ПОВЕЌЕ

    МЕСТО ВО СТАРО ЖЕЛЕЗО, ТАЈНО ПРЕВЕЗУВААТ РУСКА НАФТА: Дотраените танкери „царуваат“ низ океаните

    Време зa читање: 8 минути

    Пазарот за стари нафтени танкери цвета, а сето тоа се должи на напорите на западните земји да ја ограничат трговијата со руската сурова нафта. Додека западните фирми за поморски услуги се оддалечуваат од руската нафта за да избегнат да паднат во санкции или да му наштетат на нивниот углед, новите компании скокнаа во празнината и тие откупуваат стари танкери кои вообичаено би можеле да бидат укинати, пишува Ројтерс.

    Европската Унија го забрани целиот увоз на руска сурова нафта преку море од 5 декември, а забраната за увоз на гориво ќе следи во февруари. На компаниите и поединците во блокот им е забрането да обезбедуваат финансирање, брокерски, транспортни и осигурителни услуги за испорака на руска нафта на друго место доколку суровата нафта се купи над ценовната граница од 60 долари за барел што стапи на сила во понеделникот.

    Во последниве месеци, старите танкери беа продадени од грчки и норвешки сопственици за рекордни цени на блискоисточни и азиски купувачи кои се појавуваат, искористувајќи ги небесно високите чартер цени за бродови кои сакаат да испорачуваат руска нафта во Индија и Кина. Компаниите за управување со танкери, како што е Fractal Shipping, кои останаа без швајцарскиот финансиски центар Женева, ги жнеат наградите.

    За помалку од една година, Fractal состави флота од 23 танкери за нафта и гориво купени неодамна од сопственици во Дубаи. Повеќето од нив ја носат руската сурова нафта од пристаништата на Балтичкото и Црното Море во Азија, покажа следењето на бродовите на Refinitiv Eikon.

    Главниот извршен директор Матје Филип рече дека ја лансирал идејата за Fractal пред една година, обложувајќи се дека глобалната флота на танкери се протега и дека и цената на бродовите и цените на товарот неизбежно ќе се зголемат од најниските пандемии.

    Но, кон средината на оваа година, новите сопственици на бродови, познати како директори, почнаа да бараат од него да влезе во рускиот нафтен бизнис. „Ни беа дадени многу танкери во август и септември. Нашите директори сакаа да влезат во бизнисот за руската можност“, изјави ветеранот на бродската индустрија за Ројтерс.

    ЦЕНИТЕ РАСТАТ

    Големите западни нафтени компании обично престануваат да користат танкери кога ќе наполнат околу 15 години, а многу од нив би биле уништени. Во меѓувреме, флотата на Fractal целосно се состои од постари бродови кои се движат од 13 до 19 години, покажува веб-страницата на Fractal.

    Со новите учесници кои сакаат да добијат дел од рускиот бизнис, цените на половните танкери со нафта се зголемија, особено за бродовите Афрамакс кои можат да пренесат до 600.000 барели, стандардна големина што се користи за товарење сурова нафта во руските балтички пристаништа. Цената на 20-годишниот Aframaxes скокна за 86% од 11,8 милиони долари на 1 јануари на 22 милиони долари сега, според проценувачката компанија VesselsValue.

    Досега оваа година, пријавени се 148 продажби на Aframax, што е зголемување од 5% во однос на истиот период во 2021 година, соопшти VesselsValue.

    Истражувањето на бродскиот брокер Кларксонс покажа дека во првите 11 месеци од 2022 година биле продадени повеќе танкери од која било цела година претходно, а продажбата во октомври постави нов месечен рекорд од 76.

    До 5 декември немаше западни санкции за транспорт на руска нафта на азиските пазари, така што Fractal и другите менаџерски компании не прекршија никакви правила. Меѓутоа, за да се избегнат потенцијалните стапици, Филип рече дека Фрактал не се занимава со никакви компании во руска сопственост. Тоа исто така би било забрането за западните банки кои ја финансираат поморската трговија, рече тој.

    За да се спречат новите санкции на ЕУ да го запрат извозот на милиони барели дневно од руската сурова нафта и да ги зголемат глобалните трошоци за гориво, Групата седум богати земји (Г7) го ублажи нејзиното влијание дозволувајќи извоз под ограничувањето од 60 долари за барел.

    Целта на планот е да се намалат приходите од извозот на Русија, но да се задржи протокот на залихите на нафта. Договорот за ограничувањето на цената значи дека операциите како што е онаа на Fractal може да продолжат со испорака на руска сурова нафта без никакви проблеми, се додека зделките се под ограничувањето.

    Кремљ постојано изјавува дека нема да продава нафта под новата ценовна граница, додека двата најголеми руски купувачи, Кина и Индија, не ветија дека ќе го почитуваат лимитот.

    Новите сопственици на бродови кои се подготвени да транспортираат руска нафта заработуваат. „Бродовите кои заработуваат 80.000 долари дневно во Медитеранот можат да заработат 130.000 долари дневно ако носат руска нафта“, рече еден бродски посредник, кој одби да биде именуван бидејќи не е овластен да зборува за медиумите.

