ПОВЕЌЕ

    ГИ КРАДАТ ЗА ДА СЕ ФАЛАТ НА ТИК-ТОК: Бранот кражби на Hyundai и Kia возилата, тренд што вртоглаво се шири низ САД

    Време зa читање: 4 минути

    Зголемените кражби на автомобили на одредени модели на Hyundai и Kia, тренд што започна во американскиот среден запад и беше раширен со видеа на социјалните мрежи, стигна до најголемиот американски град. Стапките на кражби за овие автомобили во основа беа двојно повеќе од националниот просек минатата година.

    Околу 100 од овие особено ранливи возила на Hyundai и Kia биле украдени само во месец декември во Њујорк, според полицискиот комесар на Њујорк, Keechant Sewell. Кражбите почнаа да се зголемуваат околу септември минатата година. „Пред тоа имавме во просек веројатно од 10 до 12 кражби на овие автомобили месечно“, рече таа на прес-конференцијата во четвртокот, „а во декември бевме до околу 100“.

    Возилата за кои станува збор, моделите на Hyundai и Kia 2015-2019 година, како што се Hyundai Santa Fe и Tucson и Kia Forte и Sportage, кога се опремени со палење со клуч – за разлика од автомобилите на кои им е потребно само притискање на копче за стартување – приближно двојно поголема е веројатноста да бидат украдени од другите возила на слична возраст. На многу од овие возила им недостасува основна технологија за спречување кражба на автомобили, вклучена во повеќето други возила, дури и во тие години, според Институтот за податоци за загуба на автопат, индустриска групација која ја следи статистиката за осигурување.

    КРАДИ, ПА ВОЗИ ЗА НА ТИК-ТОК

    Овие модели станаа тема на вирален тренд на социјалните мрежи во кој крадците се снимаа себеси и другите како ги крадат возилата Hyundai и Kia и ги носат на возење. Во некои делови од земјата, проблемот стана толку лош што некои осигурителни компании одбија да направат нови полиси за овие модели на Hyundai и Kia на места каде што кражбите станаа исклучително вообичаени.

    Предметните модели немаат електронски имобилизатори, кои се потпираат на компјутерски чип во автомобилот и друг во клучот што комуницира за да потврди дека клучот му припаѓа на тоа возило. Без вистинскиот клуч, имобилизаторот треба да го направи токму тоа – да го спречи автомобилот да се движи.

    Кражбите во Њујорк најпрво почнаа да се забележуваат во Бронкс, рече комесарот, но наскоро се случуваа и во други делови на градот.

    Повеќето теренци и автомобили се пронајдени подоцна напуштени и се чини дека биле едноставно за „возење на радост“, рече Севел, но исто така постои загриженост дека украдените автомобили може да се користат и за извршување на други злосторства.

    Градоначалникот на Њујорк, Ерик Адамс, ги обвини социјалните мрежи за ширењето на криминалниот тренд. На TikTok, особено, се објавени видеа, кои покажуваат техника во која USB-кабел за полнење може да се користи за да се запали автомобил преку делумно расклопен прекинувач за палење.

    Благодарение на виралните видеа на социјалните мрежи, нашироко е познато дека автомобилите може да се украдат со нешто едноставно како USB-кабел. Ова, се разбира, се однесува на автомобили без сега вообичаената функција за стартување со копче, но Ројтерс рече дека околу 8,3 милиони возила во САД се загрозени.
    Кражбите станаа толку раширени што доведоа до голем број проблеми, вклучувајќи ги и автомобилите кои се сметаат за неосигурливи во неколку држави и, според федералната Национална управа за безбедност на сообраќајот на патиштата, најмалку 14 сообраќајни несреќи и осум смртни случаи (!!!).

    СОФТВЕРСКО РЕШЕНИЕ ЗА ПРОБЛЕМОТ ВЕЌЕ ДОСТАПНО

    Hyundai соопшти дека почнувајќи од денес, софтверската поправка ќе се прошири на повеќе од 1 милион Elantra 2017-2020, Sonata 2015-2019 и 2020-2021 Venue возила. Вториот бран на поправки на неколку дополнителни модели ќе стане достапен во јуни, па претпоставувам дека дотогаш чувајте го вашето Genesis Coupe заклучено во безбеден сеф.

    Поправката треба да трае околу еден час кај дилерот; нема над-воздушни ажурирања овде, извинете. Исто така, производителот на автомобили додава практична налепница за прозорци за да им даде до знаење на идните крадци отсега да бараат на друго место. Еве како функционира:

    Надградбата на софтверот модифицира одредени контролни модули на возилата на возилата на Hyundai опремени со стандардни системи за палење „со клуч за почеток“. Како резултат на тоа, заклучувањето на вратите со клучот ќе го постави фабричкиот аларм и ќе ја активира функцијата „убивање со палење“, така што возилата не можат да се стартуваат кога се подложени на популаризираниот режим на кражба. Клиентите мора да ја користат тастатурата за клучеви за да ги отклучат своите возила за да ја деактивираат функцијата „исклучување на палењето“.

    Hyundai претходно објави комплет за да го реши овој проблем, но сопствениците мораа да платат за тоа и не беше баш евтин. Оваа поправка на софтверот, преку доброволно отповикување, за среќа ќе биде бесплатна.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично