Етихад Ервејс официјално го заврши својот удел во Ер Србија, намалувајќи ја сопственоста со текот на годините и немајќи никакво влијание врз менаџментот или стратегијата на авиокомпанијата.
Ер Србија, која доживеа значителен раст и проширување во последниве години, се очекува да забележи минимални промени по раскинувањето на нејзиниот обемен договор за споделување кодови со Етихад.
Ер Србија ги проценува опциите за својата програма за чести летови, вклучително и можноста за повлекување од програмата за гости на Етихад и развивање сопствена програма во иднина.
Српската влада официјално го заврши преземањето на преостанатите 16,42 отсто од акциите на „Ер Србија“ од „Етихад Ервејс“, што го означи крајот на ангажманот на „Етихад“ во авиокомпанијата по една деценија.
Сопственоста на Етихад во неговиот српски колега се намали од 49% на 18% во 2020 година и понатаму на 16% следната година. И покрај овие намалувања, Етихад не изврши ефективна контрола врз авиокомпанијата во последните четири години, немајќи никакво влијание врз нејзиното управување или стратегија.
Опсежниот договор за споделување на кодови помеѓу двата превозници беше раскинат минатата година. Следствено, минимални промени се очекуваат во Ер Србија, која претрпе значителна флота и проширување на мрежата во последните две години.
Српскиот министер за финансии Синиша Мали го опишува Етихад дека го прекинува својот удел во Ер Србија: „Ер Србија е најголемата авиокомпанија во регионот. Од авиопревозник кој се соочуваше со банкрот, создадовме водечка компанија која сега лета на четири континенти и значителен број пазари на земји. Стана пример за тоа како една авиокомпанија може да стане успешна и може дополнително да придонесе за економскиот раст. Државата ќе се фокусира на континуиран развој на нашата Ер Србија, што вклучува набавка на авиони со широка карта и лансирање на нови линии. Би сакал да им се заблагодарам на претставниците на Етихад Ервејс, кои беа Партнери и сопственици на Ер Србија од 2013 година. Тие ја напуштаат Ер Србија поради сопствени деловни одлуки, додека ние продолжуваме да ја развиваме нашата авиокомпанија“.
Извршниот директор на Ер Србија, Јиржи Марек, неодамна ја опиша ситуацијата помеѓу Ер Србија и Етихад:
„Етихад ервејс е малцински акционер, но нема вмешаност во менаџментот на компанијата. Во моментов не бараме стратешки партнер. Се разбира, не можам да коментирам во име на акционерите, тие можеби имаат поинаква визија. Како авиокомпанија , нашата стратегија е да соработуваме со сите со кои можеме и каде што има смисла“.
Се очекува да опслужи рекордни четири милиони патници оваа година, Ер Србија објави нето добивка од 22,4 милиони евра во првата половина од годината. Авиокомпанијата ја прошири својата мрежа со додавање на 23 нови линии во 2023 година и ги претстави плановите за идно проширување на долги релации.