Според новите финансиски извештаи, Ријана наводно изгубила неверојатни 36 милиони долари на нејзиниот луксузен моден потфат, Fenty Maison, соработка за луксузна облека започната во 2019 година со LVMH. Потфатот беше затворен во 2021 година поради логистички прекини предизвикани од пандемијата COVID-19 и стратешка одлука да се фокусира на нејзините попрофитабилни брендови Fenty Beauty и Savage X Fenty. И покрај високиот неуспех, Ријана го задржува својот статус на глобална икона и милијардерка. Токму козметичкиот бренд „Фенти бјути“ ѝ помогна да стане најмладата самостојна жена милијардерка во Америка.
ПАРТНЕРСТВОТО СО LVMH
Најновите финансиски наслови откриваат неверојатен, мултимилионски неуспех за еден од најуспешните претприемачи во светот: поп-иконата Ријана. Сметките за нејзината компанија со седиште во Велика Британија, Denim UK Holdings, покажуваат дека таа апсорбирала огромна загуба од 36 милиони долари од затворањето на нејзината етикета за луксузна облека, Fenty Maison. Иако оваа зачудувачка бројка може финансиски да осакати помала ѕвезда, за милијардерката таа претставува убедлива лекција со висок ризик за деловна стратегија и прилагодување на пазарот.
Гигантот за луксузни стоки LVMH ги истражува опциите за продажба на својот 50% удел во Fenty Beauty, кој го поседува заедно со добитничката на Греми наградата, пејачка и претприемачка Ријана, според четири лица запознаени со ова прашање. Компанијата соработува со инвестициската банка Evercore на продажбата, рекоа тројца од лицата. Сите четворица побараа да не бидат идентификувани бидејќи процесот е доверлив.
Модната линија, едноставно наречена Фенти (се разликува од нејзините исклучително успешни линии на козметика и долна облека), не беше типична соработка со познати личности; тоа беше целосно развиена луксузна куќа лансирана во 2019 година во партнерство со луксузниот гигант LVMH.
УСПЕШНА ВО МУЗИКАТА, УСПЕШНА ВО БИЗНИСОТ
Овој потег беше историски, означувајќи го првиот пат кога LVMH создаде оригинален бренд од темел по Кристијан Лакроа во 1987 година, и етаблирајќи ја Ријана како првата црна жена што раководи со куќа во рамките на конгломератот.
Во 2017 година, Ријана, чие целосно име е Робин Ријана Fenty, ја лансираше Fenty Beauty со помош на Kendo Brands, инкубаторот за убавина на LVMH. Таа и LVMH поседуваат половина од компанијата, велат изворите. LVMH и Evercore одбија да коментираат. Fenty Beauty и претставниците на Ријана не одговорија веднаш на барањата за коментар.
Fenty Beauty, која генерираше околу 450 милиони долари нето продажба во 2024 година, може да се процени некаде помеѓу 1 и 2 милијарди долари, рекоа двајца од лицата.
Ријана родена на Барбадос, која е и сопственичка на брендот за долна облека Savage X Fenty, ја основа Fenty Beauty за да создаде линија шминка која е погодна за поширок спектар на тонови и типови кожа, вклучувајќи црнкињи, латиноамерикански и азиски жени. Производите, кои вклучуваат шминка, нега на кожа, нега на коса и парфеми, се продаваат во Sephora и на Amazon.
37-годишната пејачка се здружи со брендот во 2019 година за да лансира луксузна етикета за облека наречена Fenty, под трговското име ProjectLoudFrance, во чест на петтиот албум на изведувачот Loud.
Нејзината инвестиција беше значителна – Ријана инвестираше 29.988.000 евра, а LVMH придонесе со околу 30 милиони евра.
КОВИДОТ МУ ПРЕСУДИ НА МОДНИОТ БРЕНД
Но, потфатот беше ликвидиран во 2021 година, поради стратешко префокусирање на нејзините бизниси со козметика и долна облека.
Во извештаите од тоа време се наведуваше дека поради ограничувањата за патување за време на ковид, дизајнерката Ријана не можела да го види ателјето во Париз или да стигне до италијанските модни куќи што ги произведуваат производите.
Кога етикетата се лансираше, привлече внимание поради своите цени.
На пример, јакна од тексас со постава чинеше речиси 1.000 долари и фустан со корсет чинеше околу 810 долари.
Позиционирањето на брендот го стави на ултра-премиум категоријата, за разлика од другите линии на Ријана како што се Fenty Beauty или Savage X Fenty.
Во изјава во времето на затворањето, Ријана и LVMH рекоа: „LVMH и Ријана ја потврдуваат својата амбиција да се концентрираат на растот и долгорочниот развој на екосистемот Fenty, фокусирајќи се на козметика, нега на кожа и долна облека“.
Загубата на Ријана претставува редок финансиски неуспех во инаку многу успешната деловна траекторија на пејачката, која заработи богатство од своите потфати во убавината, долната облека и забавата.
Нејзината кариера трае две децении, а нејзината проценета нето вредност од оваа година е најмалку една милијарда долари.
Откриена како тинејџерка од продуцентот Еван Роџерс, таа се искачи на глобална слава со хитови како што се „Umbrella“ и „We Found Love“. Надвор од музиката, таа изгради империја од милијарда долари преку „Fenty Beauty“ и „Savage X Fenty“, пофалена за инклузивност и иновативност. Деветкратната добитничка на Греми има продадено над 250 милиони плочи низ целиот свет, глумела во филмови како „Ocean’s 8“ и останува една од највлијателните личности во поп-културата.
(Фото: FM)