Иако постигна светски успех со лекот против дебелина, Вегови (Wegovy) данскиот фармацевтски гигант Ново Нордиск најави отпуштање на околу 9.000 работници или приближно 11,5% од својата глобална работна сила.
„Ново Нордиск денес објави трансформација на целата компанија за поедноставување на нејзината организација, подобрување на брзината на донесување одлуки и пренамена на ресурсите кон можностите за раст на компанијата во дијабетесот и дебелината“, се вели во соопштението на компанијата, која го произведува лекот за слабеење Вегови. „Како дел од трансформацијата, Ново Нордиск има намера да ја намали глобалната работна сила за приближно 9.000 од 78.400 позиции во компанијата, при што се очекуваат околу 5.000 намалувања во Данска.“
Акциите пораснаа за 4,1% до 11:45 часот наутро по лондонско време намалувајќи ги претходните загуби.
Компанијата соопшти дека намалувањето на бројот на вработени ќе предизвика еднократни трошоци од 8 милијарди дански круни (1,26 милијарди долари).
Како резултат на еднократните трошоци, компанијата соопшти дека сега очекува раст на оперативната добивка во текот на целата година од 4% до 10% при константни девизни курсеви, што е намалување од 10% до 16% наведени во резултатите од вториот квартал во август.
Оваа реконструкција го означува првиот голем потег на извршниот директор и претседател Мазијар Мајк Дустдар, кој ги презеде кормилата на фармацевтскиот гигант минатиот месец по изненадувачкото разрешување на Ларс Фруергард Јергенсен.
Ново Нордиск, некогаш пионерот во лекови за слабеење, се бори да го одржи пазарниот удел – особено во клучниот регион на САД – поради низа проблеми со синџирот на снабдување и зголемена конкуренција од конкурентот Ели Лили и поевтините лекови за слабеење со сложени состојки.
Во меѓувреме, фирмата се бори да се ослободи од негативните чувства по серијата разочарувачки резултати од испитувањата за нејзиниот кандидат за лек за дебелина од следната генерација, КагриСема.
„Нашите пазари еволуираат, особено во областа на дебелината, бидејќи таа стана поконкурентна и поориентирана кон потрошувачите. Нашата компанија исто така мора да еволуира. Ова значи всадување на зголемена култура базирана на перформанси, распоредување на нашите ресурси сè поефикасно и давање приоритет на инвестициите таму каде што ќе имаат најголемо влијание – зад нашите водечки области на терапија“, рече Дустдар во соопштението.
За време на повик до инвеститорите во јули со кој се потврди неговото назначување, Дустдар рече дека ја презема улогата со чувство на „итност“ и три клучни приоритети. Тие вклучуваат одбрана на лидерството на Ново во третманот на дијабетес и дебелина, поттикнување култура на високи перформанси и пренасочување на трошковната основа на компанијата и зголемување на ефикасноста.