ПОВЕЌЕ

    Инстаграм има проблем со незадоволни корисници: „Не глумете го TikTok“

    Време зa читање: 7 минути

    Тати Брунинг некогаш беше типичен корисник на Инстаграм. Од пандемијата, таа ја гради својата кариера како фотограф на платформата и привлече стотици илјади следбеници во процесот. Но, неодамна, нејзиниот однос со Инстаграм почна да се менува. Во понеделникот, Брунинг сподели објава на платформата во која повикува „Направете го Инстаграм повторно Инстаграм“. Таа изјави за CNN Business дека ја прелистува апликацијата и се чувствува фрустрирана од недостатокот на содржина што ја гледа на профилите што ги следи по неодамнешните ажурирања, кои приоритет им даваат на препорачаните објави и видеа од нејзиниот производ Reels.

    Како што рече таа во својата објава: „Престанете да се обидувате да бидете TikTok, сакам само да гледам слатки фотографии од моите пријатели“.

    Нејзиниот пост масовно се споделуваше. Ден потоа имаше повеќе од 1,7 милиони лајкови, делумно благодарение на споделувањето на две од највлијателните личности на платформата: Ким Кардашијан и Кајли Џенер. Познатите полусестри се меѓу најследените сметки на Инстаграм, со 360 милиони, односно 326 милиони следбеници, а нивното мислење има голема тежина во светот на социјалните мрежи. Твитот од февруари 2018 година од Џенер кој го критикуваше редизајнот на Snapchat беше заслужен за бришење на 1,3 милијарди долари од вредноста на компанијата за една недела.

    Вниманието на објавата на Бруенинг го одразува растечкиот отпор против неодамнешните ажурирања на платформата Инстаграм, која може да се пофали со повеќе од една милијарда корисници. За да ја победи конкурентната закана на TikTok – чиј алгоритам за откривање се смета за негова голема конкурентска предност – Instagram почна да им покажува на корисниците многу поголем дел од препорачаната содржина од сметките што тие не ги следат наспроти објавите од нивните пријатели. Исто така, даде приоритет на видео содржината пред фотографиите по кои е позната. Платформата тестираше прикажувајќи објави на цел екран, слично како и TikTok.

    Прашањето веројатно се развива со години. Од 2020 година, компанијата експериментира со прикажување на корисниците повеќе „предложени објави“ во нивните фидови. Препорачаните содржини и реклами сега сочинуваат значителен дел од доводот на Инстаграм, кој често ги наведува корисниците во одредени категории на содржини (како што се рецепти или совети за врски) на начин што понекогаш се чини дека занемаруваат дали навистина следат такви сметки.

    Најновата прашина околу Инстаграм се крева во кревко време за матичната компанија Мета. Компанијата се бори со стареењето и стагнирачката база на корисници на нејзината водечка платформа на Фејсбук, а Инстаграм во голема мера се смета за најдобра опција од нејзиното семејство на апликации за одржување и растење на клучната помлада публика.

    Но, Мета, како и многу постари играчи во светот на социјалните медиуми, се соочува со голема конкуренција од TikTok и се бори да добие привлечност во обидите да го копира. Додека корисниците на Инстаграм се малку поверојатно да ја отвораат апликацијата дневно, корисниците на ТикТок поминуваат во просек околу 45 и повеќе минути дневно на апликацијата отколку луѓето на Инстаграм, според извештајот на истражувачката компанија Sensor Tower за вториот квартал од 2022 година.

    Во февруарскиот разговор со аналитичарите на Вол Стрит, извршниот директор на Мета, Марк Закерберг, рече дека Инстаграм Reels „се соочува со конкурент во TikTok кој е многу поголем, така што ќе биде потребно извесно време да … стигне до таму“. Во исто време, Мета се потпира на профитот од Инстаграм и неговите други апликации за да помогне во финансирањето на својата инвестиција во изградбата на идна верзија на интернетот што го нарекува „метаверс“. И компанијата, која треба да ја пријави заработката од вториот квартал во среда, може да забележи забавување на трошоците за реклами, нејзината основна дејност, во услови на зголемена инфлација и стравувања од рецесија.

    Акциите на Мета паднаа за речиси 3% во вторникот по зголемената реакција од Кардашијан и други. „Проблемот за Мета е што ништо не е добро во моментов“, изјави Д.А. Дејвидсон аналитичар Том Форте. „Инстаграм треба да биде средството за искористување на Мета, за да му се обрати на помладиот пазар, па затоа ми е природно што тие го користат Инстаграм како начин да одговорат на конкурентната закана на ТикТок“.

    Во 2016 година, неколку месеци пред матичната компанија на Snapchat да го направи своето деби на Вол Стрит, Instagram копираше една од карактеристиките на апликацијата за пораки, Stories. Инстаграм, набрзо стигна до повеќе корисници со својата верзија на функцијата отколку Snapchat. Но, неговите напори да го копира TikTok со Reels веројатно се покажаа како потешки.

    Многумина истакнаа дека видеата на Reels често се само стари видеа на TikTok – понекогаш споделени неколку недели откако првпат станаа вирални на TikTok, а понекогаш и со логото на TikTok сè уште прикачено. Во некои случаи, корисниците ќе споделат неподвижна фотографија во обид да се рангираат повисоко на платформата. Инстаграм, од своја страна, се обидува да ги поттикне корисниците да прават оригинални творби, со програми за фондови за создавачи и со нивно видно прикажување во доводот. Компанијата сега тестира и споделување на сите видеа пократки од 15 минути како Reels.

    Секако, Instagram не е единствената платформа која дава приоритет на видеата и препорачаните содржини бидејќи се обидува да биде во чекор со TikTok, кој минатата година надмина 1 милијарда месечни активни корисници. Твитер, Фејсбук и другите платформи за социјални медиуми, исто така, презедоа чекори во таа насока.

    За креаторите како Бреунинг кои ја изградија својата егзистенција на Инстаграм, промените се чувствуваат особено болни, со оглед на неговото потекло како апликација за фотографии што се грижи за уметниците и фотографите.

    „Погрешно е да се префрли алгоритмот на креаторите кои заработиле и придонеле за заедницата, принудувајќи ги да ја променат целата своја насока на содржината и начин на живот за да му служат на нов алгоритам“, напиша Брунинг во петицијата за change.org повикувајќи го Инстаграм да „Престанете да се обидувате да бидете TikTok! За четири дена собра повеќе од 150.000 потписи.

    Инстаграм не одговори на барањето за коментар во вторникот. Сепак, шефот на Инстаграм Адам Мосери се осврна на критиките во видео објава на платформата во вторникот. „Експериментираме со голем број различни промени во апликацијата и затоа слушаме многу загриженост од сите вас“, рече тој, признавајќи ги поплаките за преминот кон видео и зголемувањето на препорачаната содржина. „Ќе продолжиме да ги поддржуваме фотографиите, тие се дел од нашето наследство… Морам да бидам искрен: верувам дека сè повеќе од Инстаграм со текот на времето ќе станува видео.

    Мосери продолжи: „Ако погледнете што луѓето споделуваат на Инстаграм, излегува дека се‘ повеќе и повеќе се префрлаат на видеа со текот на времето и ако не менуваме ништо. Значи, ќе мораме да се приклониме кон таа промена додека ќе продолжиме да поддржуваме фотографии“.

    Мосери, исто така, предупреди дека тестот за видео функција на цел екран „сè уште не е добар“ и се појавил само на мал процент од корисници. И тој укажа на опцијата што Инстаграм ја лансираше претходно оваа година за корисниците да ја префрлат платформата на хронолошки довод на објави само од сметките што ги следат.

    Но, тоа објаснување не беше доволно да ги замолчи критиките. Некои корисници се огласија во коментарите дека се чувствуваат како да немаат друг избор освен да почнат да снимаат повеќе видеа доколку сакаат алгоритмот на платформата да ја открие нивната содржина. Други сугерираа дека ако платформата стане премногу слична на TikTok, тие би биле склони едноставно да изберат една од апликациите што ќе ја користат наместо двете.

    „Луѓето прават ВИДЕА бидејќи немаме дофат на нашите фотографии!!“, изјави модната креаторка Алина Танаса (@fabmusealina) во коментар на видеото на Мосери. „Како креатор на содржина ми треба и сакам фотографии ама вие го намалувате целиот дофат и промовирате само видеа. Значи, не сме ние, туку вие што менувате сè бидејќи се плашите од TikTok“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично