ПОВЕЌЕ

    ЕВРОПА БРЗА ДА НАПОЛНИ РУСКИ ДИЗЕЛ пред да стартува ЕУ забраната

    Време зa читање: 3 минути

    Европските трговци брзаат да ги наполнат резервоарите во регионот со руски дизел пред да започне забраната од ЕУ во февруари, бидејќи алтернативните извори остануваат ограничени. Европската унија од 5 февруари ќе го забрани увозот на руски нафтени производи, на кои многу се потпира за својот дизел.

    Товарите на руски дизел наменети за складишниот регион Амстердам-Ротердам-Антверпен (ARA) се зголемија на 215.000 барели дневно од 1-ви до 12-ти ноември, што е за 126% повеќе во однос на октомври, рече Памела Мунгер, виш пазарен аналитичар во енергетската аналитичка компанија Vortexa. Со малку непосредни исплатливи алтернативи, дизелот од Русија сочинува 44% од вкупниот увоз на гориво за патишта во Европа досега во ноември, споредено со 39% во октомври, покажуваат податоците на Refinitiv.

    Иако потпирањето на Европа на руското гориво опадна од повеќе од 50% пред февруарската инвазија на Украина од Москва, Русија сè уште е најголемиот снабдувач со дизел на континентот. „ЕУ ќе мора да обезбеди околу 500-600 kb/d дизел за да го замени рускиот волумен, замените ќе дојдат од САД, како и источно од Суец, првенствено Блискиот Исток и Индија“, Јуџин Линдел, пазар за рафинирање и производи. аналитичар во FGE, рече.

    „Рускиот дизел кој оди во резервоарите на АРА најверојатно ќе се користи или ќе се продава брзо како резултат на заостанување во ICE фјучерсите , каде што сегашната вредност е повисока отколку што ќе биде во подоцнежните месеци,“ рече Ларс ван Вагенинген, во холандската консултантска куќа Insights Global. Дел од приливот доаѓа бидејќи ICE Futures Europe берзата забранува гориво со ниска содржина на сулфур од руско потекло пред санкциите на ЕУ.

    Од 30 ноември, трговците мора да му докажат на ICE дека ниту еден руски производ не влегол во резервоари во поширокиот регион АРА – вклучувајќи ги Флешинг и Гент – што ќе се користат за испорака во јануари преку фјучерсот на ICE.

    Рускиот дизел сè уште може да пристигне во резервоарите за складирање АРА во декември, но мора да се премести во други резервоари од кои не може да се врши испорака, според ICE.

    Некои играчи на пазарот очекуваат мало влијание од потегот ICE со оглед на ниските нивоа на складирање во АРА и за рускиот и за нерускиот бензин, како и за намалувањето на испорачаните количини. „Волуменот испорачан по истекот е всушност прилично мал и тоа само додава дополнителен слој на логистички предизвик“, вели Нил Крозби, виш аналитичар во фирмата за анализа на нафта OilX.

    Во јануари 2022 година, 70.000 тони бензин беа испорачани преку Ice gasoil берзата, покажуваат податоците на нејзиниот вебсајт.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично