„Летечкиот автомобил“ е спремен за полетување, а откриени се плановите за летечка јахта, пишува Си-Ен-Ен Тревл . Ова се само дел од технолошките чуда од иднината кои веќе стануват реалност во многу земји во светот.
Летечкиот автомобил е пуштен за полетување во Словачка, но ви треба пилотска дозвола за да го управувате. И нов концепт на италијански суперјахти има способност да плови високо во воздух, како и да јава брановите. Автомобил што може да се трансформира во мал авион ги помина тестовите за летови во Словачка, велат програмерите.
На „AirCar“ му беше доделен официјален сертификат за пловидбеност од Словачката транспортна управа по завршувањето на 70 часа „ригорозно тестирање на летот“, според Klein Vision, компанијата зад „автомобил-возило со двоен режим“.
Тест летовите – кои вклучија повеќе од 200 полетувања и слетувања – беа компатибилни со стандардите на Европската агенција за воздухопловна безбедност (EASA), соопшти компанијата во соопштението за печатот во понеделникот.
„Предизвикувачките тестови на летот го вклучија целиот опсег на маневри за летање и изведба и покажаа неверојатна статична и динамичка стабилност во режимот на авионот“, соопшти компанијата.
Пловат и на небо и во море
Истовремено, во Италија беа обелоденети плановите за уште едно технолошко чудо. Дизајнерската компанија Lazzarini Design Studio од Рим сонуваше нов концепт наречен Air Yacht кој има способност да „плови по небото“ како и океанот.
Рендерите на Air Yacht беа објавени претходно овој месец, а футуристичкиот дизајн изгледа необично, како што и звучи. Изградена од јаглеродни влакна, огромната структура ќе биде опремена со два блимпи исполнети со компримиран хелиум, што ќе ѝ овозможи да се издигнува на небото со брзина од 60 јазли повеќе од 48 часа на време „без емисии“, според дизајнерскиот тим.
Покрај нејзините очигледни летачки способности, Air Yacht е дизајнирана и да плови „тивко“ по водата со проценета брзина од пет јазли благодарение на неговите „подруми што се надувуваат“, кои се полнат со воздух кога се приближуваат до вода, со што се овозможува возило да плови.
„Ер-јахтата се придвижува од ротацијата на моторите и може да застане во водата преку депресуризација на хелиум и системот за прицврстување на баласт“, вели Лазарини. Содржи волумен од 400.000 кубни метри хелиум меѓу нив, идентичните блимпи се придвижуваат од осум против-ротирачки мотори кои се напојуваат од ултралесни батерии и соларни панели.
Освен што ќе го држат бродот во воздух и на вода кога е потребно, пловечките конструкции ќе содржат и вкупно 10 патнички апартмани.
И двете се поврзани со централниот труп преку четири посебни мостови, преку кои патниците можат да одат за да се движат меѓу различните области на бродот.
Лазарини се надева дека проектот, за кој вели дека веќе привлече голем интерес, може да понуди увид во тоа како би можела да изгледа иднината на приватното, одржливо патување.
Сепак, секој потенцијален купувач ќе треба да има многу длабоки џебови. Неговата сегашна проценета цена е околу 550 милиони евра (621 милион долари).
Ако се најде купувач, Лазарини проценува дека ќе бидат потребни околу пет години за да се изгради Air Yacht и да се собере хелиумот потребен за проектот.
Гигантска јахта прошета по холандските канали
Секако способностите на летечката суперјахта исполнета со хелиум можеше да ѝ бидат од полза на гигантската јахта MY Galactica кога на почетокот на овој месец ова пловило долго 80 метри едвај помина под холандскиот мост, само неколку инчи повисок од покривот на јахтата. Ова беше првото патување на Галактика, претходно позната како „проект Космос“.
Опишана како најдолгата и најбрзата целосно алуминиумска јахта во светот, таа треба да биде испорачана во април, истиот месец Heesen треба да ја испорача 50-метарската Project Aura.
Суперјахтата е внимателно транспортирана од бродоградилиштето Хесен во јужниот холандски град Осс до пристаништето Харлинген во северното море, каде што ќе биде подложена на морски испитувања и опремување. За време на операцијата, која траеше околу четири до пет дена, пловилото беше влечено и туркано од стручни шлепери низ тесни канали и под најмалку шест мостови.
„Никогаш ниту еден Heesen не бил толку прославен кога го напуштал нашето бродоградилиште“, стои во пораката објавена на официјалната страница на Фејсбук на бродоградилиштето.
„Трогнати сме од бројот на луѓе кои се собраа на бреговите на реката, на мостовите кои аплаудираа кога таа минуваше, и толпата што се собра да ја пречека во Харлинген. Heesen не е единственото холандско бродоградилиште кое ги транспортира своите јахти преку тесните канали и реки на Холандија.