    Стапките на танкери за сурова нафта скокнаа на највисоки нивоа што не се забележани од 2008 година, настрана од краткиот период во 2020 година кога нафтените компании се обидуваа да бараат танкери за складирање гориво додека побарувачката се урна поради пандемијата.

    „Сопствениците на танкери можат да заработат повеќе од 100.000 долари дневно за некои патувања“, вели Омар Нокта, аналитичар во инвестициската банка Џеферис. „Иако останува да се види како на крајот ќе се одвива ограничувањето на цената на рускиот извоз, она што е јасно е дека флотата на танкери станува растегната и патува на подолги растојанија“, рече тој.

    Сега се користат повеќе танкери за патувања кои траат со недели, испраќајќи руска нафта од Балтичкото и Црното Море до Азија, додека руската нафта претходно главно се продавала во Европа, а патувањата траеле само неколку дена. Изградбата на бродови, исто така, запре за време на пандемијата, а испораките на нови нафтени танкери следната година се поставени да бидат историски најниски, според анализата на бродските брокери.

    ТАНКЕРИТЕ ТОВАРААТ РУСКА НАФТА

    Ројтерс следеше 18 танкери на Фрактал користејќи податоци за следење на бродовите на Refinitiv Eikon. Дванаесет натоварија нафта во руските пристаништа во последните два месеци или за прв пат, за прв пат од почетокот на војната во Украина, или барем за прв пат по повеќе од една година, покажаа податоците. Двајца редовно се јавуваат во руските пристаништа.

    На пример, танкерот Чарви, управуван од Фрактал, натоварил сурова нафта во руското балтичко пристаниште Приморск во средината на септември пред да отплови за да го испушти својот товар во Сика, Индија.

    Танкерот кој порано бил во сопственост на норвешката Викен Шипинг под името Сторвикен никогаш претходно не бил во руско пристаниште, покажуваат податоците на Refinitiv Eikon од 2010 година.

    Слично на тоа, Daphne V друг танкер претходно во сопственост на Viken Shipping, а сега управуван од Fractal, повикан во Приморск на 11 ноември за прв пат од почетокот на војната во Украина и се упатува кон Суецкиот канал на пат кон Азија.

    Танкерот се викал Кронвикен пред да се смени. „Викен Шипинг“ соопшти дека не продавала бродови на руски сопственици, но одби да ги идентификува купувачите.

    Брокерот за бродови Браемар процени дека околу 120 од 212-те танкери продадени на веројатни руски купувачи оваа година гледале на тргување со руска сурова нафта, додека практично немало продажба минатата година на купувачи вклучени во транспортот на руска сурова нафта.

    „ТЕМНАТА ФЛОТА“ ГИ ЗАОБИКОЛУВА САНКЦИИТЕ

    Министерството за финансии на САД даде одредени насоки за тоа како ќе функционира ограничувањето, но остануваат прашањата околу нејзиното спроведување. „Ограничувањето на цената е многу збунувачко“, рече Филип од Fractal. „Ние дефинитивно сме една од компаниите кои сакаат да останат во руската трговија. Како бизнисмени мораме да бидеме опортунисти“.

    Купувачите мора да достават документи како фактури до компаниите за испорака или осигурителни компании за да покажат дека се држат до ограничувањето, но тоа во суштина ќе се сведува на само-следење, без казни за давателите на превозни услуги доколку работат со добра волја.

    Договорите што се покажаа дека се надвор од ценовната граница, ефикасно би ги прекршиле санкциите, а другите бродови кои во одреден момент биле вклучени во заобиколувањето на санкциите за извоз на нафта на Венецуела и Иран, може да играат улога во таа трговија, велат аналитичарите.

    Една од целите на планот за ограничување на цената на Г7 е да се спречи оваа таканаречена „темна флота“ да стане поголема со тоа што ќе дозволи извозот на руска нафта да се одвива транспарентно без да се прекршат санкциите.

    Оваа темна флота, која сочинува околу 10% од светските танкери за нафта според Трафигура и други извори од поморската индустрија, му помогна на Иран да го заобиколи американското ембарго во поголем дел од една деценија, а на Венецуела од 2019 година.

    Најмалку 21 танкер се префрлиле на испорака на руска нафта откако претходно биле користени за ирански пратки, рече Клер Јунгман, шеф на персоналот на американската група за застапување Обединети против нуклеарниот Иран (УАНИ), која го следи сообраќајот на танкери поврзан со Иран преку бродско и сателитско следење. Од тие пловни објекти, најмалку четири ја сменија сопственоста во последните месеци.

    Бродскиот брокер Браемар, исто така, рече дека некои од бродовите вклучени во превозот на иранска и венецуелска нафта се префрлаат на транспорт на руска нафта.

    Се проценува дека таканаречената флота во сенка што испорачува нафта од тие две земји, а некои од нив и за Русија ја сочинувале 107 Aframaxes, 65 поголеми Suezmaxes и 82 VLCC (Very Large Crude Carriers).

    „Наместо да имате една оптимизирана флота, сега имате две одделни оптимизирани флоти“, рече Кристијан М. Ингерслев, извршен директор на данскиот Maersk Tankers. „Ако санкциите постојано се приспособуваат, за компаниите што ги почитуваат санкциите станува многу тешко да преземат ризик бидејќи не знаат што ќе се случи утре“, рече тој.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично