Одлуката на Грчката пошта (ЕЛТА) трајно да затвори приближно 45% од својата мрежа на филијали низ Грција, со почеток во понеделник, 3 ноември, генерира јавна и политичка реакција.
Затворањата влијаат на 204 од вкупно 456 пошти – 40 во Атика (регион на Атина) и 164 во остатокот од земјата – драстична мерка што се спроведува за справување со тешката финансиска криза на државното претпријатие.
Масовните напори за реструктуирање се сметаат за знак дека ЕЛТА не успеала да ги надмине трајните проблеми, вклучувајќи го долгогодишното финансиско лошо управување и неможноста за модернизација. Грчката државна пошта со години се бореше да се прилагоди на барањата на модерната е-трговија и дигиталните услуги.
И покрај малото намалување на загубите во 2024 година (8,372 милиони евра, што е намалување од 28,737 милиони евра во 2023 година), билансот на состојба на фирмата останува сериозно оптоварен со негативен капитал, кој се влоши на 140,1 милиони евра.
Министерот за финансии Киријакос Пјеракакис го бранеше потегот во Парламентот, нагласувајќи ја потребата од „тешки, но неопходни одлуки“ за да се обезбеди опстанокот на ELTA. „ELTA има проблем, но мора да преживее“, изјави Пјеракакис, истакнувајќи дека поштенската кореспонденција сега е само 10% од нејзиниот поранешен обем.
Одлуката предизвика редок консензус за загриженост, предизвикувајќи критики и од опозицијата и од неколку пратеници од владејачката партија, фокусирани на прашањето за социјалната кохезија.
СИРИЗА побара итна парламентарна седница, тврдејќи дека затворањето на 204 филијали ќе ги остави жителите на островите, луѓето во оддалечените планински области, пензионерите, па дури и некои атински населби без основни поштенски услуги.
Дури и во рамките на владејачката партија, беа изразени загрижености дека проблемот не е само „технократски“, туку и проблем на услугите на граѓаните, посочувајќи конкретно на тешкотиите со кои се соочуваат постарите лица и оние во пограничните региони.
(Фото: Greek Reporter)
Аналитика








