува дека Маск и Том Жу, заменик-претседател на Тесла и виш потпретседател за Азија, сега ги „делат“ поранешните одговорности на Афшар меѓу себе. Во исто време, Жу наводно е унапреден да ги надгледува производствените операции на Тесла на глобално ниво, објави медијаторот. Колку од одговорностите на Афшар ќе ги преземе Жу и колку ќе понесе Маск, никој не може да претпостави.
Том Жу долго време е лидер на работењето на Тесла во Кина и го водеше многу успешниот потфат за Гигафабрика во Шангај. Гигафабриката Шангај брзо стана производствен погон на Тесла со најдобри перформанси и за да го повтори успехот во Тексас, Маск го постави Жу за одговорен за сите гигафабрики кон крајот на 2022 година.
Сепак, објавивме дека Жу презема уште поголема улога во Тесла бидејќи Маск беше зафатен со водење на неколку други компании и поминуваше особено повеќе време на неговиот новостекнат Твитер.
Претходно беше објавено дека Жу дури беше назначен за одговорен за продажба во Северна Америка и стана де факто раководител на автомобилскиот бизнис на Тесла – втор по команда по Маск во Тесла. Сепак, тој се повлече од глобалните одговорности во 2024 година и се врати во Кина.
Сега, се чини дека Маск повторно се потпирал на него за глобално производство, но Жу имаше проблеми и со продажбата во Кина.
Тековната продажба на Тесла на најголемиот пазар за електрични возила во светот е намалена за 22.000 единици од почетокот на годината во споредба со минатата година и покрај новиот Модел Y и рекордните попусти.
Повторно, доделувањето на оваа нова позиција од страна на Маск изгледа како особено бизарен избор, со оглед на широко распространетото мислење дека самиот Маск е тој што предизвика пад на продажбата на Тесла – особено во Европа. Маск го помина првиот дел од оваа година размислувајќи за европската политика – користејќи ја својата платформа, X, за да ги напаѓа европските лидери (како британскиот премиер, Кир Стармер) и да шири тревога и дезинформации. Во исто време, улогата на Маск во администрацијата на Трамп (со DOGE) исто така предизвика негативни реакции. Неодамнешните статистики покажуваат дека продажбата на Тесла се намалува за двоцифрена бројка низ цела ЕУ.
Во исто време кога Маск си даде нова работа, тој исто така си игра со продолжување на својот налет во политиката – уште една смешна одлука, со оглед на тоа колку лошо се покажаа неговите неодамнешни напори, коментира The Verge. Во последниве денови, Маск тврдеше дека би сакал да основа нова политичка партија во САД, доколку законот „Еден голем прекрасен закон“ на Трамп биде изгласан во Конгресот. Маск и Трамп – кои се сметаа за најдобри „пријатели“ и политички колеги само пред неколку месеци – се скараа околу законот, кој вклучува и укинување на даночниот кредит за електрични возила што порано помогна во растот на Тесла. Како одмазда за критиките на Илон за законот, Трамп се закани дека ќе ја прекине федералната поддршка за компаниите на Маск, вклучувајќи ги Тесла и СпејсИкс.
Доколку Маск не го добие она што го сака, неговиот нов план е да започне „Американска партија“, како и да ја искористи својата финансиска дарежливост за да ги придобие „скоро сите републиканци во Конгресот“, објави „Њујорк тајмс“.