ПОВЕЌЕ

    ГЕРМАНИЈА ЈА ГУБИ ИНДУСТРИСКАТА МОЌ: 114.000 работни места исчезнаа за една година

    Време зa читање: 3 минути

    Германија ја губи индустриската сила – десетици илјади работни места исчезнаа за само една година. Производството забавува, а стравот од „деиндустријализација“ станува сѐ погласен. Според анализа на консултантската куќа EY, вкупниот број на вработени во индустријата заклучно со 30 јуни изнесувал 5,42 милиони – што е за 2,1 процент помалку отколку дванаесет месеци претходно. За само една година изгубени се околу 114.000 работни места, а ако се спореди со 2019 година, пред пандемијата, падот е уште поголем – цели 245.000, или 4,3 проценти.

    Падот не застанува ни кај приходите. Во вториот квартал индустрискиот промет се намалил за 2,1 процент, што е осми последователен квартал со минус. Исклучок е единствено електроиндустријата, додека автомобилската, која е срцето на германската економија, бележи пад од 1,6 проценти. Продажбата е слаба, кинеската конкуренција е жестока, а транзицијата кон електрична мобилност го засилува притисокот.

    На сето тоа се надоврзуваат царинските спорови со САД и забавувањето на растот во Кина. Високите царини што ги наметна Доналд Трамп ги прават германските производи поскапи за американските купувачи, а извозот кон Кина е во пад. „Огромниот пад на извозот во САД неодамна силно ја погоди германската индустрија“, предупредува Јан Брорхилкер од EY.

    Под ваков товар, гигантите како Mercedes-Benz, Volkswagen, Bosch, Continental и ZF веќе најавуваат остри програми за намалување на трошоците. Porsche дури планира речиси целосно да го затвори својот батериски бизнис Cellforce. EY предупредува дека со масовните падови на профитот, прекумерните капацитети и слабеењето на странските пазари, сериозните кратења на работни места стануваат неизбежни – особено во Германија, каде што се концентрирани управувачките и развојните функции.

    Но ударот не го чувствува само автомобилската индустрија. Во последната година исчезнале над 17.000 работни места во машинското инженерство и повеќе од 12.000 во металната индустрија. Само хемискиот и фармацевтскиот сектор успеале да ја избегнат големата чистка.

    Иако на долг рок бројот на вработени во индустријата е сѐ уште повисок отколку пред една деценија, трендот е јасен и вознемирувачки. Се очекува намалувањата да продолжат и во наредните години, бидејќи ефектите од програмите за кратење на трошоците допрва ќе се одразат во статистиката. Тоа значи тежок удар и за новата генерација инженери – автомобилската и машинската индустрија денес вработуваат многу помалку млади луѓе, а пазарот на труд за дипломираните студенти станува непријатен. За првпат по долго време, Германија може да се соочи со пораст на невработеноста токму кај младите образовани кадри.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично