ПОВЕЌЕ

    КАТАСТРОФАЛНА ПРОДАЖБА НА САЈБЕРТРАК: Соочена со поразот, Тесла размислува за негово редизајнирање во помало и – поевтино возило

    Време зa читање: 5 минути

    За Тесла Сајбертрак можат да се кажат многу работи, но неверојатен успех во продажбата не е едно од нив. Всушност, дури и Фордовиот модел од истата класа, Ф-150 Лајтнинг, чијашто продажба покажа толку лоши резултати годинава што беше запрено производството, го надмина во продажба во првата половина од годината, покажуваат најновите бројки.

    50 ПРОЦЕНТЕН ПАД НА ПРОДАЖБАТА НА САЈБЕРТРАК

    Во бројки, производителот на автомобили во сопственост на Илон Маск продал само 4.306 Сајбертракови во вториот квартал од 2025 година, според најновите податоци од Кели Блу Бук на Кокс Аутомотив – зачудувачки пад од 50,8 проценти во однос на истиот период минатата година, според Кар скупс.

    Тоа е исто така голем пад од претходниот квартал, кога Тесла“продала едвај пореспектабилни 6.406 Сајбертракови (друга проценка го зголемува бројот на околу 7.100).

    Вкупно, Тесла продаде само 10.712 Сајбертракови оваа година, што значи дека не е ни блиску до 39.900 единици што ги испорача во 2024 година. И тоа не е ни во истата хемисфера како карактеристично амбициозното предвидување на Маск дека производителот на автомобили некако ќе продава до половина милион електрични камиони годишно.

    Неисполнетите очекувања се она што го одбележа Сајбертракот, чиј смел стил и надворешност од не’рѓосувачки челик, некогаш единствена продажна точка, сега ги издвоија возилата за моментален потсмев.

    Маск првично им кажа на своите обожаватели дека ќе се продава по прифатлива цена од околу 40.000 долари. Но, првите Сајбертракови беа продадени за неверојатни 100.000 долари. Оваа година, Тесла почна да нуди поедноставена верзија со погон на задните тркала за 70.000 долари за да инспирира продажба, но се чини дека обидот не успеа.

    Ветувањата дека камионот ќе биде „отпорен на апокалипса“, исто така, се покажаа како неуспех. Cybertruck досега е погоден со осум повлекувања, од причини кои се движат од заглавување на педалата за гас во спуштена положба до губење на моќност при возење, до залепени панели на каросеријата што летаат.

    Возачите пријавиле дека нивните возила биле оштетени откако поминале низ перална за автомобили – се сеќавате кога Маск најави дека би можеле да послужат и како чамец? – па дури и сосема нови возила директно од паркингот на салонот завршиле на камион за влечење. Исто така е ужасен за возење офроуд и возење низ плитки барички, што го прави ужасен избор за сценарио на судниот ден.

    Tesla, исто така, страда од криза на угледот, бидејќи Маск го провлече своето име низ калта со своето хаотично дружење со администрацијата на Трамп и неговото непрестајно ширење на крајно десничарска политика.

    Севкупно, Cybertruck брзо губи место во просторот на електрични камиони, каде што цените често се над 100.000 долари. Продажбата е надмината од GMC EV Hummer, од кој 4.306 беа продадени во вториот квартал, што е ветувачки пораст од 53,9 проценти во однос на минатата година, според најновите бројки на Кокс.

    Поконвенционалниот електричен камион, Chevrolet Silverado, исто така е во пораст со пораст од 39,2 проценти, иако останува зад продажбата со 3.056. Во меѓувреме, Ford F-150 Lightning, најпродаваниот во оваа категорија, забележа пад на продажбата за 26,1 процент, на 5.842 продадени единици. Сепак, она што го прави Cybertruck да изгледа добро е Rivian R1T, кој се држи до незначителни 1.752 продадени единици, што е едвај повеќе од половина од продажбата од вториот квартал од 2024 година.

    ЌЕ ГО ПОГОДИ ЛИ ТЕСЛА ВКУСОТ НА ДРУГИТЕ ПАЗАРИ?

    Но, и покрај тоа, Тесла и натаму размислува за производство на  камионски модели.

    Во текот на викендот, Ларс Морави, потпретседател за инженерство на компанијата, сподели дека помал камион може да биде во план. Тоа би можело да отвори врата за донесување на препознатливиот дизајн на Сајбертрак на поширок, глобален пазар.

    На настанот на сопствениците и инвеститорите на Тесла во Калифорнија, Морави одговори на прашање за идејата за помал, покомпактен камион, велејќи: „Секогаш зборувавме за производство на помал пикап“. Поточно, производителот на автомобили знае дека Сајбертракот, во неговата сегашна форма, е едноставно преголем за некои пазари.

    Изградбата на помал камион не само што би помогнала да се прошири присуството на Тесла во сегментот на пикапи. Исто така, би можела да ги задоволи потребите што сегашната понуда не ги задоволува целосно.

    „Мислам дека во иднина, како што се повеќе и повеќе роботакси возила ќе доаѓаат во светот, ќе ги разгледаме тие опции и ќе размислиме, во ред, тој вид услуга е корисен не само за луѓето, туку и за стоките“, рече Морави, според Business Insider. Ова би можело да биде сигнал дека Тесла сака да се прошири во сегментот на средни камиони или дури и мали комбиња.

    Зборувајќи конкретно за првото, Морави дополнително објасни, велејќи: „Дефинитивно размислувавме во дизајнерското студио за тоа што би можеле да направиме за да ја задоволиме таа потреба, сигурно.“

    Во моментов, Тесла нема ништо што навистина се вклопува во категоријата „возило за достава“. Всушност, многу од неговите возила за далечинско сервисирање се мали комбиња на бензин. Нема сомнение дека би претпочитале да ги сервисираат возилата на клиентите со свое.

    Практичноста би можела да се покаже како голема продажна точка. Сајбертракот не се продава онака како што Тесла се надеваше. Раните корисници го купија, но продажбата е во застој. Многу луѓе го гледаат како возило кое е стил на живот, повеќе отколку како проверен пикап во конвенционална смисла. Можеби камион со средна големина би бил начин да се врати на пазарот на практичност, на ист начин како што го направи тоа Model Y, каде што Model X не можеше.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично