ПОВЕЌЕ

    КАНАДА СЕ ПРИДРУЖИ НА САД И НА ЕУ ПРОТИВ КИНА: Царини од 100% за кинеските електрични возила

    Време зa читање: 4 минути

    Откако претходно тоа го стори САД, и Канада објави дека воспоставува царина од 100% за електричните возила од кинеско производство, вклучувајќи ги и оние произведени од Тесла. Вонредни царини и до 38 проценти за возилата од кинеско производство воведе и Европската унија.

    Веднаш по објавувањето на информациите, акциите на Tesla паднаа за 3%.

    Трудо ја обвини Кина, еден од најголемите светски извозници на електрични автомобили во светот, дека не игра според истите правила како и другите земји во области како што се стандардите за животна средина и труд. Канадскиот премиер најави и дополнителни царини за увоз на кинески производи од челик и алуминиум.

    Канадската влада објави давачка од 100% за електричните автомобили од кинеско производство и давачка од 25% за челик и алуминиум, усогласувајќи се со западните сојузници за да ги заштити домашните производители.

    Овој потег го отсликува оној на Соединетите Американски Држави, најблискиот трговски партнер на Канада, каде што администрацијата на Бајден во мај воведе царина од 100% за електричните возила од кинеско производство.

    Одлуката беше донесена по тридневен состанок зад затворени врати на кој присуствуваа американскиот советник за национална безбедност Џејк Саливан, канадскиот премиер Џастин Трудо и министрите од кабинетот во Халифакс, Нова Шкотска.

    Новите тарифи за ЕВ, кои вклучуваат давачки за одредени хибридни патнички возила, камиони, автобуси и комбиња за испорака, ќе стапат на сила на 1 октомври, додавајќи на постојните давачки од 6,1% за увозот од Кина.

    Како што пренесува AFP, канадската автомобилска индустрија вработува повеќе од 125.000 луѓе, а Отава инвестирала милијарди долари за поддршка на транзицијата кон електрични возила и зголемување на домашната понуда на електрични батерии.

    Трудо рече дека кинеското хиперпродукција на електрични возила и тешките субвенции што Кина ги дава на автомобилскиот сектор бараат акција. „Ако не сакаме да се најдеме на задната страна на овој натпревар, мораме да станеме и да го направиме токму тоа“, рече тој.

    Канадската такса од 100% на кинеската Тесла
    Надоместокот од 100% ќе влијае и на Tesla возилата од кинеско производство, при што акциите на најголемиот светски производител на електрични возила ќе паднат за 3% во понеделникот.

    Канадската влада изјави дека производителите на автомобили нема да бидат погодени ако го преместат производството од Кина во други земји.

    Всушност, кинеските производители на ЕВ допрва треба да заземат значителен пазарен удел во Канада, при што основните електрични возила се Tesla од кинеско производство.

    Податоците од статистиката на Канада покажуваат дека вредноста на кинеските ЕВ увезени од Кина во Канада се зголемила на 2,2 милијарди канадски долари (1,97 милијарди евра) минатата година, во однос на 100 милиони канадски долари (90 милиони евра) во 2022 година. Според податоците од Ванкувер, најголемиот канадски пристаништето, увозот од Кина се зголеми за 460% во 2023 година кога Тесла почна да продава ЕВ произведени во Шангај во Канада.

    Сепак, главната грижа на канадската влада се другите кинески производители на електрични возила, како што е BYD, кој планира да влезе на пазарот веќе во 2025 година.

    Спротивно на тоа, Европската комисија неодамна ги ажурираше своите нови давачки за Кина, намалувајќи ја дополнителната тарифа за електричните возила на Tesla произведени во Кина на 9%, што е намалување од претходно планираните 20,8%.

    ЕУ заклучи дека Тесла добил помалку субвенции од кинеската влада, примарно користени од снабдувањето со батерии под пазарната вредност, поволното користење на земјиштето и намалувањето на данокот на доход за извозниците во Кина.

    КИНА НАЈАВУВА ЖЕСТОК ОДГОВОР

    Како одговор, кинеската амбасада во Канада објави соопштение во кое ја обвини Канада за непочитување на правилата на Светската трговска организација (СТО), опишувајќи го потегот како „типичен чин на протекционизам и политика“, кој „ги наштетува потрошувачите, бизнисите и напорите за зелена енергија. транзиција и справување со глобалните климатски промени“.

    Во изјавата, исто така, се тврди дека брзиот развој на кинеската индустрија за електрични возила и другите сектори е резултат на иновации, сеопфатен систем за производство и синџир на снабдување и конкурентни производи, наместо потпирање на субвенции за конкурентна предност.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично