Илон Маск го надгледувал создавањето на видео од 2016 година што ги преувеличува способностите на системот за помош на возачот на Tesla, познат како Autopilot, дури и го диктирал текстот на почетокот на видеот, во кој се тврди дека автомобилот на компанијата возел сам, според внатрешните е-пошта што ги видел Блумберг.
Маск му пишал на тимот на Тесла за автопилот по 2 часот по полноќ по Калифорнија во октомври 2016 година , барајќи да се нагласи важноста на демонстративната акција за промовирање на системот, за што главниот извршен директор објави непријатна објава околу една недела подоцна. Во повикот на 19 октомври со новинарите и објавата на блогот, Тесла изјави дека сите нејзини автомобили од тој ден натаму ќе се испорачуваат со хардверот неопходен за целосна способност за самоуправување.
„Само сакам да бидам апсолутно јасен дека главен приоритет на сите е да се постигне неверојатен демо-погон за автопилот“, рече Маск во е-поштата. „Бидејќи ова е демо, добро е да се хардкодираат некои од него, бидејќи ќе го пополниме кодот за производство подоцна во ажурирањето OTA“, напиша тој, мислејќи на користење на привремен код и ажурирање подоцна со користење на над-ажурирање на софтверот за воздух. „Ќе му кажам на светот дека тоа е она што автомобилот ЌЕ може да го направи“, продолжи Маск, „не дека може да го направи тоа“.
Е-поштата го расветлува начинот на размислување на Маск пред тој и Тесла потоа да изнесат тврдења за способности кои допрва треба да се материјализираат повеќе од шест години подоцна. По возењето велосипед низ неколку различни повторувања на хардвер, компанијата до ден-денес им кажува на клиентите кои користат Autopilot и системот што го продава како целосно самостојно возење да ги држат рацете на воланот и да бидат подготвени да го преземат во секој момент.
Во октомври, Bloomberg News објави дека обвинителите во канцелариите на американското Министерство за правда во Вашингтон и Сан Франциско и истражуваат иследниците на Комисијата за хартии од вредност и берзите истражуваат дали компанијата дала погрешни изјави за способностите за автоматско возење на возилата.
Под насловот „Апсолутен приоритет“, Маск во својата е-пошта од 11 октомври 2016 година напиша дека ги откажал обврските за претстојниот викенд за да работи со тимот на Автопилот и во сабота и во недела. Тој рекол дека од сите ќе се бара да пишуваат дневник за тоа што направиле за да придонесат за успехот на демото и дека тој лично ќе ги прочита. Девет дена подоцна, откако вработените во Tesla ја споделија четвртата верзија на видеото, Маск одговорил дека сè уште има премногу прескокнувања и дека демо снимката „треба да изгледа како едно континуирано снимање“.
Додека Маск напиша во претходната е-пошта дека ќе биде јасно дека Тесла демонстрира што нејзините автомобили ќе можат да прават во иднина, тој потоа им наложил на вработените да го отворат видеото со црн екран и три реченици кои се однесуваат на сегашноста.
Скоро четириминутното видео што Маск го сподели во твит подоцна истиот ден, започнува со текстот што тој го побарал: „Лицето кое е на возачкото седиште е таму само од правни причини. Тој не прави ништо. Автомобилот сам вози“.
Неколку секунди подоцна, инженер влегува во возилото – Model X – и Paint It Black на Rolling Stones почнува да свири. Инженерот ги држи рацете подалеку од воланот додека автомобилот се повлекува напред од патеката, врти лево и патува до поранешното седиште на Тесла во Пало Алто, Калифорнија. Инженерот излегува од возилото, вратата од возачката се чини дека сама се затвора, а вратата од возачката се чини дека сама се затвора, а возилото паралелно се паркира во простор во кој никој нема волан.
Видеото, кое и натаму останува на веб-страницата на Тесла, е од интерес за адвокатите во неколку тужби поврзани со несреќи на автопилотот, вклучително и онаа во која е вклучено семејството на Волтер Хуанг, починатиот вработен во Apple Inc. Март 2018. Адвокатите на членовите на семејството кои ја тужеа Тесла во мај 2019 година, побараа од Ашок Елусвами, актуелниот директор на Софтверот Autopilot, за време на депонирањето во јуни минатата година, дали видеото точно ги рефлектирало можностите на Autopilot во моментот на неговото објавување.
„Намерата на видеото не беше точно да се прикаже она што беше достапно за клиентите во 2016 година“, рече Елусвами. „Тоа беше да се прикаже она што е можно“. Ројтерс прв објави за депонирањето претходно оваа недела. Елусвами одби да коментира.
Тесла и Маск не открија при објавувањето на видеото дека инженерите создале тродимензионална дигитална мапа за рутата по којашто помина Model X, рече Елусвами за време на неговото депонирање. Маск неколку години по демонстрацијата рече дека компанијата не се потпира на мапи со висока дефиниција за автоматизирани системи за возење и тврди дека системите што го прават се помалку способни да се прилагодат на нивната околина.
Деталите од мапирањето – заедно со признанието на Елусвами дека автомобилот учествувал во несреќа за време на демонстрацијата – нашироко го потврдуваат извештајот на Њујорк Тајмс од декември 2021 година, во кој се вели дека видеото на Тесла не дава целосна слика за тоа како возилото работело за време на снимањето.
На прашањето дали Тесла излета преку тротоарот, низ грмушки и удри во ограда, Елусвами одговори: „Не сум толку сигурен за тротоарот или за грмушката. Знам за оградата“.
Минатата година, американската Национална управа за безбедност на сообраќајот на автопатиштата НХТСА почна јавно да објавува податоци за сообраќајни несреќи кои вклучуваат автоматизирани системи за помош на возачот, кои агенцијата им нареди на производителите на автомобили сами да ги пријават. Додека Tesla пријави огромно мнозинство од таквите судири, регулаторот предупреди дека податоците се премногу ограничени за да се извлечат какви било заклучоци за безбедноста.
НХТСА има две активни истраги за тоа дали Autopilot е дефектен. Агенцијата го надгради првиот, фокусиран на тоа како Tesla Autopilot се справува со сцените на сообраќајни несреќи со возила со првиот одговор во јуни минатата година. Таа ја иницираше другата истрага во врска со ненадејното сопирање четири месеци порано.
Во август, Одделот за моторни возила во Калифорнија ја обвини Tesla дека ги доведува во заблуда потрошувачите во врска со неговите системи за помош на возачот. Следниот месец, клиент во државата ја обвини компанијата за измамен маркетинг и бараше статус на класна акција за другите сопственици на автомобили да му се придружат на тужбата. „Само неуспехот да се реализира долгорочна, аспиративна цел не е измама“, беше ставот на Тесла во предлогот на 28 ноември за отфрлање на жалбата на клиентот од Калифорнија.
Маск рече дека способноста на Tesla да ги прави своите автомобили самостојно ќе одреди дали компанијата вреди „многу пари и вреди во основа на нула“. За време на разговорот на Twitter Spaces минатиот месец, тој рече дека компанијата има предност пред другите производители на автомобили во овој поглед. „Нешто што го поседува Тесла, а што не го поседуваат другите производители на автомобили е тоа што автомобилот може да се надгради до автономија“, рече Маск. „Тоа е нешто што ниту една друга автомобилска компанија не може да го направи“.