Европската асоцијација на производители на автомобили повика на дополнителни стимулации за електрични возила по најголемиот пад на продажбата на нови автомобили за 10 месеци во јуни. Новите регистрации на електрични возила се намалија за 5,1% на 1,24 милиони, што укажува на забавување на растот на побарувачката, анализира Bloomberg.
Податоците покажуваат дека, додека побарувачката за електрични возила на батерии продолжува да расте, продажбата оваа година се зголеми со најбавно темпо.
Европските производители на автомобили не можат да си дозволат никаков пад на побарувачката за електрични возила на нивниот домашен пазар. Volkswagen AG, BMW AG и Mercedes-Benz Group AG продолжуваат да го губат пазарот во Кина, каде што сè поконкурентните домашни производители ги стеснуваат и обемот на продажба и цените.
Другите големи играчи се соочуваат со предизвици во вишиот менаџмент, на пример, Stellantis NV неодамна назначи нов извршен директор, а Renault SA бара постојан извршен директор.
Европската комисија донекаде го намали притисокот врз производителите на автомобили, давајќи им тригодишен прозорец за да ги исполнат построгите цели за емисии на јаглерод кои требаше да стапат на сила оваа година.
Сепак, за производителите што работат во САД, царините на претседателот Доналд Трамп за увезени автомобили и делови доведоа во опасност милијарди евра профит.
Најголемиот извор на падот на обемот минатиот месец беше Германија, најголемиот пазар на автомобили во регионот. Регистрациите се намалија за 14% во јуни и за 4,7% во првата половина од годината. Продажбата, исто така, се намали за 17% во Италија и за 6,7% во Франција минатиот месец.
Низ целиот регион, plug-in хибридите остануваат позитивен развој. Регистрациите се зголемија за 38% во јуни, бидејќи купувачите сè повеќе се одлучуваат за модели што комбинираат електрични возила со резервен мотор со внатрешно согорување.
Продажбата на целосно електрични возила се зголеми за 14% за месецот, поттикната од лансирањата на нови модели и континуираните владини стимулации во некои земји. Сепак, темпото на усвојување останува нееднакво низ цела Европа, што одразува нееднаква инфраструктура и различни национални политики.
Минатата недела, Велика Британија повторно воведе грантови до 3.750 фунти (5.100 американски долари) за поддршка на купување електрични возила, три години откако претходната влада ги укина субвенциите за приватни купувачи. Продажбата на нови автомобили во земјата се зголеми за 6,7% во јуни.
(Фото: Transportenvironment)