ПОВЕЌЕ

    „Галебот“ на BYD од 10.000 долари – сериозен конкурент за европските производители на автомобили

    Време зa читање: 6 минути

    Евтините електрични возила од Кина веќе пристигнаа во Европа, сериозно конкурирајќи ѝ на една од најголемите индустрии во регионот. BYD Co., која ја престигна Tesla Inc. кон крајот на минатата година како најголем глобален производител на електрични возила, е на пат да го зголеми влогот, пишува Блумберг.

    Кинескиот производител минатиот месец ги објави плановите да го донесе својот хечбек Seagull (Галеб) во Европа следната година. Автомобилот нуди премиум карактеристики како што се ротирачки екран на допир и безжично полнење на телефонот и се продава за помалку од 10.000 долари во Кина. Дури и по тарифите и модификациите за исполнување на европските стандарди, директорите на BYD очекуваат да го продадат Галебот за помалку од 20.000 евра (21.500 долари) на континентот.

    Тоа би чинело илјадници евра помалку од електричните конкуренти на Stellantis NV, Renault SA , на кои овие производители сметаат за да им помогнат да ја премостат енергетската транзиција. Доаѓањето на кинескиот конкурент го зголемува притисокот врз европските производители на автомобили за доминација во ерата на мотори со внатрешно согорување. Истрагата против субвенционирање од Брисел веројатно нема да ја изгасне заканата.

    „Ние многу внимателно го разгледуваме овој модел и другите што доаѓаат од кинеските производители на електрични возила“, рече Мартин Сандер, шеф на европскиот бизнис за електрични возила на Ford Motor Co. „Се разбира, ние сме нервозни кога на пазарот доаѓа нова конкуренција“.

    Галебот на BYD доби пофалби за квалитетот на градбата, дизајнот и технологијата што BYD ги спакува за цената. И тоа не е еднократно: Компанијата планира да претстави и возило од повисока класа од 25.000 евра пред градскиот автомобил, објави европскиот директор Мајкл Шу на настан во индустријата во Лондон овој месец. Плановите на BYD за две фабрики во регионот ќе и помогнат да ги затапи ефектите од какви било тарифи на Европската унија што треба да го забават нејзиниот пат.

    На моделот на BYD веќе му оди многу добро во странство. Во Мексико, каде што автомобилот се нарекува Dolphin Mini, автомобилот чини од 358.800 пезоси (19.780 долари) и има огромен интерес од неговото претставување во февруари, и покрај слабата инфраструктура за полнење што е сè уште во повој.

    Мексико „не е одлично за нас, но на крајот најдовме многу побарувачка, многу топлина за ова“, рече извршната потпретседателка на BYD Стела Ли на настан минатата недела во главниот град, откривајќи хибриден пикап. за мексиканскиот пазар.

    BYD е во авангардата на кинеските производители на автомобили кои се повеќе го таргетираат извозот откако ја презедоа контролата на нивниот домашен пазар. Извршниот директор на Tesla, Илон Маск, предупреди во јануари дека ќе ги „уништат“ повеќето други производители на автомобили доколку не се постават трговски бариери.

    Додека претседателот Џо Бајден се реши на воведување на речиси четирикратни американски давачки за кинеските електрични возила, во суштина трепнувајќи ја вратата на тие увозни, тарифите се покомплицирани за Европа. Производителите на автомобили во регионот се повеќе зависни од кинескиот пазар отколку нивните американски колеги, што ги прави ранливи на одмазднички мерки.

    Пекинг ја нагласи поентата во средата, сигнализирајќи дека може да воведе царини од дури 25% на увезените автомобили со големи мотори – потег што особено тешко ќе ги погоди Mercedes-Benz Group AG и BMW AG.

    Планот на Европа за постепено укинување на продажбата на автомобили со мотори со согорување, исто така, ќе бара поевтини автомобили за да се поттикне усвојувањето на пазарот. ЕУ ја започна својата истрага за кинеската индустрија за електрични возила минатата година и се ближи до одлука за зголемување на давачките, но некои индустриски директори и експерти се откажаа.

    „Тарифите не треба да се користат за да се заштитат нашите водечки производители од значајна конкуренција“, рече Јулија Полисканова, виш директор за возила и синџири за снабдување за е-мобилност во лоби групата „Транспорт и животна средина“. „Она што е важно покрај климатските цели, кои се критични, е всушност да има локални работни места и декарбонизацијата да не резултира со деиндустријализација“.

    УСПЕХОТ НА BYD

    Основана во 1995 година, BYD започна со производство на батерии пред да се прошири во автомобили во 2003 година. Почна да продава патнички автомобили во Европа пред три години и направи голема популарност и на саемите за автомобили во Париз и во Минхен. Акциите на BYD пораснаа за 9,6% оваа година, откако изгубија 23% во 2023 година. Засега, поранешниот британски бренд MG Motor е тој што ја предводи цената, откако помина години за да ја обнови својата дилерска мрежа и базата на клиенти од нејзиното стекнување во 2007 година од Shanghai Automotive Industry Corp. Сега го има второто најдобро продавано EV во Велика Британија со кинеското производство MG4, зад моделот Y на Tesla.

    Актуелните европски производители на автомобили размислуваат за неортодоксни чекори за да се спротивстават на предизвикот, вклучително и нови сојузи. Renault отворено купува партнери за да ги намалат трошоците на платформата за мали автомобили, додека Stellantis ќе започне со продажба во септември на автомобили направени преку своето заедничко вложување со кинеската Zhejiang Leapmotor Technologies Ltd.

    „Немаме намера да дозволиме овој опсег на цени да се отвори за нашите кинески конкуренти“, рече главниот извршен директор на Stellantis Карлос Таварес минатата недела за претстојниот европски галеб, отфрлајќи ги повиците за царини. „Не мислиме дека протекционизмот ќе ни даде долгорочен излез од оваа конкуренција“.

    Таварес долго време го нагласуваше брзото дејствување за да се спротивстави на непријателите. Договорот со Leapmotor, склучен во октомври, им овозможува на сопственикот на Jeep и Peugeot да имаат корист од предностите на Кина во однос на трошоците и напредната EV технологија, за која САД и ЕУ велат дека е поткрепена со неправедна владина помош. Додека вкупниот удел на кинеските брендови на европскиот пазар на електрична енергија беше околу 7% минатата година, проектите за транспорт и животна средина можат да достигнат 11% оваа година и 20% во 2027 година.

    Судејќи според прегледите, актуелните производители на автомобили во Европа и САД се во право што сериозно го сфаќаат Галебот. Caresoft Global, инженерска фирма од Мичиген која ги урива возилата за да го процени квалитетот и производствените техники, се проби над Галебот за да ги процени деталите за заштеда на пари во неговата изградба.

    „Сите во индустријата треба да зборуваат за овој автомобил, сериозно, бидејќи тоа е прилично возило“, рече претседателот на Caresoft, Тери Војчовски во видеото објавено на InsideEVs. „Тоа ја менува дефиницијата за евтино и весело, кое во основа рече: „Ох, продаде нешто што е навистина евтино.“ Ова воопшто не личи на тоа.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично