ПОВЕЌЕ

    ГРАБЕЖОТ КОЈ ГО ПОТРЕСЕ СВЕТОТ И ЈА ЗАСРАМИ ФРАНЦИЈА, донесе загуба од 88 милиони евра и сериозни прашања за безбедноста на уметничките скапоцености

    Време зa читање: 7 минути

    Француската полиција соопшти дека следи неколку осомничени за кои се верува дека се дел од организиран криминален круг зад дрскиот грабеж во музејот Лувр минатиот викенд, во кој беа украдени непроценливи кралски скапоцености од 19 век сред бел ден. Истражителите велат дека анализираат мрежа од снимки од надзорни камери, траги од возила и сигнали од мобилни телефони што може да ги поврзат крадците со мрежа позната по кражби на луксузни уметнички дела и накит низ цела Европа.

    Финансиската загуба од најдраматичниот грабеж во Франција во последните децении е проценета на речиси 90 милиони евра, додека директорот на Лувр се подготвува да се соочи со тешки прашања за тоа како крадците успеале да украдат непроценлив накит сред бел ден.

    Канцеларијата на парискиот обвинител потврди дека специјална истражна единица од повеќе од 100 полицајци го води случајот, работејќи во координација со Интерпол и Европол. Извори блиски до истрагата за „Ле Монд“ изјавија дека полицијата идентификувала барем едно сомнително возило користено во бегството – мало комбе модифицирано за носење мобилен лифт. Форензичките тимови пронашле делумни примероци од ДНК од исечената рамка на прозорецот и од алатките оставени на местото на настанот.

    Истражителите од специјализираната единица BRB ги бараат осомничените, додека евентуалната ДНК на предметите што ги оставиле крадците би можела да помогне во продолжувањето на истрагата.

    Истражителите пронашле мотоциклистичка кацига што му припаѓала на еден од осомничените, ракавица во корпа за подигање, заедно со кацига и клучеви, според информациите добиени од весникот „Ле Паризиен“.

    Една од трагите што ги истражува BRB е корпа за подигање која наводно била украдена од нејзиниот сопственик, со седиште во општината Лувр во северниот дел на Вал-д’Оаз, кој ја ставил на продажба на француската страница за препродажба Leboncoin.

    Наводните купувачи наводно го нападнале сопственикот и избегале со лифтот без да платат. Тој поднел жалба за кражбата на 10 октомври, објави „Ле Фигаро“.

    Осомничените ја ограбиле Галерија д’Аполон во иконскиот музеј Лувр во недела за помалку од седум минути. Тие користеле механички лифт монтиран на возило за да стигнат до балкон во близина на реката Сена, каде што двајца од крадците влегле во галеријата сечејќи низ прозорецот со електрични алати.

    Операцијата била спроведена за време на времето за посета на музејот на 19 октомври. Крадците скршиле неколку витрини во Галеријата д’Аполон и избегаа низ страничен излез на Кејот Франсоа-Митеран, оставајќи едно од украдените парчиња – круната на царицата Евгенија – во брзање.

    Според прелиминарните проценки од Министерството за култура, уште осум други предмети остануваат исчезнати, вклучувајќи тијари со скапоцени камења, дијамантски ѓердани и украсни брошеви што некогаш им припаѓале на членови на кралските семејства на Франција од 19 век. Експертите ја проценуваат нивната вкупна пазарна вредност на околу 88 милиони евра, иако нивната културна вредност се смета за неизмерна.

    Министерот за внатрешни работи, Жералд Дарманин, вети дека „се трага по секоја трага“, опишувајќи го злосторството како „напад врз француското наследство“. Претседателот Емануел Макрон нареди административен преглед на безбедносните системи на музејот низ целата земја и повика на „итна координација“ со странски партнери за да се блокира секој обид за продажба или расклопување на скапоценостите и вадење на драгите камења и топење на златото и среброто. Интерпол веќе ги наведе сите украдени предмети во својата глобална база на податоци за исчезнати уметнички дела.

    Детективите сега се фокусираат на два можни пата за бегство што ги користела групата, пронаоѓајќи ги моторните скутери видени како го напуштаат подрачјето на Лувр во рок од неколку минути од алармот. Истражителите веруваат дека бандата имала внатрешно знаење за распоредот за одржување на музејот и искористила привремена точка за пристап наменета за градежни работи. Полицијата, исто така, истражува дали некои вработени или подизведувачи можеби биле несвесно вклучени со давање логистички информации.

