Распространетиот прекин на Мајкрософт во текот на денов ги попречи летовите, банките, медиумите и компаниите ширум светот.
Зголемените прекини продолжија неколку часа откако технолошката компанија соопшти дека постепено го решава проблемот што влијае на пристапот до апликациите и услугите на Microsoft 365.
Веб-страницата DownDectector, која ги следи прекините на интернетот пријавени од корисниците, забележа растечки прекини во услугите во Visa, ADT Security и Amazon, и авиокомпании вклучувајќи ги American Airlines и Delta.
Вести во Австралија објавија дека авиокомпаниите, телекомуникациските провајдери и банките и медиумските радиодифузери биле прекинати бидејќи изгубиле пристап до компјутерските системи. Некои новозеландски банки рекоа дека се исто така офлајн.
Авиокомпаниите, железниците и телевизиските станици во Обединетото Кралство беа нарушени поради компјутерските проблеми. Буџетската авиокомпанија Ryanair, железничките оператори TransPennine Express и Govia Thameslink Railway, како и радиодифузерот Sky News се меѓу погодените.
„Во моментов се соочуваме со прекин низ мрежата поради глобален прекин на ИТ од трета страна, кој е надвор од наша контрола“, рече Рајанер. „Ги советуваме сите патници да пристигнат на аеродромот најмалку три часа пред закажаното време на полетување.
Microsoft 365 објави на X дека компанијата „работи на пренасочување на погодениот сообраќај кон алтернативни системи за да го ублажи влијанието на поцелосен начин“ и дека тие „набљудуваат позитивен тренд во достапноста на услугите“.
Големите американски авиопревозници, вклучувајќи ги Американ Ерлајнс Делта Ерлајнс и Јунајтед Ерлајнс, издадоа копнени застанувања во петокот наутро, наведувајќи ги проблемите во комуникацијата, помалку од еден час откако Мајкрософт го реши прекинот на облак услугите што влијаеше на неколку евтини авиопревозници.
Веднаш не беше јасно дали повикот да не полетуваат летовите се поврзани со претходниот прекин на Microsoft. Освен Американ и Делта, UAL и Allegiant Air премногу приземјија летови.
ФАА не одговори веднаш на барањето на Ројтерс за коментар.
Нискобуџетните авиопревозници Frontier Airlines, единица на Frontier Group Holdings Allegiant и SunCountry претходно објавија прекини што влијаеле на операциите. Фронтиер доцна во четвртокот соопшти дека е во процес на обновување на нормалната работа и дека копнената станица е укината.
Фронтиер претходно соопшти дека „голем технички прекин на Мајкрософт“ привремено ги погодил неговите операции, додека SunCountry рече дека трета страна продавач влијаела на нејзините капацитети за резервации и пријавување, без да ја именува компанијата.
Американскиот секретар за транспорт Пит Бутиџиг рече дека одделот ги следи проблемите со откажувањето и одложувањето на летот на Фронтиер, додавајќи дека агенцијата ќе ги држи компанијата и сите други авиокомпании „на нивните одговорности да ги задоволат потребите на патниците“.
„Веб-страницата Allegiant во моментов е недостапна поради проблемот со Microsoft Azure“, се вели во изјавата за CNN од Невада Allegiant. Allegiant не одговори веднаш на барањето на Reuters за коментар.
„Фронтиер“ откажа 147 летови во четвртокот и одложи 212 други, според трагачот на податоци FlightAware. 45% од авионите на Allegiant доцнеле, додека Sun Country одложи 23% летови, покажаа податоците. Компаниите не дадоа детали за бројот на погодените летови.
Мајкрософт соопшти дека неговиот прекин започнал околу 18 часот по средноевропско време во четвртокот, при што подгрупата негови клиенти се соочуваат со проблеми со повеќе Azure услуги во централниот регион на САД.
Azure е облак компјутерска платформа која обезбедува услуги за градење, распоредување и управување со апликации и услуги.