ПОВЕЌЕ

    ЕПЛ И МЕТА ЗАИНТЕРЕСИРАНИ ЗА PERPLEXITY: Кој ќе стане газда на главниот конкурент на Гугл?

    Време зa читање: 6 минути

    Во растечкиот свет на вештачката интелигенција, Perplexity AI, стартап компанија со седиште во Сан Франциско, го привлече вниманието на две големи технолошки фирми – Meta и Apple. Основана во 2022 година, платформата со вештачка интелигенција станува OpenAI на пребарувањето. Иако сè уште не е потврден никаков договор, извештаите велат дека двете компании ја истражуваат можноста за преземање на Perplexity.

    Apple наводно започнал интерни разговори за потенцијално преземање на стартап за пребарување со вештачка интелигенција Перплексити (Perplexity), компанија проценета на 14 милијарди долари по последната рунда на финансирање. Доколку договорот продолжи со таа проценка, тоа би станало најголемата аквизиција во историјата на Епл, надминувајќи го купувањето на Битс Електроникс кое чинеше 3 милијарди долари во 2014 година.

    Дискусиите во рана фаза ја истакнуваат растечката итност на производителот на iPhone да вметне напредни можности за пребарување управувани од вештачка интелигенција во своите платформи, особено во неговиот веб-прелистувач Safari и дигиталниот асистент Siri. Интересот на Apple се совпаѓа со пошироките индустриски трендови каде што традиционалното пребарување брзо се заменува со разговорни алтернативи управувани од вештачка интелигенција.

    Perplexity, основан од поранешни истражувачи и инженери на OpenAI, брзо привлече внимание поради својот пребарувач базиран на вештачка интелигенција, кој комбинира пребарување на веб во реално време со големи јазични модели. Наместо да обезбедува список на сини врски како традиционалните пребарувачи, Perplexity испорачува концизни, изворирани одговори во разговорен формат, што го прави директен конкурент и на Google и на новите конкуренти со вештачка интелигенција како ChatGPT.

    Perplexity започна како алатка за да им овозможи на корисниците да комуницираат со повеќе модели на вештачка интелигенција од различни компании во познат формат: пребарувачот. Но, Perplexity може да направи многу повеќе од одговарање на пребарувања. Можете исто така да поставувате прашања за датотеки, да го поттикнете да ракува со проекти (т.е. да креира патнички план или да направи листа за репродукција), да креирате слики и да прелистувате курирани страници врз основа на темите што ве интересираат – слично како ChatGPT и други услуги за вештачка интелигенција.

    Бесплатниот степен на Perplexity овозможува три професионално пребарувањa дневно.

    Сепак, многу од тие дополнителни функции спаѓаат во платениот пакет на Perplexity, кој чини 20 долари месечно и овозможува пристап до повеќе модели на вештачка интелигенција, неограничено прикачување датотеки и генерирање слики меѓу другите поволности. Perplexity работи и на веб-прелистувач наречен Comet.

    И НАТАМУ НАЈПОПУЛАРЕН CHATGPT

    Perplexity стана релативно популарен, но се соочува со силна конкуренција, особено од ChatGPT на OpenAI, кој беше најпреземаната апликација за чет-ботови во третиот квартал од 2024 година, според фирмата за анализа на податоци за апликации Sensor Tower. ChatGPT учествувал со 45% од преземањата на апликации за чет-ботови со вештачка интелигенција во тој период, додека Perplexity се најде во категоријата „други“.

    Perplexity исто така предизвика една од најголемите контроверзии околу вештачката интелигенција: употребата на онлајн содржина. BBC неодамна се закани дека ќе преземе правни мерки против Perplexity, тврдејќи дека алатката ја копирала нејзината содржина без дозвола. Dow Jones, матичната компанија на The Wall Street Journal, и New York Post, исто така, ја тужеа Perplexity минатата година поради обвинувања дека нелегално ја користела нејзината содржина, крадејќи сообраќај од нивните веб-страници.

    Договор со Perplexity се чини дека би се вклопил во амбициите за вештачка интелигенција на Apple или Meta. Двете компании ја вклучуваат вештачката интелигенција во нивните најважни производи; за Apple, тоа е iPhone, а за Meta, тоа се апликации како Instagram и WhatsApp.

    Apple претстави ажурирања на постојните алатки за вештачка интелигенција, како што се превод на јазик и креирање емотикони по нарачка, на својата годишна конференција за програмери во јуни. Компанијата истражува вградување на пребарувач со вештачка интелигенција во својот веб-прелистувач Safari, изјави вишиот потпретседател за софтвер и услуги на Apple, Еди Кју, во сведочењето пред судот во мај, според Bloomberg.

    Но, Apple, исто така, има уште многу да направи кога станува збор за вештачката интелигенција. Сè уште нема датум на објавување за нивната обновена верзија на Siri, најавена пред повеќе од една година.

    Google моментално му плаќа на Apple милијарди долари за да биде стандарден пребарувач во нивниот прелистувач Safari, кој е втор најпопуларен веб-прелистувач зад Chrome на Google. Но, тој договор сега е под лупа како дел од тужбата на Министерството за правда против Google за антимонополски закони за пребарување – што значи дека Apple можеби ќе мора да размисли за алтернативи.

    Договор со Perplexity, ако некогаш се материјализира, би им дал уште еден поттик на тековните апликации и услуги на Apple додека Apple продолжува да работи на Siri. Компанијата веќе соработува со OpenAI и Google за функциите за вештачка интелигенција на iPhone.

    Meta се бори да привлече врвни таленти за вештачка интелигенција, доказ за тоа колку компанијата ја гледа вештачката интелигенција како клучна за својата иднина. На пример, Meta понудила пакети за плати и до 100 милиони долари на некои луѓе како дел од напорите за регрутирање на извршниот директор Марк Закерберг, според The ​​Wall Street Journal. Извршниот директор на OpenAI, Сем Алтман, во неодамнешно интервју за подкастот „Uncapped“ изјави дека Meta понудила бонуси за потпишување од 100 милиони долари на своите вработени.

    Мета исто така направи голема инвестиција во „Скајл АИ“, стартап компанија која нуди алатки за да им помогне на компаниите да ги етикетираат податоците што се користат за обука на модели на вештачка интелигенција, што ја проценува на над 29 милијарди долари. Гигантот на социјалните медиуми го ангажираше основачот на „Скајл АИ“, Александар Ванг, како дел од договорот.

    Иако Мета се чини дека има одреден успех во вештачката интелигенција – нејзините модели Лама се широко користени од програмерите, а нејзините очила Реј-Бан со вештачка интелигенција се релативно популарни – се вели дека компанијата се бори во други области. Според Волстрит џурнал, компанијата наводно го одложила лансирањето на својот следен водечки модел Лама, а нејзината самостојна апликација за вештачка интелигенција покрена загриженост за приватноста откако беше откриено дека некои кориснички барања за кои се веруваше дека се објавени приватно всушност биле јавни.

    (Фото: NewsBytes)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично