Трговецот на мало на ИКЕА, Ingka Group, ќе потроши 3 милијарди евра до 2023 година на нови и постоечки продавници, голем дел од нив за да ги измени за да можат да функционираат и како дистрибутивни центри за е-трговија. Толга Онку, менаџер за малопродажба во групацијата која ги поседува повеќето продавници на ИКЕА ширум светот, изјави за Ројтерс дека парите ќе бидат потрошени во сите региони, иако околу една третина е наменета за Лондон, место за тестирање на нови формати на продавници и логистички поставки. „Поголемиот дел од тоа ќе биде во нашите постоечки продавници, бидејќи зборуваме за трансформација, редизајнирање на намената на квадратните метри“, рече Онџу.
Во изминатите неколку години, Ингка се адаптираше на порастот на онлајн купувањето со развој на помали продавници, обновување на својата веб-страница и воведување нова апликација, како и дигитални услуги како алатки за далечинско планирање. „Чувствуваме дека треба да направиме нешто во задниот дел од нашето работење и сфативме дека со вклучување продавници во нашата последна милја и мрежа за дизајн на исполнување, можеме да создадеме ситуација со победа-победа“, рече Онку.
Превозот на набавки преку Интернет од магацинските делови на блиските продавници надвор од градот ќе значи побрзи и поевтини испораки, со помали емисии, отколку со испорака од неколку логистички центри, рече тој. „Наместо да градиме централни магацински капацитети за онлајн купувања, зошто да не го испратиме од нашите продавници на ИКЕА?“.
Автоматизирањето на постојните магацински делови на продавниците надвор од градот ќе биде одговорно за голем дел од инвестициите, додаде Онџу.
Планот доаѓа бидејќи многу бизниси се претпазливи пред геополитичките тензии, високата инфлација и влошувањето на довербата на потрошувачите. Но, Онку рече дека за ИКЕА, која е финансирана од нејзините сопственички фондации, тајмингот не може да биде подобар.
За време на пандемијата, ИКЕА забележа рекордна побарувачка за својот мебел со намалена цена, бидејќи луѓето поминуваа повеќе време дома.
Во изминатите три фискални години, Ингка инвестираше околу 2,1 милијарди евра во нови и постоечки продавници на своите 32 пазари. Најновите трошоци, исто така, ќе се фокусираат на отворање на нови традиционални „продавници со сини кутии“ во Романија, Кина и Индија, и нови градски продавници, како и студија за планирање, во Канада, Данска, Италија, Индија, САД и други земји.