Акциите на производителот на електрични возила Тесла потонаа на новото 52-неделно најниско ниво во вторникот, затворајќи околу 138 долари по акција, или 8% пониски за денот во инаку мешан ден за акциите. Извршниот директор Илон Маск се обиде да ја обвини цената што паѓа делумно на макроекономските фактори.
Долгогодишниот критичар на директорот на Тесла, Рос Гербер, напиша во твит: „Цената на акциите на Тесла сега ја одразува реалноста на немањето извршен директор. Одлична работа, директори на Тесла – Време е за раздвижување, $tsla.” Гербер започна неформална кампања за да гласаат колегите акционери за него да го именуваат во одборот на директори на Тесла.
Маск одговори, во твит: „Како што каматните стапки на банкарските штедни книшки, кои се гарантирани, почнуваат да се приближуваат до приносите на берзата, кои не се гарантирани, луѓето сè повеќе ќе ги префрлаат своите пари од акции во готовина, со што ќе предизвикаат пад на акциите“.
Но, акциите на Tesla паднаа повеќе од другите поголеми производители на автомобили откако Маск ги објави своите планови да го купи Твитер во април 2022 година. Од тој датум, акциите на Tesla се намалени за 59%, наспроти 26% за Ford и 12% за GM S&P 500 е намален за 14%.
Шефот на Tesla има многу одвлекувања, како што забележува Гербер: Маск предизвикува контроверзии како нов сопственик и извршен директор на Твитер, гигантот на социјалните мрежи што го купи со откуп на потпора кон крајот на октомври, а исто така е извршен директор на голема одбранбен изведувач, SpaceX.
Маск продаде милијарди долари од својот имот во Тесла за да го финансира договорот со Твитер, вклучително и продажба од 3,6 милијарди долари претходно овој месец.
Тој им кажа на вработените на Твитер дека ги продал акциите на Тесла за да го „спаси“ нивниот бизнис, а притоа продолжил да намалува повеќе од половина од персоналот во компанијата и да спроведе низа промени на производи и политики, од кои некои подоцна ги сменил.
Додека Маск е фокусиран на својата нова улога како „Chief Twit“ од крајот на октомври, Tesla нуди попусти и стимулации за продажба на автомобили во Кина, каде што работи голема фабрика во Шангај. Се борат да ги направат своите нови фабрики во Остин, Тексас и Бранденбург, Германија, ефикасни и соочување со постојани предизвици со синџирот на снабдување ендемични за автомобилската индустрија, заедно со зголемените цени на енергијата во Европа, што може да ја намали привлечноста на електричното возило со батерии за многу возачи.
Тие, меѓу другите предизвици, ги наведоа Mizuho Securities и Evercore ISI да ги намалат своите ценовни цели на Tesla во вторникот. Аналитичарите на Mizuho Securities напишаа во белешка дека „блискурочно гледаме потенцијална слабост во продажбата на Tesla бидејќи макро спротивставените ветрови и послабиот потрошувач може да доведе до помала побарувачка за поскапи ЕВ возила“.
Фирмата е сè уште надежна и уверена за Тесла на долгорочен план, наведувајќи ги новите фабрики на компанијата како конкурентна предност и новите даночни кредити за електрични возила на хоризонтот во САД, кои би можеле да ја „забрзаат побарувачката“ во земјата. Во Кина, некои кредити за електрични возила истекуваат од почетокот на 2023 година. Фирмата има целна цена од 285 долари и рејтинг за купување на акциите на Тесла.
Доцент на Универзитетот Вандербилт, Џошуа Вајт, кој порано работел како економист во Комисијата за хартии од вредност на САД, изјави за CNBC: „Само дел од падот на вредноста на Тесла може да се припише на каматните стапки. Твитер ситуацијата е една важна компонента. Кина е уште една огромна компонента. Сè уште не знаеме дали Кина ќе биде отворена до крај, и гледаме дека тука има притисок на понудата и побарувачката во светлината на зголемувањето на случаите на ковид и прекините“.
Тој, исто така, рече дека Елон Маск можеби ја изгубил довербата на акционерите кога во април рече дека не планира да продаде повеќе од своите акции на Tesla, но отиде напред и продаде милијарди долари повеќе.
„Изгледа дека продава капитал во навистина големи блокови, вели „завршив и повеќе не продавам“. Но, муабетот не му држи. Тоа го кажува и потоа продава повеќе акции. Значи, колку повеќе го кажувате тоа и инвеститорите мислат дека тој веројатно нема да го направи? Колку помалку ќе бидат сигурни дека цената ќе се врати назад“, додава Вајт.