    Специјалистите за кражба на уметнички дела предупредуваат дека времето е критично. Откако ќе се отстранат од нивните лежишта во парчињата накит, скапоцените камења можат да се преработат или продадат преку нелегални дилери, што го прави враќањето речиси невозможно. „Можеби имаме работа со професионалци кои точно знаеле што да земат и како да исчезнат“, изјави еден истражител за АФП. Властите апелираа до златарите, аукциските куќи и колекционерите да пријават какви било обиди за продажба на парчиња што одговараат на описот на исчезнатите артефакти.

    Лувр останува отворен за посетители, но под зголемена безбедност, со делови од Галеријата д’Аполон затворени додека форензичките тимови продолжуваат со својата работа. Директорот на музејот, Лоренс де Кар, изрази „длабок шок и тага“, нарекувајќи ја кражбата „повреда на светското заедничко културно наследство“. Таа потврди дека никој од персоналот не е повреден и дека веќе се воведени дополнителни безбедносни протоколи.

    Кражбата, која потсетува на низа познати грабежи во музеи низ Европа, повторно ја разгоре дебатата за тоа колку добро се заштитени националните институции од софистицирани криминални групи. Иако Франција во минатото доживеала кражби на уметнички дела, малкумина го погодиле толку иконскиот симбол на нејзиниот културен идентитет. Украдените скапоцености биле дел од колекција што ја претставува величината на Второто Царство и преродбата на француската монархија – наследство кое сега ненадејно недостасува од нејзиниот најпознат музеј.

    Четворицата крадци пристигнале на јужната страна од Лувр во недела наутро во 9:30 часот и застанале камион на тротоарот, веднаш до ѕидините на музејот. Тие се претставиле како работници, облечени во жолти елеци и поставувале сообраќајни конуси.

    За секој што шета по бреговите на Сена, веднаш преку патот, можеби не било веднаш очигледно дека поставувањето е измама и дека е во тек дрзок грабеж. Работниците се вообичаена глетка околу Лувр, древна, раскошна поранешна палата, чие основно одржување и реновирање го прават постојано трансформирачко градилиште.

    Но, внатре во музејот, каде што посетителите веќе се пробивале низ повеќе од осум милји изложбен простор, драмата што се одвиваше наскоро ќе стане јасна. Двајца од крадците користеле електрична скала прикачена на нивниот камион за да стигнат до галеријата Аполо, со нејзината ризница од непроценливи крунски скапоцености, а потоа користеле електрични алатки за да пробијат прозорец, пишува Њујорк Тајмс.

    Веднаш бил издаден аларм во безбедносниот команден центар на Лувр, кој контактирал со полицијата, според Лоран Нуњез, министерот за внатрешни работи, во разговор за телевизијата LCI во понеделник.

    Грабежот покрена значајни прашања за тоа дали еден од најпознатите музеи во светот можел подобро да биде заштитен од злосторство за кое некои политичари сугерираа дека е и трагедија и национален срам.

    Засега, официјалните лица велат дека работат врз основа на тоа дека виновниците најверојатно се членови на криминална банда, од вид за кој експертите велат дека веројатно би бил повеќе заинтересиран за разградување на украдените скапоцености за препродажба отколку за нивната уметничка вредност. Службениците, исто така, го испитуваат начинот на кој функционираат алармните системи на музејот.

    Членовите на безбедносниот персонал во Лувр беа намалени на 856 агенти во 2023 година од 994 во 2014 година, според г-дин Дуноер од синдикатот SUD.

    Но, не е јасно дали повеќе агенти во галеријата Аполо или дури и повеќе безбедносни камери би ја спречиле кражбата. „Откако ќе влезат внатре, веќе е предоцна“, рече г-дин Дуноер.

    Безбедносните службеници во музејот, кои не се вооружени, беа толку потресени од дрската кражба што одбија да работат во понеделник додека не слушнат од директорот на музејот какви засилувања ќе бидат поставени, според г-ѓа Абделхеди, лидерката на синдикатот.

    Портпаролката на Лувр изјави дека затворањето е „за да се овозможи раководството на музејот да ја разговара ситуацијата со вработените“.

    (Фото: New York Times)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично