ПОВЕЌЕ

    ЌЕ ПРЕЖИВЕЕ ЛИ TIKTOK ПОСЛЕ СЕПТЕМВРИ? Судбината на апликацијата во рацете на Трамп и Си

    Време зa читање: 3 минути

    Симбол на кинеско-американската борба за надмоќ, TikTok повторно ги кристализира тензиите меѓу дигиталниот суверенитет и трговската војна. Со 170 милиони корисници во Соединетите Американски Држави, апликацијата ByteDance се соочува со трет рок одложен од Доналд Трамп. Со продолжување на рокот за продажба, претседателот оживува експлозивен случај каде што се испреплетени геополитичкиот притисок, технолошките предизвици и правните битки. TikTok останува во срцето на стратешка борба, на раскрсницата на економските интереси и грижите за националната безбедност.

    Претседателот Доналд Трамп објави 90-дневно продолжување за да ѝ дозволи на ByteDance, кинеската матична компанија на TikTok, да ја финализира продажбата на своите американски операции, и покрај лансирањето на две револуционерни алатки пред неколку месеци.

    „Тукушто ја потпишав наредбата со која се продолжува рокот за исклучување на TikTok за 90 дена (до 17 септември 2025 година). Ви благодарам за вниманието по ова прашање!“, изјави тој на својата платформа Truth Social.

    Оваа одлука означува стратешка промена во ставот на Трамп; за време на неговиот прв мандат, тој се обиде целосно да ја забрани апликацијата на територијата на САД.

    Според портпаролката на Белата куќа, Каролин Ливит, ова продолжување има за цел да обезбеди „американскиот народ да може да продолжи да го користи TikTok со сигурност дека нивните податоци се безбедни и заштитени“.

    Оваа одлука се вклопува во тековен рестриктивен законодавен контекст, наследен од администрацијата на Бајден и потврден од Врховниот суд: ако TikTok не се продаде на американски субјект, тој ќе биде забранет во Соединетите Држави.

    TikTok ја поздрави претседателската одлука во соопштение: „Му сме благодарни на претседателот Трамп за неговото водство и поддршка за да се осигури дека TikTok останува достапен“.

    Ова продолжување нуди пауза во преговорите, без да ги реши неизвесностите околу иднината на апликацијата. Тоа е прагматичен маневар во случај кога влоговите се подеднакво технолошки колку што се и многу политички.

    За време на прес-конференцијата во авионот „Ер Форс Уан“, Доналд Трамп ја спомена можноста кинескиот претседател Си Џинпинг да треба да одобри каква било трансакција. „Мислам дека Си ќе мора да одобри договор ако се јави купувач“, рече Трамп, нагласувајќи дека исходот од процесот не е само американско прашање.

    Оваа изјава додава нова геополитичка димензија на веќе сложеното прашање, во време кога трговските односи меѓу двете сили повторно се напнати. Неколку потенцијални кандидати изразија интерес, но досега никој не успеа да финализира понуда.

    Според извештаите, „Амазон“ доставил понуда во последен момент, како и конзорциум предводен од Френк Мекорт, во кој е вклучен и ко-основачот на „Редит“, Алексис Оханијан. Меѓу кандидатите е и поранешниот службеник на американското Министерство за финансии, Стивен Мнучин.

    Во меѓувреме, ByteDance молчи за своите вистински намери, откако претходно размислуваше да го продаде TikTok на Илон Маск. Се чини дека моменталната стратегија на кинескиот гигант е да купи време со надеж дека политичката или правната ситуација ќе се промени. Во меѓувреме, социјалната мрежа останува активна, особено благодарение на одлуката на Трамп да не ја блокира „засега“ .

    Неколку сценарија остануваат можни. Или ByteDance се согласува да го продаде TikTok, дозволувајќи ѝ на апликацијата да остане во Соединетите Држави, или одбива, изложувајќи се на забрана откако ќе истече рокот. Оваа неизвесност ја поттикнува нестабилноста околу TikTok, кој останува главна алатка за влијание и за креаторите и за брендовите. Доколку не се појави решение до 17 септември, може да избувне невидена правна и дипломатска конфронтација, заедно со трговската војна меѓу Соединетите Држави и Кина.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично