Првиот ден од новата година, кинескиот производител на електрични автомобили BYD соопшти дека произвел повеќе од 3 милиони нови енергетски возила во 2023 година, што значи дека најверојатно е на пат да го надмине Тесла производство на втора година по ред. Американската компанија за електрични автомобили допрва требаше да ги објави бројките за целата година од вторникот во Азија.
Во првите три квартали од 2023 година Тесла соопшти дека произвел 1,35 милиони автомобили , додека пак во 2022 година, Tesla произведе 1,37 милиони возила, што беше помалку од 1,88 милиони на BYD. Новите енергетски возила вклучуваат модели на батерии и хибридни модели.
Повеќето од автомобилите на BYD се продаваат по пониска цена од оние на Tesla и доаѓаат во хибридни верзии. Производителот на автомобили на Илон Маск продава само автомобили на батерии. Кина сочинуваше околу една петтина од продажбата на Tesla во кварталот што заврши на 30 септември.
И покрај тоа што ја надмина границата од 3 милиони, годишната продажба на BYD малку ги пропушти очекувањата на CLSA за 3,05 милиони возила.
BYD соопшти дека продал 3,02 милиони возила со нова енергија во 2023 година, од кои 1,6 милиони патнички автомобили само со батерии, а 1,4 милиони хибриди. Компанијата престана да произведува автомобили чисто бензин и дизел во март 2022 година.
КОНКУРЕНЦИЈАТА СЕ ВЖЕШТУВА
Компаниите кои сакаат дел од брзорастечкиот пазар на електрични автомобили во Кина, го преплавија пазарот со нови модели. Кинески производител на паметни телефони Xiaomi минатата недела ги детализираше плановите за лансирање на електричен автомобил со кој ќе им конкурира на Porsche и Тесла.
Li Auto, чии месечни испораки се искачија на рекордно високи, треба да го лансира своето прво возило чисто на батерии, MEGA, на 1 март и да започне со испораки подоцна истиот месец, според соопштението во неделата. Тоа е малку подоцна од првичните проекции за испораките на крајот на февруари.
Стартапот досега забележа успех со автомобилите што доаѓаат со резервоар за гориво за полнење на батеријата и продолжување на опсегот на возење. Li Auto соопшти дека испорача повеќе од 50.000 автомобили во декември за вкупно 376.030 автомобили во 2023 година, што претставува зголемување од 182% на годишно ниво.
Xpeng во понеделникот го лансираше својот X9 MPV, при што испораките започнуваат веднаш. Кинескиот производител на ЕВ соопшти дека неговите вкупни испораки на електрични автомобили се зголемиле за 17% на годишно ниво на 141.601 автомобил во 2023 година, со рекордни 20.115 испорачани возила во декември.
Новиот бренд за енергетски возила на Huawei, Aito, во понеделникот соопшти дека нарачките за неговиот теренец М9 надминале 30.000 за седум дена од неговото лансирање. Масовните испораки на М9 треба да започнат кон крајот на февруари.
Аито соопшти дека испорачале 94.380 автомобили во 2023 година, вклучувајќи 24.468 само во декември. За 2022 година, Аито рече дека испорача повеќе од 75.000 автомобили од почетокот на испораката во март истата година.
Zeekr, поддржан од Geely, соопшти дека во понеделникот започна да го испорачува својот најнов модел, електричниот седан 007. Зеекр рече дека неговите вкупни испораки се зголемиле за 65% во 2023 година на 118.685. Таа вкупна бројка е сè уште пониска од Nio, кој објави дека испорачал 160.038 автомобили во 2023 година, што е зголемување за речиси 31% на годишно ниво. Компанијата испорача нешто повеќе од 18.000 автомобили во декември.
Помеѓу многуте други марки на електрични автомобили во Кина, Nezha објави испораки на 127.496 автомобили во 2023 година.
Aion, спин-оф на државната GAC Motor, соопшти дека продал повеќе од 480.000 автомобили во 2023 година, што е за 77% повеќе од една година.
Неколку кинески играчи на електрични автомобили, вклучувајќи ги Nio и BYD, исто така се наметнуваат на пазарите надвор од Кина, особено во Европа. Продажбата на BYD во странство во 2023 година надмина 242.000 нови енергетски патнички возила, според пресметките на CNBC на јавните податоци. Компанијата не откри споредливи бројки за 2022 година.
Кинескиот EV гигант во декември ги објави плановите за изградба на нов производствен центар во Унгарија. Компанијата соопшти дека во моментов продава пет модели во Европа и планира да лансира уште три за регионот во следните 12 месеци.
BYD соопшти дека продала 36.095 нови енергетски патнички возила во странство во декември, што е тројно повеќе од цифрата од претходната година.