ПОВЕЌЕ

    КОНЕЧНО ЗА СЕЧИЈ ЏЕБ: Европа почнува да произведува евтини автомобили по цена од 15.000 евра

    Време зa читање: 4 минути

    Просечниот Европеец, изгледа, наскоро ќе може да здивне, кога е во прашање достапноста на нови електрични автомобили, кои досега беа прескапи за добар дел од популацијата. Европската Унија, која ги насочи очите кон претстојниот кинески електричен бран, конечно се чини дека е подготвена да ги покрене механизмите за промени. Брисел планира во декември да објави создавање на сосема нова категорија за мали електрични возила, чин што многумина го гледаат како спас за европската автомобилска индустрија и за потрошувачите.

    Европскиот комесар за индустрија, Стефан Сежурне, фрли светлина врз амбициозниот план. Комисијата работи трескаво на дефинирање на средна класа – еден вид – „мост“ помеѓу ултра мали автомобили како Citroen Ami, кои тежат само неколку стотици килограми, и целосни, тешки автомобили. Клучната идеја е генијално едноставна: зошто малите градски електрични автомобили треба да бидат предмет на истите драстични барања за безбедност и технолошка опрема како огромен луксузен седан? Досега, оваа реформа висеше во воздух без јасна временска рамка, но сега декември е поставен како целен датум.

    Да се ​​​​соочиме со тоа – европските автомобилски гиганти се притиснати до ѕид. Кинеските брендови напредуваат со жестоко темпо, освојувајќи пазарен удел на самиот терен на Европејците, а нивната ценовна предност се проценува на над 30%. Затоа не е изненадувачки што производители како што е групацијата Рено продолжуваат да инсистираат на регулаторна флексибилност. Извршниот директор на групацијата, Франсоа Провост, дури препорача еден вид „мораториум“ за автомобилските прописи во период од 10 до 15 години, со цел да се даде зелено светло за овој нов сегмент, вклучувајќи автомобили до 4,2 метри долги.

    „Целта со која се соочуваат производителите е да лансираат нови мали возила на пазарот, чија цена ќе варира помеѓу 15.000 и 20.000 евра“, објави Сежурн за време на Денот на автомобилската индустрија во Париз. Тој нагласи дека бидејќи регулаторните ограничувања се главен фактор што ги зголемува цените, создавањето опуштена регулаторна рамка е апсолутно неопходно.

    Оваа иницијатива е повеќе од добредојдена. Претходно, премногу строгите прописи практично им оневозможија на европските компании да произведуваат прифатливи градски автомобили, без разлика дали со мотор со внатрешно согорување или електричен. Како резултат на тоа, беа тие сакани и евтини урбани „џебни ракети“ со мотори со внатрешно согорување, кои чинат околу 10.000 евра – автомобили како Fiat 500, Ford Ka, Citroen C1, Peugeot 108 и Renault Twingo. Поради недостатокот на толку прифатлив сегмент за електрични автомобили, милиони Европејци на кои им е потребен нов автомобил едноставно се истиснати од пазарот.

    Компании како Stellantis јавно ја поздравија идејата на ЕУ, опишувајќи ја како итна потреба. Тие веруваат дека оживувањето на сегментот под 15.000 евра не само што ќе ѝ даде на индустријата свеж замаец, туку и ќе го забрза обновувањето на возниот парк и пенетрацијата на електричните возила.

    Сега сите очи се насочени кон декември, кога се очекува да бидат откриени специфичните мерки и регулаторните промени. Само тогаш ќе биде јасно точно како Брисел ќе го расчисти патот за овие многу потребни, прифатливи европски електрични автомобили – битка за опстанок што Европа конечно се чини дека е подготвена да ја води со сета своја моќ.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично